/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Administration/virksomhedens politikker
Fra : marken84
Vist : 2949 gange
500 point
Dato : 05-12-15 17:31

Jeg har netop lagt Microsoft Office 2016 Pro ind på computeren.

Den har åbenbart indbygget nogle politikker om hvad og hvor meget man må åbne fra en E-mail...

Hvis jeg vil åbne et link i en E-mail kommer der en dialogboks med ordlyden:
Virksomhedens politikker forhindrer os i at udføre denne handling. Kontakt supportteknikkerne for at få flere oplysninger.

Nu er det jo så ikke ligefrem et firma og der er ingen supportteknikker ansat...
Spørgsmålet er så, hvor ændrer man de politikker som administrator?

Der var ikke nogen problemer da jeg i sin tid lagde 2013 versionen ind...?

Håber selvfølgelig der er nogen der lige kan give et hint om hvor jeg finder det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-12-15 18:45

Problemer med åbning af links direkte fra Outlook (Virksomhedens politikker forhindrer os i at fuldføre denne handling....)
http://www.chmini.dk/2013/09/problemer-med-abning-af-links-direkte.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-15 18:56

Måske du kunne højreklikke og åbne som administrator.

Ps. der er jo også mange grimme link, ude fra den store verden.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-12-15 19:07

Office Outlook har altid haft politikker som kan defineres efter behov, det er jo ikke direkte beregnet på single privatbrug.
I 2007 versionen som jeg har findes det under Funktioner > Sikkerhedscenter.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-12-15 19:30

Du skal angive en standard browser, f.eks. Internet Explorer,
tast win+i, vælg System, klik på Standardapps,
rul ned og find Angiv standarder efter app, klik på den,
når vinduet der åbnes har fundet dine programmer finder du Internet Explore og klikker på den,
klik så på Benyt dette program som standard, og så OK

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-12-15 23:12

Citat
Du skal angive en standard browser, f.eks. Internet Explorer,
tast win+i, vælg System, klik på Standardapps,
rul ned og find Angiv standarder efter app, klik på den,
når vinduet der åbnes har fundet dine programmer finder du Internet Explore og klikker på den,
klik så på Benyt dette program som standard, og så OK

Denne oplistning fortæller mig desværre ikke ret meget om hvor jeg skal klikke - jeg bruger Google Chrome som standard browser, men har selvfølgelig også IE Explorer og Edge som jeg dog ikke bruger så meget...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-12-15 23:13

Jeg kan kopiere linket ind i Google Chrome, men det er jo lidt omstændeligt...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-12-15 23:31

Citat
Denne oplistning fortæller mig desværre ikke ret meget om hvor jeg skal klikke

Det er jo så'n set det jeg har skrevet

Tast win+i,
vælg System i vinduet der åbner,
klik på Standardapps,
rul ned og find Angiv standarder efter app, klik på den,
når vinduet der åbnes har fundet dine programmer finder du Internet Explore eller Chrome og klikker på den,
klik så på Benyt dette program som standard, og så OK

Var det bedre?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 06-12-15 09:39

Næh, nu kan jeg slet ikke åbne Microsoft Outlook - den står bare og tænker og tænker og tænker...

Har prøvet at installere programmet igen via reparere installationen - ØV er lidt på herrens mark nu.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-15 10:14

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-12-15 22:36

Nu har jeg da fået installeret min Microsoft Office 2013 igen - men nu har den så "arvet" den funktion som jeg var træt af i det nye program...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-15 22:39

Har du prøvet dette fra det første link?
---
Bemærk venligst fejlmeddelelsen kan variere alt afhængig af din version af Outlook og Windows.
Ovenstående fejlmeddelelse er fra en Windows 8 med Outlook 2013.

Fejlen vil oftest fremkomme, hvis der er blevet afinstalleret en browser, som tidligere har været valgt til standard browser, her "glemmer" Microsoft at ændre værdier i registreringsdatabasen.

Det du skal gøre, for at ændre til Internet Explore er følgende:

Start --> Kør --> skriv "regedit" --> tryk Enter
Herefter vil registreringsdatabasen fremkomme på din skærm.
Herefter skal du navigere til følgende:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html
Her skal du ændre strengen "standard" til "htmlfile"
---
http://www.chmini.dk/2013/09/problemer-med-abning-af-links-direkte.html

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-12-15 22:51

Citat
Fejlen vil oftest fremkomme, hvis der er blevet afinstalleret en browser, som tidligere har været valgt til standard browser, her "glemmer" Microsoft at ændre værdier i registrerings databasen.

Der er jo ikke tale om, at nogen browser er blev af/eller installeret - det der sket er at jeg har installeret/opgraderet til Microsoft Office 2016 Pro fra en Microsoft Office 2013 Pro.

Maskineriet er opdateret med Windows 10

Håber det er tilstrækkeligt belyst hvad problemet er...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-12-15 23:11

Citat
Håber det er tilstrækkeligt belyst hvad problemet er...

1Kun noget jeg selv har oplevet:

Kan du ikke åbne link´s - prøv at sluk din ´sikkerhed´ og prøv igen - tror det kunne være din Firewall ?? eller hvad du end bruger, der kan være problemet.

Eller måske du ikke giver din PC ret til at køre AKTIVE et eller andet ? åbne NYE vinduer/ links i samme vindue.
Gå ind i BROWSER indstillinger og (et eller andet sted under sikkerhed) gav TILLADELSE til at KØRE AKTIVT indhold? mener der er 3 ting der skal sætte flue SKO X ved..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-15 23:15

Du har jo installeret Chrome, og hvis Office kigger efter IE så er det der kommer fejl!

Du kunne da prøve tipset, enten hjælper eller os gør det ik'

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-15 15:06

Har du oplevet en dialogboks med teksten: ”Handlingen er blevet annulleret pga. begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministratoren.” når du klikker på et link i enten et regneark, tekstdokument, e-mail eller lignende?
http://www.intelligentsystems.dk/da/hjaelp-med-begraensninger-pa-computeren

Problemer med at aktivere links modtaget i mails/Outlook 2013
http://answers.microsoft.com/da-dk/office/forum/office_2013_release-outlook/problemer-med-at-aktivere-links-modtaget-i/1106b816-b679-4c22-acd6-9d84b2875e7a?auth=1

Hent htmlfix her, højreklik og gem som, find så htmlfix.reg og dobbeltklik på den for at flette den i reg.databasen
www.it-artikler.dk/files/htmlfix.reg

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-12-15 17:42

Det første ”Handlingen er blevet annulleret pga. begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministratoren.” har jeg ikke oplevet...

Hentede htmlfix og kørte hele turen igennem - desværre uden noget resultat...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-12-15 23:15

Der er åbenbart ikke nogen der kan finde en løsning på dette problem desværre...

Har prøvet alle de forslag der har været lagt frem uden held.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-15 09:15

Surt show, og du har selvfølgelig prøvet med afinstallering af office pakken med Revo og ryddet godt op i registreringsdatabasen osv..

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-12-15 10:41

Naturligvis, blot med den forskel jeg bruger Iobit i stedet for Revo...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-15 10:45

Det lyder mærkligt at der ikke er noget der virker, hvad hvis du logger på med en lokal konto i stedet for?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-12-15 11:38

Citat
Surt show, og du har selvfølgelig prøvet med afinstallering af office pakken med Revo og ryddet godt op i registreringsdatabasen osv..

Office plejer normalt at rydde grundigt op efter sig selv når den bliver afinstalleret og næsten er clean efter genstart.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-12-15 11:46

Citat
Office plejer normalt at rydde grundigt op efter sig selv når den bliver afinstalleret og næsten er clean efter genstart.

Jeg tillader mig at tvivle på det har noget med problemet at gøre...

Citat
Det lyder mærkeligt at der ikke er noget der virker, hvad hvis du logger på med en lokal konto i stedet for?

Hvad mener du mon med det du skriver?
Hvilken lokal konto?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 19-12-15 12:20

Både i Windows 8 og Windows 10, bliver man spurgt om hvorvidt man vil anvende en Microsoft konto eller oprette en lokal konto. I denne artikel kan du læse om forskellen og hvad du bør gøre.
http://www.it-blogger.dk/skal-jeg-bruge-lokal-eller-microsoft-konto-i-windows-10/

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-12-15 12:36

Ok, jeg bruger netop en Microsoft konto og har da tænkt mig at fortsætte med det, der er angiveligt ikke nogen fordele ved at skifte til en lokal konto -

Jeg må nok affinde mig med tingenes tilstand og kopiere de link jeg vil åbne som jeg gør nu.

Jeg vil give Klaudi mine points for de skal jo ikke gå til spilde og du har jo også været yderst hjælpsom.
At det så ikke har afhjulpet problemet er jo ikke din skyld.

Håber alle må have en rigtig god jul...

Godkendelse af svar
Fra : marken84

Dato : 19-12-15 12:37

Tak for hjælpen Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-15 13:22

velbekomme

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-12-15 07:53

Jeg kan da som et korionsum fortælle, at skidtet er kommet til at virke aldeles af sig selv.

Efter den seneste større opdatering af WIN10 og OFfICE 0216, virker det som det plejer...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-15 09:21

super