/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
VVV-Filer
Fra : ppk
Vist : 334 gange
500 point
Dato : 15-12-15 22:15

Hej

Har en bekendt der er ramt af vvv-filer, altså en hacker har krypteret bl.a. hans billeder

Nu har jeg så sagt JA til at hjælpe ham af med det skidt

Har nogen af jer en god opskrift på hvordan jeg kan gøre ??

Er klar over det sikkert bliver møg svært men måske kunne man få fat i et gratis program som løste problemet ?

PPK

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-12-15 22:36

Ubehageligt når det sker.

Læs lige her først.
http://udenvirus.dk/vvv-filudvidelsesvirus/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-12-15 09:58

Tak fijala .................den er gemt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-12-15 13:26

Smid harddisken ud og start forfra med en ny.

det er så bøvlet at slippe af med den slags at det ikke er pengene værd.
I øvrigt er det en god ide at skifte harddisk jævnligt. det minsker risikoen for total nedbrud.

Eller s er metoden atfinde en program , som kan slette en disk inklusive bootsektoren. derefter installeren man bare backupen.
Hvis fyren ikke har backup er der sikkert ikke noget af blivende værdi, som er værd at redde.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-12-15 14:57

Glem alt om at redde filerne - du kan sikkert indbetale et beløb til udøveren, men billeder er for altid ødelagt.
Smart hvis du have brugt dette eller lignende:
https://www.comodo.com/resources/home/newsletters/apr-10/geekbuddy-recommends.php
så skulle der bare et par klik og en genstart til - og alt var som før..