/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Nysgerrig
Fra : omahexen
Vist : 575 gange
100 point
Dato : 29-09-15 19:37

Ringede til banken (sparekassen) og ville bestille 45.000 kr.det var da ikke noget i vejen for,pengene var jo på kontoen,jeg ville ikke låne dem.Stor var min overraskelse,da den venlige dame sagde,når du hæver mere end 20.000 kr.skal vi vide,hvad du skal bruge pengene til.Er det normalt,jeg mener,det er da trods alt mine penge ?

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 110 point
Dato : 29-09-15 19:50

Jeg mener egentlig, det er meget normal. Sikkerheds hensyn. Vi kan heller ikke hæve større beløb, uden nærmere foretag.

Jeg har været udsat for det modsatte, i Sparekassen Thy. Een af vore knægte, havde arvet "en skilling", og vi ville gerne sætte dem ind. Damen stirede på os, med et skarp blik: "Hvor har i disse penge fra". Som om vi havde stjålet dem. Dagen efter flyttede vi hele molevitten over i Danske Bank, hvor vi har været nu i over 30 år, vel nærmere 40. Der er grænser for hvad vi behøver at finde os i.

M.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 29-09-15 19:51

ville skifte bank øjeblikkelig

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-09-15 20:19

Selv har jeg et helt andet forhold, tror jeg da, til min bank, Sydbank,
de hjælper os med gode råd og vejledning, ikke mindst nu, hvor vi er blevet vip kunder.

Min kone har det samme, lidt naivt måske, endnu mere,
hun tror hendes gamle sparekasse rådgiver mere vejleder i hendes interesser end i bankens?

Så hun har bevaret sin gamle konto i Thy, og først når hendes rådgiver snart går på pension,
vil hun flytte sin daglige indsætte-hæve konto, måske til min Sydbank, eller til Nykredit,
hvor hun har store F1 lån, der snart udløber.

Vi vil så prøve at udfordre de to banker med hvem der kan give de bedste tilbud,
men de ved alt hvad vi står for og der er ikke tale om uønsket snagen.

Hvis du ikke har den samme tillid til din bank, så skift...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-09-15 22:06

Man kan begynde at skrige eller andet, men faktisk er det en lovbefalet overvågning af pengeflowet hos private der drejer sig om hvidvaskning og sort arbejde, ved mistanke vil myndighederne også gerne kunne se hvor indsatte beløb kommer fra såsom løn, lottopræmier, udbetalte kontantpensioner m.v.

Og private SKAL betale regninger på 10.000 og derover digitalt, ellers kan de blive stillet til ansvar hvis håndværkeren snyder det offentlige.

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=68771

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-09-15 22:52

Citat
men faktisk er det en lovbefalet overvågning af pengeflowet hos private der drejer sig om hvidvaskning og sort arbejde

OG SÅ KAN MAN UNDRE SIG OVER STEIN BAKKER´S/ andres, penge stadig ikke er fundet?? sort eller hvid-vask.

Men jo, den er ´go nok´ men sgu da helt hen i vejret, for menig mand/Dansker

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-09-15 23:11

Citat
andres, penge stadig ikke er fundet?? sort eller hvid-vask.

Det er firmarelateret med skumle tal i regnskabet, revisorer og habitter er særdeles dygtige til at omgå ting og sager.

Borgere uden eget firma har ikke regnskabspligt men skal blot kunne dokumentere, hele deres regnskab ligger i princippet i bankerne og hos Skat.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 30-09-15 19:38

Tak for svaret Mosebaek.