/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Bullshido
Fra : vagnr
Vist : 1035 gange
100 point
Dato : 06-10-15 21:54

For efterhånden mange år siden, talte vi på arbejde om bullshit-bingo.

Inden man gik til et møde, især, men ikke kun med konsulenter, skulle man lave et lille skema, 3X3 felter, i hver af felterne skrev man et af tidens modeord. Så sad man under mødet stille og roligt og krydsede af efterhånden som ordene dukkede op, den første der fik tre på række, lodret, vandret eller diagonalt, skulle råbe BULLSHIT!

Ingen råbte det, selvf., men det kunne gøre kedelige og forudsigelige møder lidt mere interessante

Bushido kender mange sikkert fra samuraifilm, en slags æreskodeks for samuraier!

Netop i dag, hvor man har kunnet høre politikere hele dagen, troede jeg at jeg havde opfundet et nyt ord, bullshido, der skal dække over udenomssnak, vattethed, meningsløshed, løse ender osv., ingen partier nævnt eller glemt!

Men også reklamebranchen overdænger os med bullshido, absurde reklamer om biler der flyver ned fra himlen og høvler af sted på bjergveje, svulstige sange der fx stammer fra en 70 år gammel musical (Carousel af Rodgers og Hammerstein), banaliteter som ”mennesker betyder alt” osv.

Efter lidt googling opdagede jeg, at bullshido ikke er min opfindelse, det bruges i amerikanske kampsportskredse om håbløst ineffektive kampsportsmetoder, der mest handler om at få mange penge ud af godtroende kunder, så betydningen er vi helt enige om.

Spørgsmålet, for dem der måtte være nået så langt, er, hvordan har I det med politikere, der uanset spørgsmålet kommer med den samme remse, ordret, gentagne gange?

Eller rekvalmer, der uendeligt gentager samme ligegyldige ”budskab”, der, for mig i hvert fald, intet betyder for valget af bil, det handler om pris pr km, sikkerhed, plads og andre praktiske forhold, ikke om hvor godt den lander på et bjerg (slet ikke hvis den fusker med forureningen)!

Hvordan har I andre det med bullshido, ikke bare mine eksempler, men andre områder, fx ejendomsmæglerkig til vandet hvis man står på taget og meget andet?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-15 09:49

Verdensmesterskabet i Bullshido må uden konkurrence tilfalde CEPOS !!!
Mest af alt til tågehorn, talende jakkesæt og spilfordeler Mads Lundby Hansen
Luftige økonomiske teorier, som gang på gang er blevet tilbagevist som det rene vås, bliver fremsagt med alvorlig mine og udlagt som den skinbarlige sandhed.
Denne 'sandhed' fungerer så som løftestang for Bullshido parti nr. 1 Liberal Alliance's farverige festoriginaler
Utroligt at så mange hopper på den limpind
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-15 10:02

..og på andenpladsen i WM i Bullshido, i en den lidt mere folkelige ende af skalaen, finder vi vores alle sammens Amalie (..kendt fra TV ).

Dette yndige væsen med en IQ beviseligt langt under befolkningsgennemsnittet er præcis så underholdende som at se maling tørre og i sammenligning taber på point til 12 kg. vådt bølgepap.
Om hende vil jeg sige som Søren Brun: Jeg græmmes...
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-15 10:11

Det værste er næsten at såvel WM Guld- og Sølvvinderne i Bullshido får tildelt næsten ubegrænset taletid hos Bronzevinderen: DR .. topscorer i ligegyldigheder, overfladiskhed og tidspilde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-10-15 19:57

Jow jow - og min kone går direkte udenom varer, som er vist med fordummende reklamer.

Hun bager selv rugbrød.
Jeg har en gammel computer.
Vores bil er fra 1999 - ej diesel selvom det kunne se sådan ud.
Vi har hverken opvaskemaskine eller micro-ovn.

vi køber gerne opreklamerede varer til vores børnebørn som gaver.

Du har også ret med hensyn til politikere................................som i virkeligheden er nogle tøsedrenge, som ikke tør stå ved sine meninger.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-10-15 21:32

En...ja, lad os bare kalde det en bullshit oplysning.....
Der står at læse på dansk tv's TekstTV, at volden blandt unge er faldet.....HOOOOLD FAAAST, med 45%
Der er jo løgn! En stor sort løgn. Er sandheden ikke, at politiet ikke mere modtager anmeldelser på alm. vold. Er sandheden ikke snarere, at volden er stigende.

Lignende DDR-oplysning fremkom sidst i 70 - først i 80. Da Proffessor Flemming Balvig - nu emeritus - for åben tv-skærm proklamerede, at cykeltyverier i Danmark næsten ikke forekom mere.
Den go'e fessor glemte bare at fortælle, at politiet ikke modtog anmeldelse på cykeltyverier med mindre, cyklen var under 6 mdr. gammel.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 08-10-15 02:21

LLRs garanti.
Jeg har været EU-tilhænger, men det er kørt totalt af sporet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-10-15 05:47

Der er desværre rigeligt med eksempler, noget af det mest tåkrummende har været Folketingets spørgetime, efter at have set hele forestillingen en gang svor jeg "aldrig mere!"

Tommy, organet for den højeste oplysning (Politikens tåkrummende egen betegnelse) er lidt mere detaljeret end tekstTV!

Det Kriminalpræventive Råds rapport bygger ikke på anmeldelser, men på voldsskader registreret på skadestuerne, i 2007 7286 mænd mellem 15 og 24 år, i 2014 3322, for begge køn og alle aldre 2007 21347, 2014 11807.

Måske er de unge mænd blevet så slappe af at sidde foran skærmen at de ikke kan slå til, mere end en halvering af voldsskader på 7 år!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-10-15 08:15

vagnr og Tommy -> Har I overvejet om faldet af skadestuebesøg ifbm. med vold kunne skyldes den skærpede våbenlov? ..også kendt som kniv-loven. Samt visitation-zoner i områder hvor der traditionelt har været mange voldsepisoder.

https://www.politi.dk/da/servicemenu/baggrund/Vaabenloven_knive.htm?WBCMODE=presentationunpu°blished%252

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 08-10-15 09:03

Bullshido mantra'er:

Sænkes topskatten vil det tiltrække de dygtigste erhvervsledere og få dem til at arbejde mere med flere investeringer og øget beskæftigelse til følge.

Sænkes den økonomiske hjælp til ledige kommer disse hurtigere i beskæftigelse.

Løntilskud i det offentlige øger den lediges chance for at komme ind på arbejdsmarkedet.

Landbruget er motoren i dansk økonomi og eksport og skal derfor fritages for naturbeskyttelse og begrænsninger af CO2 udledning.

Mærsk blev fritaget for skat på Nordsø-olien fordi der ikke var andre aktører som havde resurserne og ville tage risikoen.

Udlicitering af offentlige opgaver til private firmaer giver et bedre og billigere produkt til glæde for borgerne.

Passiv rygning er så stor en belastning for folkesundheden at rygeloven må strammes.

Det er bydende nødvendigt at Danmark køber nye kampfly så vi kan forsvare vore arktiske områder.

Vi bliver ældre og kan derfor også arbejde længere. Som konsekvens må pensionsalderen hæves. Lever man 10 år længere kan man også arbejde 10 år længere.

Socialdemokratiet varetager arbejdernes interesser.

Liberal alliances politik vil føre til et mere lige og frit samfund.

Mellemøstlige flygtninge og indvandrere er en resurse for Danmark.

Østarbejdere bestrider blot de jobs som Danskerne ikke 'gider' at tage. Det har intet at gøre med lønniveau og fritagelse for at betale skat her i landet.

Erhvervsnetværk kan ikke sammenlignes med nepotisme.

Ryg-, nakke-, skuldre- og hofteskader som følge af nedslidende arbejde kan trænes væk hvorfor det ikke bør berettige til førtidspension.

Danmark er en nation som andre lande ser op til.

... ja, jeg ved næsten ikke hvor listen ender?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-10-15 15:54

Citat
men på voldsskader registreret på skadestuerne, i 2007 7286 mænd mellem 15 og 24 år, i 2014 3322, for begge køn og alle aldre 2007 21347, 2014 11807.
Nu ved alle jo, hvor svært det efterhånden er at blive behandlet for "småskader" på landets skadestuer. Har hørt om ventetider på helt op til 12 - 15 timer. Derfor motiverer det jo ikke ligefrem én til et skadestuebesøg fordi man evt. har fået et hul i nakken, blodnæse, et par Batman briller eller lign. Men derfor har "offeret" alligevel været udsat for vold, volden er blot ikke registreret - og vupti keine hexerie, volden i nattelivet er nedadgående.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-10-15 16:21

Kpt. Tommy ->

Det er længe siden jeg fik tæsk og måtte på skadestue
(..men Ok. : Nu skal man jo også visiteres til skadestue pr. Tlf. 1813. ..og det er ikke 'ligetil' ! )
Deraf kan man konkludere ..enten:

1.) Jeg er blevet bedre med årene til at slås: Jeg dukker mig nemlig bare
2.) ...eller : Jeg kan ikke komme igennem til 1823 ...eller bliver afvist med råd om at tage en Panodil.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-10-15 16:42

Citat
- og vupti keine hexerie, volden i nattelivet er nedadgående.

Tjah, fra personlig erfaring de sidste fem års tid, 2X skadestue, begge pga splinter.

Den første tværs gennem lilefingeren, der var knækket af ved indgangen, når jeg skubbede til den bulede den ud på den anden side af fingeren, næste gang en splint der havde gravet sig op under neglen, igen skadestue!

Jeg følte mig lettere åndssvag/pjevset begge gange, men kunne simpelthen ikke grave dem ud selv!

Og NEJ, jeg har ikke indtryk af at det er umuligt at blive behandlet på en skadestue med en småskade, har du Tommy andet end EB at holde dig til, fx personlige erfaringer??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-10-15 19:26

Citat
Og NEJ, jeg har ikke indtryk af at det er umuligt at blive behandlet på en skadestue med en småskade, har du Tommy andet end EB at holde dig til, fx personlige erfaringer??
Vagnr, du bliver så vredladen når jeg skriver om derouten på dansk velfærd.

Ja, jeg har faktisk 2 oplevelser vedr. skadestuer - en negativ og en positiv.

Den negative.
Mor faldt og slog sin arm og min far kørte hende til skadestuen. Efter 10 timers venten uden hverken vådt eller tørt og - og slet intet smertestillende men til gengæld et meget stresset personale kom hun til..........Armen var brækket 2 steder.

Den positive.
Da jeg var en meget ung knøs på en snes somre (1985) kom jeg til skade med min ringfinger. Jeg hørte endda knækket... kørte min daværende forlovede mig på skadestuen. Efter en halv time kom jeg til. Blev røntgenfotograferet og fingren blev derefter lagt i metalskinne. Alt i alt, tog hele seancen en god times tid. Et meget venligt personale.

Engang ud i fremtiden går det vel op for DJØFFERne, at centralisering ikke nødvendigvis er godt.
Faktisk er centralisering et demokratisk indhug. Mere centralisering mindre demokrati.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-10-15 20:06

Citat
Vagnr, du bliver så vredladen når jeg skriver om derouten på dansk velfærd.

Ikke spor, jeg forholder mig såmænd bare til mine (heldigvis få) oplevelser med sygehusvæsnet.

I 1976, hvor jeg var dum nok til at løbe et par skridt i sneen (der var tit sne i december dengang), gled jeg, faldt ned på bageste fod, anklen knækkede (det var også hørbart), så en tur på sygehuset i Helsingør! To læger trak om kap for at få foden på plads, de mente alt var OK.
Heldigvis var der ikke plads til mig i Helsingør, jeg kom i ambulance til Hillerød, der tjekkede de mig lidt grundigere, ingen puls i foden, havde der været plads i Helsingør havde jeg formentlig mistet højre fod!

Jo, det var tider!!!

Min viv, med tre omgange kræftoperationer, og jeg, er rigtig godt tilfredse med det danske sundhedsvæsen, men det udelukker selvf ikke fejl!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-10-15 09:13

Hovsa... nu skete det forunderlige at jeg må erklære mig enig med Kpt. Tommy:
Citat
Engang ud i fremtiden går det vel op for DJØFFERne, at centralisering ikke nødvendigvis er godt.
Faktisk er centralisering et demokratisk indhug. Mere centralisering mindre demokrati.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-10-15 17:45

Citat
Hovsa... nu skete det forunderlige at jeg må erklære mig enig med Kpt. Tommy:
Nøøøøj.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-10-15 22:04

Året er 2006 i juli måned.
Dengang danskerne - altså de ægte - blev røvpulet noget så eventyrligt.

4.100 danskere er evakueret fra Libanon til Damaskus, og 2.500 venter til aften på et fly fra den syriske hovedstad til København, oplyser Udenrigsministeriet.
Dermed er antallet af danskere i Libanon langt højere end det, som ministeriet oprindeligt meldte ud.
KRISEN I MELLEMØSTEN
Krisen i Mellemøsten blussede op 25. juni, da en israelsk soldat blev kidnappet under et palæstinensisk angreb på en grænsepost ved Gaza.
12. juli eskalerer krisen yderligere, da den libanesiske Hizbollah-milits bortfører to israelske soldater. Det får Israel til at angribe Libanon med fly, kampvogne og flere tusinde soldater.
Læs om hele krisen i Mellemøsten dag-for-dag i vores kronologi.
- Det første tal baserede vi på de danskere, der havde registreret sig hos Udenrigsministeriet eller ambassadekontoret i Beirut. Men vi har hele tiden regnet med, at der var flere, siger Jens-Otto Horslund, der er kontorchef i Udenrigsministeriet.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/4100-danskere-reddet-til-syrien

Det naturligvis arabere som har fået Dansk Statsborgerskab.
Jeg forstår bare ikke, hvordan de kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet og modtage bistandshjælp når de befinder sig i Libanon..?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-10-15 22:20

Spørg dine venner, du blev åbenbart røvpulet af Anders og Pia, det var på deres vagt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-10-15 08:25

Nåmen.. man kunne da læse en halvsides vås i Politikken i forgårs at Mads Lundby Hansen med stor ildhu stadig fremfører tesen om at sænke topskatten for at få højtlønnede til at arbejde mere med investeringer og jobskabelse til følge og samtidig sænke overførselsindkomsterne for at få arbejdsløse til at tage et job. Han blev godt bakket op dagen efter i et læserbrev skrevet af hans egen direktør for CEPOS; Martin Ågerup. Joeh... de forstår hinanden og i parløb gennem medierne vedholdende bekræfter det gamle ordsprog:

En løgn bliver ikke til sandhed, blot fordi man gentager den ofte nok.

Men man må lade dem, at de gør forsøget.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-10-15 09:28

Citat
En løgn bliver ikke til sandhed, blot fordi man gentager den ofte nok.

Men man må lade dem, at de gør forsøget.

De fleste af dem jeg kender, der betaler topskat, inkl mig selv for en del år siden, knokler +50 t/uge!

Hvis topskatten blev sænket, og det var realistisk at gå ned i arbejdstid, kunne det ligesågodt være de gik ned i arbejdstid, samme løn efter skat og mere fritid, ren win-win

Men de der folk på toppen af deres hjemmebyggede CEOPS-pyramide tænker vist KUN på penge til dem selv

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-10-15 17:38

Citat
Spørg dine venner, du blev åbenbart røvpulet af Anders og Pia, det var på deres vagt
Jeg er ligeglad med, hvis det er sket på. Men jeg er ikke ligeglad med, at vi ikke er blevet klogere - altså det sker stadig - og det skete også på Helle T's vagt. Såeee, du er nok også lidt øm i lukkemusklen.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-10-15 19:07

Jep, man kan også dø af "friendly fire", forskellen er nok den, at jeg ikke er imod "de fremmede" som gruppe, men forholder mig til dem, ligesom til alle andre, som individer

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-10-15 19:45

Citat
"de fremmede"
Neiiij, de fremmede.
Men lad os ikke diskutere det, vi bliver aldrig enige alligevel.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-10-15 07:57

Citat
Men lad os ikke diskutere det, vi bliver aldrig enige alligevel.

Det er vi helt enige om

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-10-15 08:52

Kan det kaldes bullshido når finansministeren siger ét til befolkningen og noget andet til folketinget under ministeransvar? For det er præcis hvad der er foregået forud for finanslovforhandlingerne.

Til befolkningen siger han via pressen at der mangler 3 milliarder i statskassen, men til folketinget; at der er 2 milliader ekstra om året... som dog for finansloven 2015 skal hensættes til fremtidige skattelettelser.

Den mand har aldrig været til at stole på!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-10-15 20:49

Citat
Til befolkningen siger han via pressen at der mangler 3 milliarder i statskassen, men til folketinget; at der er 2 milliader ekstra om året... som dog for finansloven 2015 skal hensættes til fremtidige skattelettelser.
Hvad...???? Det har jeg da ikke læst noget om. Har du et link..?

Men rent bortset fra det. Havde jeg nu været Kristian Thulesen Dahl i egen høje person var jeg nok begyndt at overveje, om ikke det var en god idé at vælte Løkke.
Der er takter i regeringen, som jeg absolut ikke bryder mig om.

-Omvendt må jeg sige, at Mette Frederiksen er absolut en gevinst for jer socialdemokrater, vagnr.

Til Molo.
Vedr. Jeres kasserer. Jeg citerer fra JP: - Alle medlemmerne i partiet synes, det er en alvorlig situation, men vi synes, vi har tacklet det godt. Og heldigvis er der nu nogle gode venner, der kan hjælpe et menneske i krise. For man gør kun sådan noget, hvis man er krise, tror jeg, siger Charlotte Østergaard.

Okay i krise Jamen dog, jeg troede det hed; Tyvagtigt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-10-15 20:53

Jeg føler mig inspireret til at 'opfinde' et nyt udtryk.

BULLSHIT kan oversættes til Dansk med ordet: VRØVL
(mening: usandt/løgn [falsk udsagn])

Tæt forfulgt efter VRØVL kommer et andet godt gammelt Dansk udtryk. Nemlig: ÆVL

NONSENS kan oversættes til Dansk med ordet: ÆVL
(mening: ligegyldigt/uden mening [hverken sandt eller falsk udsagn])

Derfor må der også findes: NONSHIDO

Eks. "Vi ønsker frihed for alle"

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-10-15 21:00
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-10-15 21:09

Tommy -> Hvem i hede hulen er Charlotte Østergaard ???
..og hva' har hun med mig at anbelange? Jeg kender ingen kasserer eller er medlem af noget parti.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-10-15 21:25

Citat
Hvem i hede hulen er Charlotte Østergaard ???
Aner det ikke, jeg kommer jo ikke i de kredse. Hun blev bare nævnt i artiklen.

Vedr. Hjorten. Det bliver spændende at høre hvad de finder ud ad på det Samråd.
Som skrevet: "Havde jeg nu været Kristian Thulesen Dahl i egen høje person var jeg nok begyndt at overveje, om ikke det var en god idé at vælte Løkke."

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-10-15 22:31

Citat
"Havde jeg nu været Kristian Thulesen Dahl i egen høje person var jeg nok begyndt at overveje, om ikke det var en god idé at vælte Løkke."

Jeg er helt enig, men, det ville Tulle aldrig kunne finde på!

Hvorfor ikke?

Enten

1) ville LLR ikke overleve valget, sosserne ville komme til, DF ville være helt ligegyldige

eller

2) Tulle kunne risikere at skulle tage ansvar, og så ville DF´s formkurve knække!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-10-15 23:07

Jeg tror faktisk ikke, du har ret i nogen af delene.
Efterhånden er de fleste - langt de fleste - røvtræt af arabisk indvandring og EU, at DF sammen med Dansk Samling, vil få et kanonvalg.

Jeg synes at bemærke, at Mette Frederiksen og Løkke efterhånden går godt i spænd sammen. Har jeg ret i den betragtning ?
Hvis regeringen overlever indtil 3 dec. vil de modtage det første nederlag - sammen med sosserne og de Radikale.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-10-15 07:00

Citat
Jeg synes at bemærke, at Mette Frederiksen og Løkke efterhånden går godt i spænd sammen. Har jeg ret i den betragtning ?

Tjahh, "skrigeskinken" virker efterhånden ret mundlam

Citat
Hvis regeringen overlever indtil 3 dec. vil de modtage det første nederlag - sammen med sosserne og de Radikale.

Det kommer vist an på, hvis propaganda der virker bedst, men jeg frygter den gode gamle "Er du i tvivl, stem nej".

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-10-15 07:21

Mette Frederiksen tabte sit renomé hos vælgerne allerede som beskæftigelsesminister i forrige regering. Hun skabte splid og gravede grøfter mellem arbejder og ledig, da hun igen, igen og igen med stærkt indigneret mine gentog: "Den hårdt arbejdende Dansker der står op om morgenen og smører madpakker...", som modsætning til den dovne arbejdsløse (...som også står op om morgenen og smører madpakker for at gå på arbejde for sin kontanthjælp i offentlige løntilskudsordninger) alene for at retfærdiggøre sin egen fortolkning og kyniske implementation af "Ret & Pligt" ved at indføre tvangsarbejde for arbejdsløse.

Det var der vist også en eller anden der gennemførte i mellemkrigstidens Tyskland, da der skulle bygges autobahn. (Brød for arbejde)

Det er ikke at stå på arbejdernes side som socialdemokraterne ellers bryster sig af.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-10-15 22:14

Citat
som modsætning til den dovne arbejdsløse (...som også står op om morgenen og smører madpakker for at gå på arbejde for sin kontanthjælp i offentlige løntilskudsordninger) alene for at retfærdiggøre sin egen fortolkning og kyniske implementation af "Ret & Pligt" ved at indføre tvangsarbejde for arbejdsløse.
Ja, og hvorfor er det blevet sådan?
Fordi vi alle er klienter i ligheds-princippet hellige navn. Alle synes at ha' glemt den gamle parole: Alle tilvalg udløser automatisk et fravalg - og alle fravalg udløser automatisk et tilvalg.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-10-15 06:42

Som jeg ser det betyder "Ret & Pligt" noget andet, hvis argumentet skal holde. Nemlig:

'Har du PLIGT til at arbejde, så har du RET til løn'.

Det betyder ikke som MF udlagde det:

'Har du som ledig RET til understøttelse, så har du PLIGT til at arbejde for denne'.

Det er ikke et spørgsmål om at VÆLGE noget som helst. Man VÆLGER ikke at blive arbejdsløs. Det er arbejdsgiveren der VÆLGER at afskedige medarbejderen eller VÆLGER ikke at ansætte vedkommende. Siger man selv sit job op eller nægter at tage et anvist job, så bortfalder RETTEN til kontanthjælp automatisk, da man så er selvforskyldt uden indtægt.

At have PLIGT til at arbejde som arbejdsløs for at modtage overlevelseshjælp er at sidestille PLIGT med TVANG. Alternativet er social deroute; hjemløshed, sult og død. Altså er det ikke pligtarbejde, men tvangsarbejde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-10-15 10:06

Jeg bøer mig i støvet for Anders Samuelsen, hvis han var med i debatten her, ville han ubetinget få den helt store Bullshidopræmie, med egeløv, guldkant og meget mere:

http://www.politiko.dk/politisk-morgenpost/det-er-det-groveste-udsagn-overhovedet?

næsten nede i bunden, man kan også se hans Facebookopdatering med flere "detaljer"!

Citat
En liberal drejebog

Liberal Alliances leder Anders Samuelsen er ikke bleg for detaljeret at redegøre for, hvordan det danske samfund skal styres, hvis han kunne bestemme.

Således offentliggjorde han i går på Facebook en plan for, hvordan en LA-flertalsregering vil lave om på tingene - og forsimple tingene. For der skal ryddes op og sløjfes regler i ganske betydeligt omfang. Ifølge Anders Samuelsens vision skal Danmarks ledes af kun syv ministerier, der tilsammen kan lave lovgivning og regler, som alt i alt må fylde 183 sider.

Skattereglerne får mest plads - de må fylde 50 sider, men så skal skatteministeriet også bagefter nedlægges - mens trafikreglerne kun må fylde tre sider.

Sådan en mand får jo DF's, Alternativets og EL's politik til at virke rationel, fornuftig, fair og jordbunden, mens bullshidoen løber ud ad LA's leder i elefantlårtykke stråler

Det kunne gøres langt kortere fra LA:

"De rige gør det de har lyst og råd til, fattigrøvene gør det de er nødt til!"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-10-15 18:06

A.S. er inspireret af den schweiziske model. Det er ik' så ringe endda.

Citat
Hver anden danske muslim: Islam skal ikke reformeres og tilpasse sig
Som jeg altid har sagt: Muslimer tilpasser sig ikke noget som helst som er nyere end tingene var i 1400 tallet. Den europæiske kultur, som vi kender den, er på vej i graven.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-10-15 19:43

-Og til den typiske danske......
Politiet efterforsker ikke indbrud mere...

Om et årstid kan vi alle glædes over statistikken: Indbrud i private hjem er faldet med 98%

Det går den rigtige vej, voldshandlinger er også faldet

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-10-15 20:51

Citat
A.S. er inspireret af den schweiziske model. Det er ik' så ringe endda.

Det kan du måske jhave ret i, ethvert land finder jo "deres" model!

Men "Bürgerliches Gesetzbuch" eller hvad den nu end hedder i Schweiz, omfatter nok en hel del flere sider end 183!?
Og det er netop der jeg mener, AS får mesterskabstitlen i Bullshido

Citat
Om et årstid kan vi alle glædes over statistikken: Indbrud i private hjem er faldet med 98%

Det går den rigtige vej, voldshandlinger er også faldet

Forbrydelserne registreres, og vil indgå i statistikerne, selv om indbrud alt for sjældent bliver opklaret!.

For en 20 års tid siden fik jeg hugget min gamle 2cv ved stationen, med et helt slagtet lam i. Et par dage efter ringede politiet, de havde fundet bilen ved Christiana, jeg blev stiktosset over at de skide Christianitter havde siddet ved bålet og ædt mit lam, men det lå uskadt i bagagerummet.

Nå, en uges tid senere havde politiet fanget biltyvene, en narkoman og hans frille, de havde været på indbrudstogt med bilen, tumperne havde efterladt fingeraftryk overalt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-10-15 20:56

vagnr ->
Citat
ville han ubetinget få den helt store Bullshidopræmie, med egeløv, guldkant

*LOL*
Men hvad ville du så have tilbage at uddele af medaljer og hædersbevisninger til hans 2 tro væbnere og proteger: Amish Bølle Folket & Kuglestøderen ?

Retten til offentligt at bære "Høj Klap-Hat" ? Sobindsel & Patteskiver ? ...taletid i medierne?
Nåeh.. nej... det har de allerede efter velbefindende
VI (Danmark) ..savner sgu en modig politisk journalist med 'NOSSER' !!!

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-10-15 21:09

UPS... en fortalelse
En politisk journalist får man selvfølgrlig nemt til at klappe kaje med en Cavlingpris
Så vidt jeg husker sidder CHF stadig i folketinget ..vist nok på en eller anden ministerpost ?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-10-15 21:14

UDEN for kontekst ...Når man har skåret sig i pegefigeren med en skarp kniv?

..så BLØDER det sagu ..for dælen da også ..MEGET !

Ska' li' find' et plaster !!!

NAT </MOLO>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-10-15 20:04

Citat
.så BLØDER det sagu ..for dælen da også ..MEGET !
Bloody Mar......øh...Molo

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-10-15 09:36

molo

Citat
En politisk journalist får man selvfølgrlig nemt til at klappe kaje med en Cavlingpris

Jesper Tynell, som jeg går ud fra du tænker på, er heldigvis stadig en skarp og aktiv journalist (hans mørkelygten er fremragende), mens CHF's grundlovsbrud nok mere ses (af CHF) som en flidspræmie

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-10-15 19:54

Jo jo jo absolut da, Jesper Tynell er dygtig, men det kniber gevaldigt for ham at skjule sit politiske ståsted. For år tilbage hørte jeg ham i DR's program 1, udsendelsen hed: Orientering. I programmet havde han vældig svært ved at skjule sin politiske overbevisning, og som jeg hørte det, ligger den imellem Enhedslisten og SF.

Cavlingprisen er Dansk Journalistforbunds opfindelse og flere DR-Journalisten er da også med i Komiteen.....såååå det

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-10-15 20:21

Ha ha ha.......Tyskland med Præstedatteren fra Berlin som Parteiführer, er vel nok det eneste land i EU.....altså lige pt, hvor asylansøgere, før de får asyl, kan ansøge - og få bevilget bistandshjælp før de er landet i Tyskland.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/flugt/ekstra-bladet-i-berlin-flygtninge-kraever-penge/5780278

3. gang er åbenbart lykkens gang for Tyskland. Endelig er det lykkedes for en führer at ødelægge Europa. Denne sidste gang, kan Europa ikke genrejses via Marshallhjælp. Det tillader Kalifatet ganske enkelt ikke.

Alt dette - og meget mere sker, imens Europas urbefolkning har travlt med at fordømme en dissekering af en løve fra Zoo.
Så dø da, Europa, for helvede da, du har ikke fortjent bedre!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-10-15 21:48

vagnr -> Jeg tror (deværre) at du har ret
..og ikke kun CHF ser det således ...men også hans partifæller !!!
Tommy du ser SPØGELSER
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-10-15 22:05

..og ellers ?

Så kunne I jo begge 2 kigge ind her: http://www.kandu.dk/spg174760.aspx

..hvor 'vi' diskutere noget helt andet, men lige så "politisk"
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-10-15 22:15

Citat
Så kunne I jo begge 2 kigge ind her: http://www.kandu.dk/spg174760.aspx
Nu er det vist dig der ser spøgelser. Den tråd deltog jeg ikke i.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-10-15 23:34

Men ikke alle flygtninge vil finde sig i at vente. 50 af dem har alene i denne uge indstævnet Lageso (Landesamt für Gesundheit und Soziales) for den sociale domstol med krav om at få udbetalt penge endnu inden, de officielt er asylansøgere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-10-15 08:32

Kpt. Tommy -> Nej, det gjorde du ikke, men det var også ment som en opfordring

Tråden er jo også mere eller mindre en teknologi debat. Den handler om statens IT strategi og hvad denne medfører. Har det ingen interesse? Jamen, så lader man da bare tråden ligge. Det var ikke min mening at 'presse' nogen ...hvilket jeg jo heller ikke har mandat til.

Lige i øjeblikket spekulerer jeg over et helt andet spørgsmål. Det vil jeg muligvis oprette i week-end'en.

Tilbage til Bullshido: Venstre er som bekendt ved at 'styrke' udkants Danmark med udflytning af div. offentlige institutioner...og så flytter man DIIS til ...Hold nu fast: Aarhus !!!

Hvornår er Aarhus blevet til udkants Danmark?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-10-15 09:51

Molo

Citat
Hvornår er Aarhus blevet til udkants Danmark?

Det har det da altid været, Århusianerne har bare ikke opdaget det, de staver sågar bynavnet forkert!

Som mangeårig Politiken-abonnent ved jeg jo, at alt vest for Valby bakke er udkant!

En interessant tråd du henviser til, IT er ikke et emne jeg abonnerer på, så den ville jeg aldrig have opdaget.

Jeg tror ikke jeg kan få min Sinclair ZX80, købt i 1980, ovenikøbet med den "massive" hukommelsesudvidelse fra 1 Kb til 16 Kb, til at gå på "nemID"-sider, selv om den stadig virker fint

Jeg kunne have hele familiens budget på den, det tog kun et kvarters tid at indlæse filen fra et kassettebånd, og det var ret nemt at lave egne programmer til den.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-10-15 09:56

Ups, molo, glemte helt at takke for dit karbid-link, det jeg købte for mange år siden til mine minearbejderkarbidpandelamper er smuldret helt væk, men nu kan jeg atter få blus på panden, hvis jeg finder en mine

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-10-15 18:40

Citat
Kpt. Tommy -> Nej, det gjorde du ikke, men det var også ment som en opfordring Blink

Tråden er jo også mere eller mindre en teknologi debat. Den handler om statens IT strategi og hvad denne medfører. Har det ingen interesse? Jamen, så lader man da bare tråden ligge.
Netop ja, lader tråden ligge - og så gjort.
PC/IT er for mig bare noget der skal virke. Hvorfor -eller hvordan, er uinteressant for mig. Nogenlunde som konens piskeris - det skal bare virke. Hvorfor enheden virker er ikke interessant - og virker det ikke, så køber vi et nyt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-10-15 08:46

Kaptajn-Tommy -> Jamen, det er jo netop dét der er det interessante:
Citat
Hvorfor enheden virker er ikke interessant - og virker det ikke, så køber vi et nyt.

Når folk finder ud af at deres isenkram 'pludselig' ikke kan tilgå netbank ..eller som i dette tilfælde, ikke kan bruges til at læse offentlig digital post, så må de jo ud og købe noget nyt som kan.

Det er den første del af din citerede sætning jeg bestemt IKKE kan godtage. Altså det skulle være uinteressant; hvorfor enheden ikke virker. Jeg kan ikke lade være med at tænke på om der skulle ligge en skjult dagsorden her?

Der er 'nogen' der bevidst har BESLUTTET at nu skal hr. og fru. Jensen ud at bruge nogen penge eller også må de som alle andre fattigrøve gå på biblioteket eller i borgerservice.

Som jeg skriver et sted i tråden:
Citat
Det ville svare til at man besluttede at alle tankstationer i Danmark kun kan tilbyde at tanke brint. Hvad tror I hovedparten af Danske ..og udenlandske ejere af benzindrevne køretøjer ville synes om den ide?

...men du ville vel bare købe en Tesla i stedet ...ikke sandt?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-10-15 08:49

Ps. BULLSHIDO !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-10-15 18:08

Citat
Engang ud i fremtiden går det vel op for DJØFFERne, at centralisering ikke nødvendigvis er godt.
Faktisk er centralisering et demokratisk indhug. Mere centralisering mindre demokrati.

Tommy, det har du helt ret i, det er nemlig DJØF'erne Lars Løkke Rasmussen og d Anders Fogh, der har stået for den store centralisering med kommunalreformen og de medfølgende sygehus- og skolelukninger, domstolsreformen i 2007, politireformen, alle ting der har betydet, at offentlige arbejdspladser er blevet samlet i større byer.

Og for det ikke skal være løgn, var det også LLR der reelt fik afskaffet lukkeloven i 2010, det har lukket de fleste lokale butikker i landsbyer mv., for nu kører folk til nærmeste by og køber ind på stort set alle tidspunkter.

At LLR flytter nogle få arbejdspladser væk fra Kbh ændrer ikke en fis på de ulykker han HAR lavet

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-10-15 19:25

Det har du nok ret i, vagnr. Men derfor er centralisering noget kolort alligevel.

I øvrigt vil jeg håbe at Lars Løkke snart ryger ad h til. Ikke fordi jeg sukker efter en SR regering, vorherre til hest da, men i håbet om, der kom nogen som kunne rydde lidt op i alt det lort Danmark er ved at komme ud i.
Hvem det så skulle være ??????
Nå, det er nok bare min -efterhånden -store politikerlede der kom til udtryk. Aldrig har jeg følt så meget ved de 179 pampere, som jeg gør nu

Citat
...men du ville vel bare købe en Tesla i stedet ...ikke sandt?
Nej, kun hvis den er skatteyderbetalt......som f.eks. Bingo-Franks.
Jeg har min Wrangler. Købt og betalt af mig selv. Og nøøøøøj, hvor skal jeg ræse rundt i dytten når jeg kommer hjem om en uges tid.......så'en rigtig CO2 svine.....Ligesom en VW diesel.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-10-15 19:27

Citat
Aldrig har jeg følt så meget ved de 179 pampere, som jeg gør nu
= Aldrig har jeg følt så meget LEDE ved de 179 pampere, som jeg gør nu.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-10-15 20:38

Citat
Aldrig har jeg følt så meget LEDE ved de 179 pampere, som jeg gør nu.

Hvis man kunne få en vaccine mod politikerlede, ville køen til den være den længste i verden

Så sent som i dag har LLR løbet fra et klart løfte om IKKE at skære i dagpengene, og ja, der var også mange ting den blårøde regering løb fra

En Jeep, ja, hvorfor ikke, så kan du da komme helt ud i skoven eller på marken på jagtturene

Så må du bare passe på, at du ikke kommer til at savne alpelandet, når du atter er i dronningeriget, med en fransk klovn der endnu engang gør sig til grin med at ville være konge, og et DF der vist risikerer en afklapsning, ikke mindst knivsmeden, men Tulle virker heller ikke som om han var vaks ved gærdet!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-10-15 21:52

Citat
En Jeep, ja, hvorfor ikke, så kan du da komme helt ud i skoven eller på marken på jagtturene
Ja det er en 4x4 jeg har faktisk haft den længe. Jeg købte den i forbindelse med rygestoppet og er ganske tilfreds med "byttet" Det er billigere, at køre en benzinfordrukken amerikaner end at pulse danske afgiftbelagte smøger. (jeg har skrevet en del indlæg, hvor jeg har skrevet om det. Indlæggene skal bare findes - men det gider vi ikke.)

Citat
Så sent som i dag har LLR løbet fra et klart løfte om IKKE at skære i dagpengene,
Jeg mener at ha' læst, at det var bistandshjælpen til unge under 25 år....? Men muligvis tager jeg fejl.

Citat
Tulle virker heller ikke som om han var vaks ved gærdet!
Her vil jeg desværre også give dig ret. Valgknappen burde udløses - det giver du mig nok ret i. Og nu tror jeg enigheden er stoppet fordi, vi har nok hver sin fortolkning af hvorfor, valgknappen skal trykkes i bund

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-10-15 05:56

Citat
Jeg mener at ha' læst, at det var bistandshjælpen til unge under 25 år....? Men muligvis tager jeg fejl

Nej, det er mig der tog fejl!

Til lykke med rygestoppet, det lyder som om det er noget tid siden.

Valgknappen er vi enige om, men den bliver desværre nok ikke trykket i bund foreløbig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-10-15 08:57

Årsagen til at der ikke bliver trykket på valgknappen er ikke alene grundet Tulle's vægelsind. Det er i lige så høj grad MF's. En mere tandløs 'rød' partiformand skal man lede længe efter. Hvor bliver oppositionen af? Jeg har kun hørt lidt små kvæk fra PDO og en smule mumlen fra JSN.

Jeg tror opposition venter med at vælte regeringen indtil foråret ...og der er flertal for topskattelettelser med penge hentet fra.... øeh, det behøver jeg vist ikke at uddybe. Hæves topskat grænsen til 750.000 som er tanken, så vil hele banden på Christiansborg nemlig ikke længere skulle betale topskat af deres folketingsløn. Det er med garanti med i alles overvejelser, måske på nær et par stykker i EL.

I ovenstående er dét , jeg ikke behøver at uddybe; de massive besparelser på vor velfærd som nu skal gennemføres via finansloven.

Er jeg den eneste i landet, som finder det usmageligt at 'spare', når der i forvejen er penge nok i kassen. Vort eksportoverskud er på mere end 100 milliarder sidste år. Der er overskud på næsten hele linjen. Handelsbalancen kan man heller ikke sætte en finger på. Besparelserne skyldes alene planerne for omfordeling fra fattig til rig og påtænkt krigsindsats ..ikke et egentligt underskud.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-10-15 09:08

Ps. I tager begge fejl ->
Citat
Jeg mener at ha' læst, at det var bistandshjælpen til unge under 25 år....? Men muligvis tager jeg fejl.

Det er kontanthjælpen til unge under 30 år der sættes ned. For de som er over 30 sker der ikke stort andet end at kravet om 225 timers arbejde om året i 'modydelse' kan sanktioneres med nedsat ydelse såfremt det ikke opfyldes (..gælder f.eks. langtidssyge ) og at man fjerner retten til 4 ugers ferie, samt at der kommer et loft over boligtilskud mm.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-10-15 09:52

Citat
Ps. I tager begge fejl ->

Ja, molo, jeg så det netop i dagens avis, du kom mig i forkøbet

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-10-15 19:19

Citat
I ovenstående er dét , jeg ikke behøver at uddybe; de massive besparelser på vor velfærd som nu skal gennemføres via finansloven.
Altså, lad os lige slå en ting fast med store 7" søm! Lettelser i topskatten udløser ikke nødvendigvis mindre velfærd. Det kommer helt og holdent an på, hvordan og hvorledes Politikerne ønsker pengene fordelt.
kig lidt på Storbritanien, de sænkede deres topskat fra 50 til 45 % Det gav ni milliarder pund ekstra i skatteindtægter.
Med topskattelettelsen har englænderne fået grund til at yde en ekstra indsats og tiltrække de mest produktive medarbejdere. Dermed er den samlede kage, som staten kan opkræve skatter af, blevet større.

Det mener Karina Lorentzen fra SF åbenbart også, idet hun har sagt:
“Det er underordnet, om det er gratis eller ej at fjerne topskatten. Det vil øge den sociale ulighed, og det synes vi er en rigtig dårlig ide i SF.”

Hun har altså denne tilgang til det: Hvis ikke alle kan blive lige rige, skal de blive ved med at være lige fattige.........(min fortolkning)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-10-15 19:20

vagnr ->
Citat
.. du kom mig i forkøbet

YES : Intet nyt under solen
..og; I hørte det først fra mig !!!
..igen
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-10-15 19:27

Kpt. Tommy ->
Citat
englænderne

???

Det er da bestemt tilstande som den alm. lønmodtager har grund til at frygte !

http://www.ditengland.dk/article.11.html

..efter MIN bedste overbevisning
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-10-15 21:02

Deres måde at jura bestemme personer på, har intet med topskatten at gøre.

Og du kan stadig ikke komme uden om;
Citat
kig lidt på Storbritanien, de sænkede deres topskat fra 50 til 45 % Det gav ni milliarder pund ekstra i skatteindtægter.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-10-15 22:44

Citat
kig lidt på Storbritanien, de sænkede deres topskat fra 50 til 45 % Det gav ni milliarder pund ekstra i skatteindtægter.

De fleste af os vil nok hellere have en stor kage end en lille,men de færreste er glade for at nogle får en MEGET stor kage, mens deres lille kage bliver beskåret.

Og stort set sådan fungerer det i UK (og endnu værre i USA), de rige bliver rigere ogde fattige fattigere!

Jeg vil ikke udelukke, hvad flere analyser siger (også andre end CEOPS), at man kunne få flere penge ved at sænke topskatten. Men med LLR ved roret (når han ikke lige er til vinsmagning, eller måske netop når han er), tror jeg det ville gå efter UK/USA modellen, alle pengene til de rige, og lavere ydelser/lønninger til de fattige (det sidste er de igang med), et macjob er godt nok til plebsen!

I USA har 158 familier betalt ca ½ af valgkampagnerne for især republikanerne

http://www.nytimes.com/interactive/2015/10/11/us/politics/2016-presidential-election-super-pac-donors.html?_r=0

"But regardless of industry, the families investing the most in presidential politics overwhelmingly lean right, contributing tens of millions of dollars to support Republican candidates who have pledged to pare regulations; cut taxes on income, capital gains and inheritances; and shrink entitlement programs. While such measures would help protect their own wealth, the donors describe their embrace of them more broadly, as the surest means of promoting economic growth and preserving a system that would allow others to prosper, too."

De sidste ca 1½ linie er rendyrket Bullshido!

Her i landet kan vi ikke engang få at vide, hvem der betaler hvor meget, smuthullerne i systemet lader en elefant løbe igennem uden problemer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-15 01:35

Tommy ->
Citat
Det gav ni milliarder pund ekstra i skatteindtægter.

Det vil jeg ikke afvise, men jeg er sikker på at det ville være blevet til mindst 90 milliarder pund, hvis man havde beskattet 'de rige' lidt hårdere i stedet ...og i øvrigt havde underlagt kanaløerne (Alderney, Guernsey og Jersey) samt Isle of Man under samme skattelovgivning som resten af England.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-15 01:48

Den der med; 'Verdens højeste skattetryk i Danmark' ..holder heller ikke vand:

http://politiken.dk/oekonomi/dkoekonomi/ECE2882742/mytedraeber-danskerne-betaler-ikke-mest-i-skat/

..og som det ses er topskatten i Storbritannien 49% ..og ikke 45%.
Til gengæld er bundskatten højere i Storbritannien end i Danmark !
Det er altså de lavtlønnede som betaler dyrt for den lave topskat til velhaverne.
Du skal se: Det er nok sådan at de 9 milliarder pund blev fremskaffet
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-15 02:17

Men så kan jeg jo, nu jeg er vågen, underholde med lidt ny bullshido fra vor finansminister:

Citat
Finansministeren har i breve til flere borgere erkendt problemerne og siger til Politiken, at det er afgørende at skabe et nyt system, som »opleves retfærdigt«.

Opleves?
Citat
Borgerne havde sammenlignet deres egne huse ved Solrød Strand syd for København med Claus Hjort Frederiksens private hus i Nordsjælland. De undrede sig over, at de skulle betale 68 procent mere i grundskyld for deres mere beskedne ejendomme i Solrød.

»Jeg må erkende, at det ikke lyder rimeligt«, svarede Claus Hjort Frederiksen

Skid være med hvordan det 'lyder' CHF ...bare det "opleves retfærdigt" !
..så det har han ikke tænkt sig at gøre noget ved:
Citat
Claus Hjort Frederiksen svarede 13. august: »Jeg anser grundskylden som et problem i hovedstaden og Nordsjælland. Der er problemer med vurderingssystemet, retssikkerheden m.v. Der er imidlertid ikke flertal i Folketinget i dag. Derfor udsteder jeg ingen garantier i denne sag«.

..og fortsætter:
Citat
jeg tror, at der vil blive præsenteret et forslag, når vi kommer over i 2016

Godt troet CHF
BULLSHIDO ..i tredie potens
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-10-15 17:10

_____________________________________________________________________________
..og som det ses er topskatten i Storbritannien 49% ..og ikke 45%.
Til gengæld er bundskatten højere i Storbritannien end i Danmark !
Det er altså de lavtlønnede som betaler dyrt for den lave topskat til velhaverne.
Du skal se: Det er nok sådan at de 9 milliarder pund blev fremskaffet
______________________________________________________________________________
"Det er nok"
Altså, du ved ikke noget om det. Så er det jo = BULLSHIDO

Skal vi lige ha' denne her med?? Alene i år frem til juli er der fosset 8,7 MILLIARDER kroner ud af Skat til aktionærer, der hævder at ha' betalt udbytte skat.

Hvem hulen har været Skatteminister..? En fra Socialdemokratiet..? Benny et eller andet ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-10-15 17:30

Svar 1: Ja... nej.. det ved jeg ikke. Men det er en plausibel forklaring
..altså hensigten med min kommentar er/var; et sprogligt kneb der kaldes: Et retorisk spørgsmål.
Svar 2: Alle finans- og skatteministres blødende hjerte, nu og gennem tiden, synes at ligge et sted; hvor borgernes penge befinder sig bedst i alle andres lommer end i statskassen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-10-15 17:44

Citat
Skal vi lige ha' denne her med?? Alene i år frem til juli er der fosset 8,7 MILLIARDER kroner ud af Skat til aktionærer, der hævder at ha' betalt udbytte skat.

Jeps, Skattevæsenet har været det helt store spareobjekt, fra ca 15000 for en 25 års tid siden er der sparet op mod 9000 mand

http://www.business.dk/oekonomi/8.800-ansatte-i-skat-skaaret-vaek-paa-25-aar

Da jeg prøvede at tjekke fik jeg denne

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=5427

Så er det jo ikke underligt det går helt galt

Hvis Ceops og andre klogeåger foreslog at ansætte flere i skattevæsenet, og ikke mindst, at man fremover ikke skal fyre medarbejderne før de luftige lovede effektiviseringsgevinster har vist sig, kunne vi nok få langt flere penge i samfundskassen end ved at hæve topskattegrænsen eller sænke -procenten.

I forhold til indbyggertallet UK/Dk ville vi (måske) få 8-9 mia kr/år med topskattelettelser, men Skattevæsenets manglende inddrivelse af gæld nærmer sig 100 mia. kr (dog over flere år) og der sad en håndfuld medarbejdere med refusion af "udenlandske" aktieudbytteskatter.

Og sådan kunne man blive ved, åbenbart husker ingen af partierne historien om gåsen med guldæggene

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-10-15 08:41

Modellerne for økonomi og effektivisering/omstrukturering/omlægning/rationalisering/optimering: DREAM og LEAN, er intet andet end fup & fiduser tilsat et pæn portion gætværk og manipulation. LEAN kan faktisk med fordel bruges i industrien til at optimere produktionen ved at gennemgå og rationalisere arbejdsgangene (..for produktionslinjen). Det er ikke et værktøj der kan bruges af HR afdelingen til effektivisering af administrationsmedarbejdernes opgaver. Mennesker er ikke maskiner og samlebånd. Præcis dette har givet de nævnte problemer i Skat. Det fejlslagne EFI digitaliseringssystem bærer selvfølgelig også sin del af skylden, men man kunne have ventet med 'omstruktureringen' til man vidste om det rent faktisk kom til at virke.

Samme strategi bruges, når man vil argumentere for at privatisere. Gevinsten ved privatisering er i praksis NUL, hvis man vil have samme produkt for færre penge. De private SKAL jo tjene penge.

Der er og bliver en demontering af velfærdsstaten vi ser udrullet for øjnene af os uanset, hvordan man vender og drejer det.

Spare, spare og spare gennem effektivisering og omlægning. NIXBIX man spare ikke, man nedlægger og afvikler.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-10-15 20:32

Citat
Der er og bliver en demontering af velfærdsstaten vi ser udrullet for øjnene af os uanset, hvordan man vender og drejer det.

Spare, spare og spare gennem effektivisering og omlægning. NIXBIX man spare ikke, man nedlægger og afvikler.
Nej, Molo! Staten skal ikke drive virksomheder.
Igennem tiden har det sig, at de røde regeringer er den Blok, der har privatiseret for flest penge bla. Giro Bank, Tele Danmark, Kbhvn Lufthavne, Data Centralen. Samlet beløb 36,7 Milliarder - og så har jeg ikke regnet Dong med, da jeg ikke kender salgprisen.

Blå Blok har bla. privatiseret Statsanstalten For Livforsikringer, Orange Holding, Statens Bilinspektion, Bellacentret, Post Danmark og Scandlines. Ca. 12,3 milliarder.

Nu mangler vi bare - efter min overbevisning - at omdanne DR til betalingskanaler.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-10-15 21:21

Citat
Igennem tiden har det sig,
Igennem tiden har det vist sig............

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 20-10-15 21:51

Citat
Staten skal ikke drive virksomheder.

Jo, det skal den, hvis det drejer sig om kerneopgaver for samfundet, de skal fungere uanset hvad, og sælger man de rentable dele fra, bliver de urentable dele så dyre, at man opgiver opgaven!

Igen, gåsen og guldægget!

Hvis "man", samfundet, ejer og driver virksomheden, kan man sikre at den gør det samfundet har brug for, ikke kun de dele der giver den største profit.

Men der er da masser af opgaver man kan udlicitere, såfremt den private aktør stiller en garanti/forsikring for, at hvis de smider håndklædet i ringen, bliver alle omkostninger til at det offentlige må overtage opgaven uden varsel, dækket!

Som det er nu, har kommuner måtte overtage plejeopgaver fra fallerede firmaer, og endda skulle betale det fallerede- (eller fup-)firmas forpligtelser overfor de ansatte!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-10-15 10:41

Citat
Staten skal ikke drive virksomheder.

Næeh... det skal den ikke. Den skal servicere borgeren på bedste måde, når det kommer til infrastruktur: Vand, el, varme, transportnet : vej, tog, bro, sejlads, havneanlæg, kloakering, sundhedsvæsen og pleje, grunduddannelser på skoler og universiteter, økonomisk regulering (Skat, afgifter mm.). Dertil kommer de helt basale serviceydelse som skal få 'maskineriet' til at fungere: Personale, rengøring og vedligeholdelse.

Helst havde jeg set at staten havde påtaget sig endnu flere opgaver som f.eks. råstofproduktion; olieudvinding, skov og landbrug. Da indtægten fra disse områder kunne give endnu flere penge til at drive 'værket' til lige stor gavn for alle. Dette lyder sikkert for 'kommunistisk' og det er nok (..der kom det lille nok igen ) derfor det ikke er tilfældet.

De fleste er nogenlunde enige om at man solidarisk driver de sektorer som alle har brug for, men lige så snart en service kan skabe profit, så ser man hellere nogle få privatpersoner score hele gevinsten. Det er for mig en besynderlig tankegang.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-15 12:53

Man takkede NEJ til mit indlæg i Politikens læserbrevkasse: "Læserne mener" samme dag som direktøren for CEPOS; http://www.cepos.dk/users/martin-ågerup (..i samme spalte) udmeldte sin sympati for gårdsdagen debat skribent: Mads Lunby Hansen ( https://da.wikipedia.org/wiki/Mads_Lundby_Hansen );

..med begrundelsen:
Citat
Kære Henrik Mortensen,

På grund af den store tilgang af stof til debatsiderne har jeg desværre ikke fået plads til dit indlæg, hvorfor jeg må sige nej tak i denne omgang.
Når det er svært at få optaget debatindlæg i Politiken, skyldes det, at vi modtager langt flere kvalificerede indlæg, end vi har plads til at trykke.
Vi må derfor dagligt skuffe mange. Du er naturligvis meget velkommen til at skrive en anden gang, når du har noget på hjerte.

Med venlig hilsen
Debatredaktør Kenneth Lund

Her er rent tale om BULLSHIDO

Her er mit ironiske indlæg:
Citat
Lad os da se, hvad "Danmarks Store Liberale Arbejder Regeringsparti"; Venstre
..kan komme op med for at rette op på uligheden f.eks. på arbejdsmarkedet.

Uambitiøst kalder beskæftigelsesministeren selv kontanthjælps nedskæringerne. Skal der spares på disse dovne og ugidelige nasseprinser, så må der graves anderledes dybt i værktøjskassen. Alle de kostbare tilskud som de arbejdsløse får forærende og mener de har ret til: Gratis virksomhedspraktik, tilskud til såvel offentlige- som private jobs. Væk med dem. NU !!! Nul flere arbejdsløse som bare lusker rundt og arbejder på statens regning. Løntilskudsordninger og dermed de arbejdsløse har alt for længe haft snablen nede i den slunkne statskasse. Ikke sandt? Hr. kassemester Claus Hjort Frederiksen og den fra 'erhversvirkeligheden' hentede DA direktør Jørn Neergaard Larsen; Den Liberale Arbejders talerør og garant for, at det skal kunne betale sig at arbejde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-10-15 18:38

Det ser ud til, at der skal bygges en ny Hadspreder Kaserne på Provstevej - København.
http://blivhoert.kk.dk/hoering/provstevej-till-g-2-lokalplanforslag

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-10-15 22:21

Molo, jeg har fået masser af den slags breve fra Politiken, ordret, kun navnet på redaktøren er nyt, det er som den gamle historie om kamelen, der skal igennem nåleøjet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-15 08:50

Jeg har også fået masser af afslag før ...med samme ordlyd.

Det som springer min i øjnene denne gang er at det er lykkedes CEPOS at komme i spalterne i 2 dage i træk på bekostning af andre skribenter og debattører. Jeg harmes over at det ene sted hvor den alm. borger kan komme til orde i avisen: Læserbrevspalten, bliver brugt af MF'ere og meningsdannere fra lobby virksomheder som CEPOS til at fremføre deres ideologiske budskaber. Man skulle mene at de har rige muligheder for at ytre sig i offentligheden gennem andre medier (radio & tv) og får rigelig med spalteplads andre steder i aviserne.

Jeg har faktisk skrevet flere breve til Politiken om tendensen til, at offentlige personer får spalteplads på den alm. borgers bekostning, hvilket jeg ser som et demokratisk problem.

Man kan indvende at disse personer også læser aviser og dermed også er læsere.

...men det argument køber jeg ikke.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-10-15 22:31

Alle pampekammerater er vel glade i denne tid. Overpamperen Børsting går nu på pension og skal- indtil hans øjne lukkes - ha' over 50.000 kr om måneden i pension.
Jeg synes ikke, at nogen på venstrefløjen øffer over det.
HALLO HALLO Molo, din hykler. Jeg læser ingen forargelse fra din side.

Samme pamper gav de ledige en afskedsgave i form af 3 karensdage
AAAARHHHH, dvs, at pamperen havde stemt for 8 karensdage, men i anledningen af, han skulle på pension - iøvrigt betalt af de arbejdere han foragter så meget, synes han - pamperen, at 3 var rimeligt nok.

Ja altså, jeg forstår godt fagforeninger og derved LO, bløder medlemmer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-15 08:10

Jeg skal love dig for at jeg er forarget over den efterhånden nosseløse fagbevægelse i det hele taget.

Problemet med toppen af poppen i Danmark, uanset hvilken fløj de tilhører, er at de har isoleret sig fra resten af befolkningen. De bor i rigmandsghettoer, deres børn gå i samme betalingsbørnehaver, og privatskoler, de behandles på samme privathospitaler, de har gået i samme klasse på universiteterne, de spiser på samme restauranter og ferierer de samme steder. De taler aldrig med folk af lavere 'rang' medmindre de er tvunget til det af omstændighederne.

Derfor ser de aldrig konsekvensen af deres handlinger og føler dermed heller ikke at de har noget at skamme sig over. De mener oprigtigt at de er i deres gode ret til konstante lønstigninger, honorarer, bonus'er, eftervederlag og skattelettelser. Pensionsalder? Den bestemmer de da selv.

Med andre ord de er en flok forkælede snotunger.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-11-15 14:45

Vor forskningsminister ( Mr. Starless and Bibleblack ):
Citat
Uddannelse og erhverv
ErhvervsPh.d., Københavns Universitet og Grundtvigsk Forum, 2013.
Cand.theol., Københavns Universitet, 2008.

http://www.ft.dk/folketinget/findmedlem/vesll.aspx

Sikken flotte meritter forskningsministeren har(..altså efter en nænsom redigering)

Nu forstår jeg først regeringens prioriteter, når det kommer til nedskæring af de 'kornfede' studier.

Altså : https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCEQFjAAahUKEwjS1OnCs_nIAhVE3CwKHe3yCo4&url=http%3A%2F%2Fwww.fm.dk%2F~%2Fmedia%2Fpublikationer%2Fimported%2F2015%2Fffl16-sep%2Fffl16_19_web.ashx%3Fla%3Dda&usg=AFQjCNHa37SzpgkZ1cDaQmatdzvO_BrUvA&sig2=8v21LMHRLqPdUx4A0LyPaw

..og: http://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/grundtvig-på-finansloven.-nyt-liv-til-værdidebatten
Citat
Grundtvig Centeret ser videnskabsministerens indspark som konstruktivt, og vi ser frem til en fortsat værdipolitisk debat med Grundtvig som inspirationskilde.

Jamen ... vi kan nok også sagtens klare os gennem kommende kriser med eksperter uddannet i Grundtvigs lære

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-11-15 18:43

Citat
Jamen ... vi kan nok også sagtens klare os gennem kommende kriser med eksperter uddannet i Grundtvigs lære
Ja, du havde hellere set, han var uddannet på Koranskolen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-11-15 19:51

Hele den danske kultur-kristne forståelse kommer fra Grundtvig - med bla. Højskolerne i højsædet, idet han satte et afgørende præg på det danske undervisningssystem med sine tanker om folkeoplysning, der blandt andet førte til oprettelsen af som før nævnt, folkehøjskolerne.

Han fik afgørende betydning for udviklingen af folkekirken og dens rummelighed med ordninger som valgmenigheder og sognebåndsløsning. Han var med i den forsamling, der skrev Danmarks Grundlov, hvor han især arbejdede for religionsfriheden.

Udover det, skrev Grundtvig en del kendte Psamler .

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 06-11-15 20:25

Citat
Psamler .
ups.....Psalmer.....

Som f.eks dette digt:

Tag det sorte Kors fra Graven

N. F. S. Grundtvig

Tag det sorte kors fra graven!

Plant en lilje, hvor det stod!

Ved hvert skridt i dødninghaven

blomster spire for vor fod!

Englevinger på vor grav

for den brudte vandringsstav!

Palmefugl for askekrukke!

Frydesang for hule sukke!

Solen sortned, da han blegned,

som for os udgød sit blod,

graven lyste, mørket segned,

da forklaret han opstod.

Ton, vor lovsang, højt i sky,

sødt i påske-morgengry:

Jesus Kristus er opstanden!

Evig lever Guddoms-manden!

Se Marie Magdalene!

Hænder nys hun vred i gru,

sukked, til at røre stene:

Hvor, ak, hvor er Herren nu?

Se, af øjets tåreflod

morgensolen mildt opstod.

I den grav, hvor han har hvilet,

hun har fundet englesmilet.

Brister, alle helgengrave!

Herrens røst i dæmring sval

lyder i de dødes have,

skaber lys i skyggedal.

Herren kalder, men ej nu:

»Synder! Adam! hvor er du?«

Sødt det toner, engle tie:

»Her er Frelseren, Marie!«

Ja, han er her, Guddoms-manden!

Sprængte er nu dødens bånd!

Han er visselig opstanden,

og hans ord er liv og ånd!

Nu en forårsmorgen skøn

rinder op for os i løn,

og, som påskesalmen klinger,

vokser sjælens fuglevinger.

Findes der noget smukkere.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-11-15 15:43

Endnu smukkere er vel vor "videnskabsministers" indkaldelse til samråd

http://www.ft.dk/folketinget/udvalg_delegationer_kommissioner/udvalg/trafikudvalget/nyheder/2015/03/26%2003%202015%20abent%20samrad%20med%20transportministeren%20o%2020150326_103000%201237267%201237283.aspx

der åbenbart handlede om at pleje sin families økonomi

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/v-minister-presser-styrelse-ville-sikre-sin-familie-milliongevinst/5819989

Venstrelus kender man på travet, Carl Holsts fortid bliver også mere og mere interessant

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-11-15 21:03

Det er kvalmende når politikere meler sin egen, venners og familiens kage.
nepotismen er desværre ikke et fænomen i blå blok. Nepotisme forekommer også i rød blok - og især i Fagbevægelsen.

Carl Holst....hmmmm.....han er bare uintelligent. Det beviser hans 133 engelsktimer a' en tusse pr. time... Det eneste Carl har lært..........?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-11-15 21:57

Jeg har som budgetchef betalt for engelskundervisning til flere ministre, de er nu mellem 90 og skindød (eller helt døde), i deres barn/ungdom var engelsk slet ikke så dominerende som det er nu.

Men at en nu 45-årig Carl Holst har haft brug for engelskundervisning undrer mig en del, alle jeg hører i den aldersgruppe taler udmærket engelsk, men CH er åbenbart meget tungnem

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-11-15 20:53

Atter en gang blev Frankrig beriget af Fredens Religion.
Snart skal de sagesløse europæere udsættes for en masse præsident kysseri, samt en masse varm luft i form af skåltaler, hvori følgende frase indgår; "Islam er atter blevet voldtaget af islamister. Las os alle synge en gammel Hippiesang"

Kameraerne snurrer herefter hen på div. statslederes hoveder, hvor fokus er rettet på deres snot som blandes med deres krokodilletetårer, imens dumheden lyser udad øjnene på dem.

Mon Adolf blev bekæmpet via fællessang, kærlighed og skåltaler..?

Luk så Europas grænser!!

Samtidigt opfordrer jeg alle til at stemme et stort NEJ til mere EUTOPI den 3. dec.

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 14-11-15 21:23

Nu har spm.et kørt en fem ugers tid, molo og tommy har været gengangerne, tak for det, Eyvind og hjkofoed har været med en enkelt gang, også tak herfra, så nu er det vist på tide at lukke "festen".

Jeg har vaklet lidt mellem "gengangerne", stamina skal også belønnes, men efter at have læst denne fremragende artikel

http://www.altinget.dk/artikel/journalist-formand-politikerne-svigter-faellesskabet

får molo prisen (også kendt som "æren, det billige skidt")

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-11-15 23:48

Og..? Hva' sagde jeg?
I hørte det som bekendt; først fra mig !!!
</MOLOKYLE>