/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
G*O*D*E koncertoplevelser
Fra : ElvenaR
Vist : 706 gange
30 point
Dato : 25-09-15 15:17

Har du haft nogle G*O*D*E koncertoplevelser ?

Gamle som nye ... Alle genre ...

Min den første var i Enghaveparken til Parkdans med The Chiffters.
1961. Jeg var 11 år. Hørte på. Dansede ikke.

1964 var vi 6 venner, som skiftedes til at sidde i kø ved K.B Hallen.
The Beatles ! Billetter til 30 kr. stykket.

1965 så de samme venner The Rolling Stones i Tivolis Koncertsal. 35 kr for billetterne.

Jimi Hendrix i 1967, 1968, 1969.

+ en masse andre.

Hvad med dig og dine koncertoplevelser ?

Kommentar
Fra : netop

Dato : 25-09-15 15:28

Nu begynder du vel ikke med dine tåbeligheder igen Jørn...

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-09-15 18:23

Hvorfor må ElvenaR ikke stille spørgsmål? Det kan da godt være at han hedder Jørn, men man må godt stille spørgsmål, selv om man hedder Jørn.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 25-09-15 18:45

Nogle venner og jeg tog til Sverige og så The Who, 1964 eller var det 1965 ? -

Vi tog en båd fra Havnegade. København. Kun for Who fans. Med Union Jack på begge sider af skibet.

I Malmö var der så en speciel "Who-Bus", der kørte os til Stadion . Fed koncert ....

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 25-09-15 19:12

[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=5A-4VGfx5lU[/YOUTUBE]

The Animals var også gode .....Så dem til koncert i Berlin

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 30 point
Dato : 25-09-15 19:27

I 1824 var jeg til uropførelsen af Beethovens niende symfoni, i Wien. Det var en uforglemmelig oplevelse. Jeg red derned på et mulæsel, havde store vabler i r*ven, og så meget lort i ørene at jeg næsten intet kunne høre (lige som komponisten), den aften det foregik. Men bagefter spiste vi wienerschnitzel og wienerbrød.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 25-09-15 19:37

Hvordan sætter man en Youtube video ind her ?

Så det er et billede, altså ? - Prøv med Beethovens 9. F.eks ... Og forklar, hvor dan det gøre, rigtigt ...

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-09-15 19:56

Du trykker bare på "You tube" knappen over feltet hvor du skriver teksten. Så indsætter du linket i stedet for "Indsæt youtube link her", dvs mellem ][

Bjarne Liller kunne være fyldt 80 i dag.
[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=ZXvyhw_pjo4[/YOUTUBE]

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-09-15 19:58

Prøver lige igen, med http i stedet for https

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 25-09-15 19:59

Hej fun 2.Så gammel som du er,må du da have skrabet en del viden sammen,men det er da rart at vide,hvem man skal spørge om de lidt ældre begivenheder !!! Min første koncert var med Savage Rose,kan stadi huske den (det må have været engang i 60erne)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-09-15 21:29

Citat
Hvorfor må ElvenaR ikke stille spørgsmål? Det kan da godt være at han hedder Jørn, men man må godt stille spørgsmål, selv om man hedder Jørn.

Den lalleglade jubelnar kan vi godt undvære, det er jo profil #220+

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-09-15 23:05

God koncert? Det må være en Sussi og leo koncert.
Jeg fascineres altid over Sussi's store hårpragt i armhulerne.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-09-15 00:08

For mange år siden, var jeg til en James Last konsert. Virkelig en oplevelse.

Ellers er vi jo så velsignet her i Thy, med Kandis og Bjørn & Okay.

I mine unge år, var her et lokalt band, det hed Thyfonerne....de kunne spille både Clifthers og Rocking Ghost af banen. Jeg kan høre dem endnu, med Rock Around The Clock.

Forresten trommerens søn, er den rimelig kendte DJ Kato.

M.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 26-09-15 08:33

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 26-09-15 08:39

Jeg kunne / kan godt lide The Rocking Ghost. Især instrumentalnumrene. Var i Nora Bio, Nørrebro, da de blev "Københavns Mestre i Pigtråd.

T*A*K fun2 - Nu virker Youtube (y)

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 26-09-15 12:39

Tak for svaret fun2.

Det må have været spændende ....

T*A*K også, til jer andre ....

Kommentar
Fra : molokyle