/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp - Windows Billedfremviser kan ik
Fra : Oldboston
Vist : 440 gange
200 point
Dato : 26-10-15 19:26

Jeg har laven en fejl ved dagens arbejde ved PC'en. Det ser ud til, at hundredevis af Word-filer er omdannet til et andet format. Ikonerne ser anderledes ud - de ligner et lille foto i ramme. Når jeg klikker for at åbne dem, kommer der en tekst frem: "Windows Billedfremviser kan ikke åbne dette billede fordi Billedfremviser enten ikke understøtter dette filformat eller fordi du ikke har de seneste opdateringer til Billedfremviser".
Jeg aner ikke, hvad der menes, for jeg bruger mig bekendt kun sjældent Windows Blledfremviser, kun hvis jeg har besvær ved at åbne et dokument prøver jeg mig frem, og derfor måske også med Billedfremviseren. Men hvordan jeg er kommet til at ændre hundredevis - eller jeg frygter endnu flere - filer til et forkert format, går over min forstand.
Nu har maskinen været slukket siden det skete, og er tændt igen med det samme problem. Kan jeg gå tilbage til status, som den var i går eller kan jeg ændre alle filerne i et snuptag?
Jeg håber på hjælp fra jer, der er kyndige på dette felt.
Med venlig hilsen, Oldboston

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 210 point
Dato : 26-10-15 19:38

Højre klik på 1 af filerne - tryk på Åbn med - Find så Word - Sæt "flueben" ved at alle lignende filer åbnes med dette program!

Så skulle det fungere igen!

Clou

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-10-15 19:45

Lav en system gendannelse til et tidspunkt hvor det hele virkede.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-10-15 20:39
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-10-15 20:44

Hvis det er Win10, mener jeg du kan H-klikke på START og gå til indstillinger og få det fixet der..

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 26-10-15 22:57

Tak for svaret clou. Det var et svar, der hjalp -- hurtigt og effektivt.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 27-10-15 18:09

Velbekomme - godt du har fået det til at virke

Clou