/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Info: "Dobbeltmordet på Peter Bangs Vej"
Fra : ElvenaR
Vist : 888 gange
60 point
Dato : 06-12-15 11:07

Jeg kan ikke se, at der er en kategori med "Forbrydelser" eller "Kriminalitet".

Så jeg slår spørgsmålet op her :

Har I eksempler på bøger / Informationer om den berømte/berygtede hændelse fra 1948 :
Dobbeltmordet på Peter Bangs Vej ...

Hvor mange her, har beskæftiget jer med det ?
Læst bøger ?

Jeg har læst en bog, for mange år siden, at Erik Haaest.
Og, senere en af Peer Kaae.

Er der nogen, som har andre forslag til gode bøger om emnet ?

Eller andet ?

Det blev vist aldrig opklaret ?
Eller ?

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 06-12-15 12:10

Jeg mener det er uopklaret
nogle mener at det er et opgør mellem kriminelle fra krigens tid.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-12-15 16:11

Netop en sag som jeg har interesseret mig for.
Erik Haaest har ganske rigtigt skrevet en bog om mordet og påstod højt og flot, at han i bogen havde udpeget morderen.

Dobbeltmordet på Peter Bangsvej er aldrig opklaret - i hvert fald ikke officielt - og er nok den mordsag, som har udviklet flest konspirationsteorier.

Af andre forfattere som har beskæftiget sig med mordsagen er - her laver jeg lige et citat;
Citat
Susanne Meelbye har som den første i Danmark fået eksklusiv adgang til to drabssager på samme tid, nemlig mordet på Else Langkjær og dobbeltmordet på Peter Bangs Vej. To drabssager inden for 1½ år på Frederiksberg med mindst 15 lighedspunkter kan næppe være en tilfældighed. I denne bog bekræfter Susanne Meelbye, at det er det ikke. En uskyldig sætning sagt i 1946 af hendes moster – ”Jeg skal sælge vareprøver af kjolestof” – får lavinen til at rulle de næste par år og ender med, at ægteparret Jacobsen på Peter Bangsvej bliver myrdet i 1948. Forfatteren finder frem til nye opsigtsvækkende oplysninger, som politiet har overset i politirapporterne, da de efterforskede sagerne. Oplysningerne fører til, at Susanne Meelbye kan levere et dokumenteret motiv til drabene. Historien bygger på tekniske spor, vidneforklaringer, politirapporter samt interviews af familie og venner.

Så jo, absolut en mordsag, som kan give enhver der interesserer sig for det, grå hår i hovedet

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 06-12-15 17:09

Jeg har læst om det, det var et dobbeltmord, men jeg kan ikke huske i hvilken forbindelse, her tænker jeg på om det var i forbindelse med efterkrigstiden, men det mener jeg ikke.

Jeg vil prøve at rode i mine bøger for at finde det, samt forfatter osv.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-12-15 18:47

Citat
jeg kan ikke huske i hvilken forbindelse, her tænker jeg på om det var i forbindelse med efterkrigstiden,
Ja. det er bla. derfor at konspirationsteorierne opstod.

Konspirationer...

Diplomatiet
Indblandet i den berømte "edderkoppe sag"
Politiet selv, der likviderede hr & fru Jacobsen
Et opgør fra krigens tid
osv, osv, osv.....

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 06-12-15 22:23

Den bog Kaptajn-Tommy omtaler har jeg læst.

Vældig spændende.

Den fås både som Almindelig bog, E-bog og lydbog

http://www.bogrobotten.dk/bogpriser/mordet-paa-moster-og-dobbeltmordet-paa-peter-bangs-vej-e-bog

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 07-12-15 16:13

Bogen ser da S*P*Æ*N*D*E*N*D*E ud ....

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 09-12-15 08:09

T*a*k for svaret dova.

+ T*a*k til ALLE i tråden ...