/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slukker ikke for strømmen til USB porte
Fra : bigfool
Vist : 383 gange
200 point
Dato : 26-09-15 18:50

Jeg kører med strømsparerskinne til alt perifert udstyr tilsluttet min pc via USB, som slukker det hele, når computeren lukker ned, og det har virket fint under Windows 7, indtil jeg opgraderede til Windows 10 - Nu forbliver der strøm på USB-portene, når pc'en er slukket, og jeg skal så manuelt slukke for skærm, bordlampe, printer og højttalere (= no go ).

Jeg har ASUS M5A97 LE R2.0 motherboard og inde i BIOS har jeg sat "ErP" til "enabled", hvilket burde styre, at strømmen til USB-portene lukker ned, når pc'en slukkes, men det gør det altså ikke mere

Nogle gode råd fra specialisterne herinde?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 26-09-15 19:52

Køb en anden strømspare skinne uden usb, f.eks denne som er med Master, der sættes PC til, og styrer resten.
http://www.elvvs.dk/p/stroemspareskinne-for-pc-med-master-677195/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-09-15 19:57

Lidt flere at vælge mellem
https://www.av-cables.dk/elspareskinne/

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 27-09-15 10:27

Tak for svaret Klaudi, det prøver jeg.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-09-15 10:59

velbekomme