/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl Genoprettelsesdrev Win 10
Fra : coehlen
Vist : 1336 gange
100 point
Dato : 20-10-15 18:01

Når jeg forsøger at oprette et Genoprettelsesdrev på en ren 16Gb USB-stick, går den i stå et stykke inde i processen.

Først formatterer den drevet, så "kopieres funktioner", så "kopieres system"og efter ca. 10 min meldes, at drevet ikke kunne oprettes p.g.a. en opstået fejl.

Ingen oplysninger om hvad fejlen er !

Hvad gør jeg ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-15 18:35

Citat
oprette et Genoprettelsesdrev på en ren 16Gb USB-stick

GARANTERET fordi din stick ikke er stor nok - tror du skal op i nærheden af 32 - 64GB før det lykkes.

Der er forskel på at lave en gendannelse CD? og oprette et drev til hele systemet.

Har ikke selv prøvet, så mig skal du ikke lytte til.. jeg bruger Aomei - så er jeg sikker på det virker.

http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-15 18:39

32GB er endda for lidt vil jeg mene, hvis det altså er en opgradering fra 7/8, der kommer nemlig det gamle system med over på 10 i tilfælde af at du vil gendanne til Win7, og det fylder en hel del trods alt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-15 18:48

Citat
det gamle system med over på 10 i tilfælde af at du vil gendanne til Win7, og det fylder en hel del trods alt.

Det ligger i C: WIndows Old og kan slettes efter en måned (da du ikke kan gendanne til tidligere udgaver efter en mnd), da den ellers bare ligger og fylder.
Mappen kan være svær at få lov til at slette, du kan bruge programmet Unlocker, det fjerner alt men det tager sin tid.
https://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&biw=&bih=&q=unlocker&gbv=2&oq=unlocker&gs_l=heirloom-hp.1.0.0l10.1841.7110.0.9631.8.7.0.1.1.0.110.710.2j5.7.0....0...1ac.1.34.heirloom-hp..0.8.724.ZkZc8fysNhg

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-15 19:25

Husk at et formateret drev med FAT 32 kun kan have ca. 4 GB som samlet fil.
NTFS kan indeholde meget mere.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-15 20:56

Citat
Husk at et formateret drev med FAT 32 kun kan have ca. 4 GB som samlet fil.
NTFS kan indeholde meget mere.

Det burde Win10 selv finde ud af at gøre - men du har ret.
Citat
Først formatterer den drevet, så "kopieres funktioner",++

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-15 21:56

Ok se så jeg ikke lige

Kommentar
Fra : coehlen

Dato : 20-10-15 22:13

I introen til "Genoprettelsesdrev" står der blot, at USB-drevet skal være på mindst 8 Gb.
Hvis jeg sætter en mindre USB-stick i, melder den straks, at det ikke er stort nok. Det gør den ikke med min 16 Gb-stick - der går den bare i gang - - men stopper så undervejs.

Findes der én eller anden skjult error-kode, log-fil eller lign., hvor man kan se, hvad fejlen består i ?

Kommentar
Fra : coehlen

Dato : 20-10-15 22:57

Jeg fandt dette på WindowsTenForum:
Back up system files to the recovery drive will require that the USB flash drive is large (at least 8-16 GB) enough for this.

Some people are getting a We can't create the recovery drive - A problem occurred while creating the recovery drive error message with Back up system files to the recovery drive checked.

If you have this issue, then leaving Back up system files to the recovery drive unchecked should allow it to successfully create a recovery drive.

- - - men hvad kan man bruge af et "recovery drive" uden systemfiler til ? ? !

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 21-10-15 09:33

Hej coehlen,

Citat
Har ikke selv prøvet, så mig skal du ikke lytte til

dette råd ville jeg tage , da der blandes Systemafbildning & Genoprettelsesdrev sammen.

"Genoprettelsesdrev" har 2 muligheder/tilstande.

1. Standard (alle har denne mulighed), dette opretter bare en Boot USB disk, som kan genskabe BOOT og udfører filhåndtering (inkl. rulle tilbage til RecoveryPoints)
Kraver en USB disk på 1GB
2. OEM Genoprettelse disk, denne mulighed findes kun på OEM preinstalleret maskiner, hvor de har lagt Recovery Partition(er) på harddisken.
Kraver en USB disk på som programmet siger.

2 ses ved der er mulighed for at sætte hak i "Copy the recovery partition from the PC to the recovery drive" (har ikke lige den danske tekst)

Hvis 2 fejler, så check om der stadig er fri plads på USB disken efter fejlen, er der ikke de har leverandøren lavet en fejl og større USB disk er nødvendig, Eller din Recovery Partition er i stykker. = Kontakt Leverandør/Produktsent

Ellers prøve 1, hvis denne også fejler så er din Windows Installation i stykker .
= få/bestil en Genoprettelse disk fra Leverandør/Produktsent, eller opret hos en ven med samme maskine model som dig (Licensen ligger ikke i Genoprettelse disk)

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-10-15 01:12

Havde du brugt:
http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html
Havde du været over dit problem, det tager 5 minutter at lave en Boot Disk og max en ½ time at lave en systembackup = begge kan ligge på et og samme usb stick (hvis stor nok) - Boot disk (ISO) skal dog udpakkes før den lægges på en stick