/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fra win 7 til win 10
Fra : ara
Vist : 663 gange
50 point
Dato : 10-10-15 09:20

Hej.

Jeg har en stationær pc der bare kærer derud af.

Men nu vil jeg gerne gå fra win 7 til win 10.

Er det bare at vente på at det bliver min tur efter at jeg
har bedst om en opgradering?

Ligges den nye win 10 oveni den gamle win7 og skal man tage backup?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-10-15 09:41

Jeg tog ikke decideret backup, gør det ca. 1 gang om måneden alligevel, og det gik helt af sig selv.

Der var et link her på kandu, hvor man kunne "fremprovokere" en opdatering til Win 10.

Opdater din Win 7 med alle opdateringer, så tror jeg, det går af sig selv.

Accepteret svar
Fra : anyway

Modtaget 50 point
Dato : 10-10-15 11:20

Følg fremgangsmåden fra Microsoft:
https://www.microsoft.com/da-dk/windows/windows-10-upgrade
Citat
Er det bare at vente på at det bliver min tur efter at jeg
har bedst om en opgradering?

Ja. Du får det at vide når den er klar.
Citat
Ligges den nye win 10 oveni den gamle win7 og skal man tage backup

Windows 10 integrerer sig med din eksisterende win7. Du kan vende tilbage til win7 inden 1 måned og.
Alle dine nuværende Biblioteker, programmer, m.m. bliver ikke rørt og fungerer fint når du starter windows10. Backup inden. Fint hvis du vil være helt garderet. Go on

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-10-15 12:09

Du behøver ikke vente til det bliver din tur, du kan hente Windows 10 og brænde den på en DVD, vælg den samme udgave som din Windows 7 er 32 eller 64:
http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
vælg den danske Windows 10
du får en helt ren installation, alle programmer og indstillinger skal installeres igen efter at du har installeret Windows 10 fra DVDen eller fra en usb drev hvis du ikke har et brænderdrev på computeren
du kan få meget vejledning i brænding og installation hvis du vælger den løsning, husk sikkerhedskopi af alle dine file,r favoritter med mere før installation

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-10-15 22:24

Før du går igang, ville jeg tage en backup med det dette:
http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html

Selv om man kan gå tilbage til 7, kan der være fejl og mangler ved at gøre det.
Samt du altid har din ´kopi´ af Win7 og kan bruges som det passer dig.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 22-10-15 09:58

Tak for svaret anyway.