/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Hvordan laves kefir?
Fra : cristian2
Vist : 750 gange
40 point
Dato : 20-11-15 14:43

Jeg har købt mælke-kefirgryn og forsøger at lave kefir. Jeg har kommet grynene i et stort syltetøjsglas og kommet uhomogeniseret mælk over - ladet det stå i køkkenet med løst låg på. Men jeg opnå ikke den ønskede tykmælksagtige effekt. Efter et døgn bliver vandet bare plumret. Efter 2 døgn ligger der en fast hvid hytteost-agtig masse i bunden af glasset og i resten flyder der små hvide klumper rundt i noget grumset vand. Dette fortsætter efter 3. og 4. døgn ...
1. Er det sådan det skal se ud?
2. Skal jeg si de hvide klumper i den øverste del af glasset fra (med en plast-si)?
3. Er det de hvide klumper jeg skal indtage - eller er det det gumsede valleagtige vand?
4. Skal jeg bare lade det hytteoste-agtige bundfald blive i glasset?
5. Skal jeg blande/blende "vallen" (det grumsede vand) med de hvide klumper, eller skal vallen bare hældes ud?
6. Er det i virkeligheden bundfaldet jeg skal indtage?
7. Skal jeg lade bundfaldet blive i glasset og hælde frisk mælk over (uden at røre rundt)?

TAK FOR HJÆLPEN!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-11-15 15:12

Hvis du slår op på GOOGLE er der masser af opskrifter på hvordan du laver KEFIR

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=kefir%20opskrift

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 20-11-15 15:25

Jo, men de besvarer ikke nogle af mine spørgsmål.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-15 16:51

Her den bedste af det jeg fandt:
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/18270

Selv spiser jeg A38.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 40 point
Dato : 22-11-15 23:29

Her er en, der kan svare på dine spørgsmål
http://naturligsundhed.com/Kefir.html

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 23-11-15 14:28

Tak for svaret katekismus.