/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
PDF-Print.
Fra : Mosebaek
Vist : 483 gange
250 point
Dato : 15-10-15 10:49

Jeg skal udskrive et PDF skema, til Ålborg Universitetshospital.
Det har jeg før gjort. Og så bagefter udfyldt felterne med hånden.

Spørgsmålet er: Hvordan udfylder man felterne på komputeren, altså med tastaturet.
Jeg kan godt på cursor ind i felterne, men når jeg vil skrive, hopper den en side ned.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-10-15 11:24

Hvordan åbner du dit PDF dokument?
Hvis du bruger Foxit Reader så kan du klikke på en funktion som hedder Skrivemaskine, det er ikke som at skrive i et almindelig dokument men nogle få linjer kan man godt skrive.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-10-15 11:47

Hej o.v.n.!

Jeg åbner den i Adobe-Reader. Der ligger den, når jeg får den tilsendt fra Region-Nord.

I nævnte prg. kan den konverteres til Word. Men det har jeg ikke mod til, da jeg ikke ved om den kan konverteres tilbage til PDF (Adobe-Reader), uden at blive beskadiget, inden udprintning.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-10-15 11:57

Kan formularen udfyldes?

Ikke alle formularer kan udfyldes. Nogle gange konverterer formularopretteren ikke deres PDF-filer til interaktive formularer, der kan udfyldes. Eller de designer bevidst en formular, der kun kan udfyldes manuelt eller med værktøjet Udfyld og underskriv. Disse ikke-interaktive formularer kaldes flade formularer.

https://helpx.adobe.com/dk/acrobat/using/filling-pdf-forms.html

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-10-15 11:58

Du gemmer selvfølgelig bare den originale fil inden du med kopien prøver dig frem.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-10-15 12:01

Test med denne fra fdm, højreklik og gem som...
http://www.fdm.dk/filer/213307_bil_private.pdf

Åbnes den i Adobe Reader kan man udfylde og gemme den!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-10-15 12:10

Mange tak for svar. Jeg vil afprøve jeres muligheder.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-10-15 12:50

I browseren Opera kan den også åbnes.....................og skrives i.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-10-15 12:56

Citat
Ikke alle formularer kan udfyldes
det er korrekt men med Foxit skrivemaskine kan man skrive ovenpå PDF dokumentet, dokumentet kan udskrives med teksten og gemmes hvis man ønsker det, mange har udskiftet Adobe Reader med Foxit Reader, måske du også skulle prøve:
https://www.foxitsoftware.com/products/pdf-reader/
der kan hentes en dansk sprogfil men det er en meget mangelfuld oversættelse

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 15-10-15 14:31

Det kommer også an på om dem der har sendt dig dokumentet har sendt dig den originale dokumentfil eller om de har tage et udprintet dokument scannet den og sendt dig dette som en pdf fil. Sidstnævnte er reelt et billede, så den kan du ikke skrive i på computeren.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 250 point
Dato : 15-10-15 14:32

Foxit Reader er ved at fylde lige så meget som Adobe Reader, og så er der en masse skrammel med den, og den er ikke på dansk!

Så behold du hellere Adobe Reader den er trods alt på dansk og den kan en masse!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-10-15 17:38

Jeg tror det kan være rigtigt, som Soren_Steen_Nielsen skriver. Sikkert sådan en standard formular de har (AU hospital), med samme hoved, på alle meddelse. PDF filen er på 8 sider, hvoraf jeg kun skal bruge side 3 og 4 = Skema. Som jeg har printet ud.

Citat
Så behold du hellere Adobe Reader den er trods alt på dansk og den kan en masse!

Det agter jeg også at gøre. Kan bedst li`at bruge det jeg kender bedst. Og skal hilse og sige, der er indstillinger nok, til mit brug,

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-10-15 13:12

Adobe Reader.

Nu har jeg lært at skrive i PDF dokument. Men når jeg har gjort dette, og klikker" gem", kommer boksen: "Filen findes allerede...vil du erstatte eksisterende fil".

Det vil jeg jo ikke, kun gemme filen med det nye tekst. Hvorfor dette problem??

I alle andre tekst prg., kan man jo blot trykke "gem". Så er de nye ændringer med.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-10-15 13:19

Fordi den gemmer i samme mappe som original er åbnet fra!

Så vælg Gem som og giv nyt navn.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-10-15 13:56

Tak for svaret Klaudi. God hjælp.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-10-15 13:58

velbekomme