/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lenovo Yoga Pro 2 lader ikke
Fra : Lincoln1242
Vist : 620 gange
30 point
Dato : 20-12-15 14:11

Jeg har en næsten ubrugt Lenovo Yoga, som jeg ikke kan oplade til 100%.

Man er så optaget af at bevare batteriets levetid at man ikke "tillader" batteriet at blive ladet helt op. Så selv når man er afskåret fra at lade PCen op i længere tid (f.eks. under en rejse), så NÆGTER PCen at lade op til mere end 60-70%. Men de angivne batterilevetider er selvfølgelig med et FULDT opladet batteri. Jeg har svært ved at se idéen i dette. Hvad hjælper det at have et batteri, der måske kan leve evigt, hvis man er afskåret fra at bruge PCen fordi den kun vil lade batteriet halvt op. Som at have en bil med en tank på 100 liter. Men du kan kun fylde den halvt op!

Det er lykkedes mig én gang at oplade PCen til 100%. Men nu vil den KUN aflade. Jeg har prøvet inde i energy manager at fravælge "Bevaringstilstand". Men den VIL bare ikke oplade!

Fuldstændig hjernedød opfindelse af Lenovo... Er der nogen måde at gennemtvinge en FULD opladning på!?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-12-15 14:17

Luk PC ned, fjern batteriet, start PCén med strømforsyningen sat til. Luk den ned igen sæt batteriet i, og start den igen, det plejer at hjælpe her.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 20-12-15 15:22

Bille1948, jeg prøver når PCen er færdig med at kalibrere batteriet.

Pt. siger den "tilsluttet, oplader" - men batteriniveauet falder støt og roligt... Meget mystisk!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-12-15 23:43

Kan det være fordi den ikke ved hvad YOGA er for en genstand

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 30 point
Dato : 22-12-15 19:17

Hvis den calibrerer, kan det måske være at den med vilje aflader den for målingens skyld.

Bare et gæt.

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 15-01-16 21:25

Tak for svaret Eyvind.