/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Forsendelse af dyr
Fra : mig-selv
Vist : 328 gange
10 point
Dato : 23-10-15 01:21

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-10-15 04:28

Sælges under "Mode & Skønhed"...........typisk.

Målgruppen er duller der skal bruge den stakkels hund som smykke og kysse den 50 gange om dagen hvor de ydermere bærer den i en taske eller på barmen, de bliver tit overforkælede og finder på at snerre af fremmede og selv ejeren.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-10-15 07:44

Usmageligt med den slags annoncer.

Sidst jeg så på hunde-annoncer på dba var der mange chihuahua'er under ét år, der var billigt til salg.

Hvad angår forsendelse kan vi ikke vide, om det de mener er, at de kan levere til alle byer, at de måske vil køre turen med hunden.
Ellers vil jeg da mene, at det kan være en sag for dyrenes beskyttelse.

Du kan jo prøve at give dig ud for, at vil overtage hvalpen, så finder du ud af det.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-10-15 11:03

Citat
Sidst jeg så på hunde-annoncer på dba var der mange chihuahua'er under ét år, der var billigt til salg.

Overproduktion af hvalpe lige som kattekillinger............begge har et antal mulige kunder der ikke forøges og når det skal være en familiehund vil folk vælge traditionelle racer.

Jeg har aldrig hørt et bjæf fra gængs vognmandsbiler, så langt de fleste hunde bliver afentet af køber........lige som ved en date vil man lige se dyret og kæle lidt først

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-10-15 11:25

Citat
Overproduktion af hvalpe lige som kattekillinger............begge har et antal mulige kunder der ikke forøges og når det skal være en familiehund vil folk vælge traditionelle racer.

Hvad angår chihuahua'er tror jeg problematikken er en lidt anden.

De chihuahua'er under ét år, som jeg så til salg, var, så vidt jeg kunne se, ikke fra opdrætter.

Én af dem var til salg fordi ejeren nu ventede barn.

Så her tror jeg mere det handler om, at ejeren ikke længere er interesseret i hunden. Nyhedens interesse har måske lagt sig, som ved alt andet legetøj.

Jeg har flere steder læst, at chihuahua'er kan være skarpe over for andre end ejeren. Jeg kan så få den tanke, at det måske hænger sammen med manglende opdragelse/socialisering o.l.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-10-15 21:43

Citat
Usmageligt med den slags annoncer.

NU, er annocen heldigvis lukket, men hvis i ellers læste vedkommendes annoncer, var der 18 af samme, og GRATIS.

Snakkede med GoG og det viste sig at vedkommende bor et sted i Afrika, og så kan man vist godt se pengene rulle ind på damens konto/i - vedkommende vil have 1500.- for at sende???

Og hvem FANDEN og hans Pum,,,stok vil sende en hund derfra og til DK.

Citat
Jeg har aldrig hørt et bjæf fra gængs vognmandsbiler, så langt de fleste hunde bliver afentet af køber........lige som ved en date vil man lige se dyret og kæle lidt først

Det må være en Bank-konto de vil lære at kende først..

Kunne tænke mig at når først ?? rejsen osv er i orden - så dukker der told og lokale myndigheder op, som garanteret skal Vacsinere dyret før det kan få ? udrejse tilladelse.. og så bliver det værre og værre, især når man?? har betalt X antal kroner.

Nigeria breve eller hvad man kalder den slags - bare på en NY måde ? OG DESVÆRRE er der sikkert hunde/ dyre elskere der hopper på den også..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-10-15 21:45

Citat
Jeg har flere steder læst, at chihuahua'er kan være skarpe over for andre end ejeren. Jeg kan så få den tanke, at det måske hænger sammen med manglende opdragelse/socialisering o.l.

Ikke en ´køter´ jeg ville tage fra dens mor/far, sådan uden videre - TRODS størrelsen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-10-15 21:49

Citat
Jeg har aldrig hørt et bjæf fra gængs vognmandsbiler, så langt de fleste hunde bliver afentet af køber........lige som ved en date vil man lige se dyret og kæle lidt først

De findes skam i DK, men der skal man så søge efter Specieltransport af dyr = og det er dæleme en dyr omgang, da både det ene og andet skal overholdes, af regler/ og det er under Husdyr, ikke Landbrugsdyr..

Nå men ville også bare høre jeres mening om sagen..

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-10-15 22:08

Citat
NU, er annocen heldigvis lukket, men hvis i ellers læste vedkommendes annoncer, var der 18 af samme, og GRATIS.

Jeg så det godt, og undrede mig, for det var jo tydeligt, at det var den samme annonce.

Citat
Nigeria breve eller hvad man kalder den slags - bare på en NY måde ? OG DESVÆRRE er der sikkert hunde/ dyre elskere der hopper på den også..

Hvis man hopper på sådan en annonce, hvor en hund skal "sendes", så har man da vist også fortjent, at blive taget ved næsen.

Citat
Ikke en ´køter´ jeg ville tage fra dens mor/far, sådan uden videre - TRODS størrelsen.

Skal der ikke mere til, at gøre dig bange?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-10-15 22:30

Citat
Skal der ikke mere til, at gøre dig bange?

NEJ, desværre (angående dyr), men når man har sine fingre/ andet - og gerne vil beholde dem, så har jeg sgu respekt for visse dyr.
Kom engang sammen med et par der havde gravhunde? og de par dyr/ han og hun), kunne absolut ikke lide en vis person jeg kom med, direkte mod mandens ´nødder´ og tak for sidst, og hvad vedkommende havde gjort de par, aner jeg ikke.

Selv er jeg opvokset med Spidser hunde - og de var heller ikke bange for at fare i kødet på ´noget´ de ikke kunne lide = og dét uden ADVARSEL.
Ikke som katte - de tænker lidt før de bliver alt for hidsige osv, skal vi have mad/ varme/ klø-finger af samme person.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-10-15 22:43

Citat
NEJ, desværre (angående dyr), men når man har sine fingre/ andet - og gerne vil beholde dem, så har jeg sgu respekt for visse dyr.

For mig er der forskel på, at være bange for et dyr og på, at have respekt for et dyr.

Jeg har altid været vant til, at omgås dyr, har pt min 4. hund.
Jeg er aldrig blevet bidt af en hund, det har nogle gange været tæt på, men jeg har afværget det hver gang. Man kan se på en hund, om den er i dét humør.

Til gengæld er jeg 2 gange blevet bidt af en ara, 2 forskellige, så dem har jeg fået stor respekt for.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-10-15 00:18

Citat
Til gengæld er jeg 2 gange blevet bidt af en ara, 2 forskellige, så dem har jeg fået stor respekt for.

Papegøjer kan også blive ædende jaloux. jeg så engang en på TV som ikke kunne døje gæster i huset.
Typisk var det en enlig ældre dame som kun havde det kræ som selskab.

Jeg havde en undulat som vækkede mig lørdag og søndag når jeg boblede længe, den kom flyvende ind og nussede mig på hovedet, hvis jeg lod som om jeg sov bed den mig lige på det sted under næsen hvor det gør mest ondt.............satans.
Gemte jeg mig under dynen kravlede den ind under.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 25-10-15 08:50

Citat
Typisk var det en enlig ældre dame som kun havde det kræ som selskab.

Papegøjer er typisk "enmands-fugle".

Mens jeg arbejdede i dyrehandel mødte jeg flere par, hvor det kun var manden der kunne komme til fuglen.

Første gang jeg blev bidt var det af en rød ara, som sad ovenpå sit bur. Af en eller anden grund kunne den ikke lide mig, så én dag, hvor jeg stod 2-3 meter fra den og snakkede med en kunde, da kom ara'en svævende hen og tog fat om knap-lukningen i min skjorte og hakkede efter mig, jeg er ikke i tvivl om, at den gik efter mit øje, men jeg var så heldig, at jeg kun fik et meget lille hak under øjet.
En ældre tryllekunstner, som kom i forretningen, mente, at en med en stemme, der lignede min kan have drillet den.
Derefter var vi nødt til, at have den i buret mens jeg var i forretningen.

Anden gang skulle jeg hjælpe min chef med, at klippe vinge-fjer på en ara, vi sad på gulvet, min chef viste hvilke fjer jeg skulle klippe, og jeg styrede saksen. Pludselig kunne jeg mærke, at en anden ara, som vi ikke havde haft ret længe, begyndte at kravle op af mit ben, jeg kunne jo ikke lige slippe det jeg var i gang med, så jeg håbede, at det ville gå godt.
Det gjorde det også, lige indtil den nye ara nåede min skulder, så fik jeg et hak i øret, så jeg har et ar på bagsiden af øreflippen.

Citat
Jeg havde en undulat som vækkede mig lørdag og søndag når jeg boblede længe, den kom flyvende ind og nussede mig på hovedet, hvis jeg lod som om jeg sov bed den mig lige på det sted under næsen hvor det gør mest ondt.............satans.
Gemte jeg mig under dynen kravlede den ind under.