/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Mini plast juletræ med 220 volt lys.
Fra : EiHaBr
Vist : 528 gange
100 point
Dato : 01-12-15 16:40

Jeg har en mini plast juletræ, med strøm 220 volt direkte uden omformer.
Der er en lyskæde med 10 små pærer.
Spørgsmålet er så hvor mange volt og watt er disse pærer og kan de fås som ekstra.
Kan det passe de alle sidder i serie.
Det er lidt sjovt at løse disse små hverdags problemer, derfor spørger jeg, om nogen har viden om dette. Man kan jo bare smide juletræet ud når en pære går og den bliver mørk, men det er der jo ingen sjov ved.

Mvh
EH.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-12-15 16:59

Ja, de sidder sikkert i serie og når én er gået lyser de andre heller ikke mere.

Og køb dog et rigtigt juletræ i gran, og smid det billige plastik jule træ ud...

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 01-12-15 17:15

Jeg vil gætte på at det er 24 volt pærer.
Watt ??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-12-15 17:34

Kan man bare sætte 220 volt på 10 pærer i serie og så få 22 volt over hver?
Så lyder det jo rigtigt med 24 volt pærer, men det er da en yderst billig og kritisabel løsning??

Jeg ved at eksempelvis Harald Nyborg har billige, smukke ikke hvide,
men orange røde, lyskæder til salg.

Så hvis du smider det grimme plast træ ud, og forsyner et nyt træ, i rigtig gran,
med en sådan ny belysning, vil både din familie og naboerne glæde sig her op til Jul.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-15 11:29
Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 04-12-15 21:21

Ja Ejvind, jeg tror du har ret. Klaudi har vist, at de kan købes i lampegiganten, så mange tak til jer begge to, en skal jo have point.
Og til Giversen, som jeg skrev i spørgsmålet, "Man kan jo bare smide juletræet ud når en pære går og den bliver mørk, men det er der jo ingen sjov ved."

Spørgsmålet var jo ikke om plast og gran og billig og dyrt, det var rent teknisk ment.

Mvh Eigil

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 05-12-15 20:41

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind