/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Slægtsforskning i Sydslesvig før 1850?
Fra : ingelein
Vist : 578 gange
100 point
Dato : 17-10-15 09:21

Hej
Kan man søge personer født lige syd for grænsen? Er der adgang til disse kirkebøger? De må være danske indtil grænsedragningen?
Ingelein

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 17-10-15 12:26

Du skal kunne dokumenterer at du har relationer til de slægtsled du søger og dem skal du sende til Slesvigs folkeregister, der er ikke som i Danmark fri adgang til kirkebøger etc. i Tyskland!
mvh,
MV2

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-10-15 17:04

Tak for svaret. Slesvigs folkeregister - findes det i byen Slesvig. Og er det Standesamt du mener?
Det er 55 år siden jeg har boet der, så jeg krnder ikke ret meget til den slags
Myndigheder. Jeg kan dokumentere forskelligt, idet min gemals forfædre har ført diverse data ind i en gammel bibel, som havde specielle sider til det. Det går tilbage til 1828.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 100 point
Dato : 17-10-15 18:42

jeg ved hvor meget besvær du får så her er linket!
http://www.ddd.dda.dk/soeg_person_enkel.asp
husk at søge på ?
MV2

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 17-10-15 18:44

du skal ind i vælg og ned til ?
MV2

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 27-10-15 22:58

Tak for svaret modersvilje.
Man kan jo ikke vælge amter syd for grænsen, så derfor kommer jeg ikke videre. Desværre