/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Godt overvågnings udstyr?
Fra : return
Vist : 577 gange
500 point
Dato : 21-09-15 19:34

Hej nogen der ved hvor man finder et godt overvågnings system det skal være uden nogen form for abonnementer og det skal inten køre over nettet så man kan se med fra sin mobil Overvågningen skal kunne optage lyd og billeder når der er noget der rører på sig nogen der kan hjælpe

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 510 point
Dato : 21-09-15 19:54

Uden abonnement, tjaaa, jeg har selv et Trendnet TV-IP422 som sidder på mit lokalnet. Den kan både bruges stand alone hvor den sender en mail med foto hver gang noget rører på sig, og med et medfølgende program til en PC hvor man også har mulighed for at få korte videoklip fra før og efter hændelsen. Den kan fjernstyres både fra programmet og direkte med en browser. Den har pan-tilt funktion hvor man kan dreje kameraet direkte fra browseren, og den kan også filme i infrarødt lys.

Det lød næsten som en salgstale, og i sin tid var den heller ikke billig. Men jeg har faktisk set en som lignede min og som kunne det samme på tilbud i Aldi til en pris som var under det halve af hvad jeg dengang gav for min.

Kameraerne kan også styres via internettet ved at åbne en port i routeren, MEN PAS PÅ!!! sørg for at have en adganskode i kameraet, så uvedkommende ikke kigger med.

Vær også opmærksom på at hvis kameraet bliver sat op til at sende mails ved bevægelser så kan et sådant kamera godt sende mange mails dagligt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-09-15 21:10

Jeg har lige købt så'n en her hos onkel harald, virker ganske fint, der er dog ikke lyd på,
men det kan sættes op til at sende mail og uploade billeder til en ftp server!

http://www.harald-nyborg.dk/p4369/overvaagning-udendoers-traadloes

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-09-15 21:18

Jeg bruger dette software, kan det hele - du skal selv sørge for kamera:
https://www.ispyconnect.com/

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 21-09-15 22:02

Findes kun en fornuftig måde hvis du vil på via mobilen.
Det er en Router eller NAS med VPN support, og overvågnings support.
Du skal aldrig åben din routers Firewall for direkte IPCAM, de er fyldt med huler.
Og iSpy Connect samt lignede Online Services, er ikke er hack bedre.

EKS. https://www.synology.com/en-us/compatibility/camera

Godt udstyr indenfor selve kameraet ja det kommer jo an på dag/nat og afstand, personligt vil jeg aldrig vælge en Wireless model.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-09-15 00:18

VPN? Kender intet til det og slet ikke noget at bruge penge på ? koster det ikke (mange) DK kroner og til hvilket formål skal man skjule en IP adresse for andre (med mindre de hacker kameraet IP - som (er det et WEB ditto har sin egen IP/ med koder) - samt man deler Torrents ud med andre - det hele kan i sidste ende spores, og det endda meget hurtigt.

Ellers kunne man vel bruge HIDEMYAS?
Men ALT er vist relativt, eller hvad man kalder den slags ting.

Citat
Og iSpy Connect samt lignede Online Services, er ikke er hack bedre.

Det kommer vel an på om det skal op i skyen og ned igen?
HVILKET ikke fremgår af spørgsmålet - DET skal bare kunne sés på mobilos og der findes vel en app der smider Ispy direkte på tlf - hvad jeg kan læse mig til.

Og tror den har været her før? måske fra en anden bruger, kan ikke huske det.

Citat
uden nogen form for abonnementer

Kan ikke lade sig gøre? med mindre du kan nøjes med et minuts/ klippets længde? + lidt isynkroniseringstid til/fra en server, men så bliver det næste for nemt, men stadig med koder og alt det dyre = direkte ned på egen PC eller tlf.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 22-09-15 08:32

@ Soren_Steen_Nielsen

Så du denne linje -    SecurView IP Camera Critical
Firmware Update Available ??

http://www.trendnet.com/products/proddetail.asp?prod=150_TV-IP422

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 22-09-15 10:04

Tusind tak dogvillestar, den skal jeg straks have hentet ned. Men nu er det længe siden at jeg har brugt dette kamera da jeg er flyttet på landet hvor indbrud o.l. er langt mere sjældne. (Jeg købte faktisk mit kamera efter at have haft indbrud.)

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 22-09-15 10:07

Jo jo, men uanset din bopæl, så er det vel meget rart at være opdateret, så evt. fejl bliver rettet, og man så ikke lige kan følge med i hvad du laver i stalden

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 22-09-15 10:15

Du har fuldstændig ret i at det er en god ide at have sit udstyr opgraderet. Men når jeg en dag igen vil bruge dette kamera så vil jeg bruge VPN hvis jeg vil fjernovervåge det. Jeg har for nyligt købt en router/firewall med indbygget VPN-server. Jeg bor i en landsby og ikke på en gård og har derfor en 60/60 Mb internetforbindelse.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 24-09-15 20:29

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.