/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
polariseringsfilter forskel i pris
Fra : susss
Vist : 1398 gange
200 point
Dato : 05-10-15 10:26

Står med to hjemmesider hvor jeg kan købe dette filter..men med meget stor pris forskel ?? Kan nogen sige hvad man får for penge forskellen ved at købe det dyre i stedet for det billige..?
http://rhinocamera.dk/product.aspx?force_translation=1&ProductName=CamPro-55mm-UV-Filter-Circular-Polarising-Filter-Pack&ProductID=18383 Det billige sted
Det dyre sted http://www.sony.dk/electronics/kamera-objektiver-filtre/vf-55cpam#product_details_legacy_default

Kommentar
Fra : kj

Dato : 05-10-15 10:34

Det er en voldsom prisforskel, noget kan forklares i glaskvalitet, det ene er måske plast, en anden er at den kvaliteten af den belægning der udgør polariseringen

Kommentar
Fra : kj

Dato : 05-10-15 10:57

Kvaliteten af det filter på 200,-kr tvivler jeg på. På DBA ligger priserne på brugte anerkendte kvalitetsfilte på fra omkring ca. 300,- til ca. 700,-kr.
Du bør gå efter kvalitetsfiltre i mærkerne B+W, HOYA og Schneider.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-10-15 11:07

Udover kvalitetsforskel, skal du også lige overveje hvad det er for et firma du vil købe hos.
Rhinocamera.dk er ikke en dansk leverandør (de holder til i Gibraltar - momsfrit), og deres filtre får de lavet i Østen - så det firma kan jeg ikke anbefale!

Kommentar
Fra : susss

Dato : 05-10-15 14:40

IBM760 så er jeg lidt nysgerrig er det kun filter man ikke skal købe hos Rhinocamera.dk ? har skam købt et rigtig godt Tamron objektiv hos dem og har ikke haft noget bedre end dette objektiv..så går udfra at du kun hentyder til filter korrekt ???

Kommentar
Fra : susss

Dato : 05-10-15 14:42

Kj ja du har ret.,...jeg vil helst have kvalitet..så spørgsmålet er hvor man skal købe det og hvor jeg får kvalitet uden at skulle betale ekstra fordi der står Sony .. De mærker du skriver kender jeg ikke...Har du en hjemmeside med dem ?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-10-15 14:51

Generelt vil jeg fraråde at købe hos Rhinocamera! De har mange hjemmesider i forskellige lande i Europa, men man kan kun kontakte dem via Engelsk. Og hvis man har et Dansk momsregistreret firma som normalt kan fratække moms i regnskabet, findes denne mulighed ikke da man ikke opkræver moms i Gibraltar. Tillader man sig at kritisere dem på Trustpilot, bliver man truet med indgreb fra deres advokater. Samtidig kan man ikke registrere sit køb at et kamera hos producenten, da det arbejder med import fra 3 lande (men de tilbyder deres egen garanti).

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-10-15 15:17

Det filter du ser på Rhinocamera's side kommer fra et firma der hedder Bignorman (som ikke findes mere), men meget tyder på at det firma gik konkurs og så genopstod som Rhinocamera.
Jeg fandt denne oplysning om dem fra en debatside: This Gib address of Bignorman and Rhinocamera are the same:

Tech Street: Unit 5 39 Irish Town
Tech City: Gibraltar
Tech State/Province: n/a
Tech Postal Code: GX11 1AA

Kommentar
Fra : susss

Dato : 05-10-15 15:22

Okay Det lyder da bestemt ikke for godt...synes bare de er billige og de har jo mærkerne og man kan chatte med dem nede i højre hjørne på dansk det har jeg da gjort nogen gange..men de vil gerne have det på Engelsk hvis man kan ...synes de har betjent mig fint nok..nå så må jeg heller finde et andet sted.. skal bare lige finde stedet..Gibraltar..hvor pokker ligger det ?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-10-15 15:36

Deres chat på Dansk foregår via GoogleTranslate. Og der er rigtigt, at de er billige på visse produkter - men på et tidspunkt overvejede jeg også at købe et objektiv hos dem, men de var en helt del dyrere en hos en Dansk leverandør. Og skal man lige huske på, at de måske ikke er så billige som en dansk leverandør der skal betale 25 % i moms - hvilket de ikke gør i Gibraltar, og deres leveringstid er ikke så hurtige som en dansk leverandør. - Som et forsøg købte jeg det tilsvarende filtersæt hos dem, bare i 72 mm udgaven (ok, det kan bruges), men kvaliteten er ikke noget at prale af. - Du spørger hvor Gibraltar ligger - det er den yderste sydlige del af Spanien.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 05-10-15 16:43

Ja kunne godt se at oversættelsen er elendig..men det er den jo også i Google translate det ved de fleste som har prøvet den . Jamen så blev jeg da klogere også i dag..Nu sidder jeg og tænker over at det kan være at Tamron også har lavet nogen af de filter..så er der jo en mulighed der

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-10-15 16:48

Find en dansk leverandør.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-10-15 16:55

Kender du dem her:

http://www.photogadget.dk/dk/116-55mm

Har selv købt der, virker fint (i hvert fald til mit behov)

MVH

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 200 point
Dato : 05-10-15 17:01

Kender ikke firmaet, men det får en OK karakter på Trustpilot og så er det et dansk firma, så man kan kontakte dem på Dansk (altid en fordel).

Kommentar
Fra : susss

Dato : 05-10-15 19:28

Tak Viskinge men kan se at det polariserings filter de har vist også er alt for billige..må finde et andet sted ..http://www.photogadget.dk/dk/116-55mm

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 06-10-15 10:29

Tak for svaret IBM760 Tak for hjælpen