/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Frugttræer.
Fra : sigfrid
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 15-09-15 18:13

Hej på kandu.
Nogen der har nogen råd mod, blommevikler og bladhvepser på frygttræer?

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 15-09-15 19:23

Jeg tror der findes noget på Havenyt.dk

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 15-09-15 21:34
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-09-15 22:51
Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 16-09-15 15:53

Er der ikke noget man kan sprøjte med og er det noget man kan forvente hvert år.Så skal jeg nok prøve en anden slags. Venligst Sigfrid.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-09-15 16:01
Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 16-09-15 17:09

Det er jo næsten lige stor kamp som mod dræbersnegle, jeg tror sgu jeg dropper de blommetræer.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-09-15 18:29

Nej, der findes andre, mere resistente blommetræer, eksempelvis Viktoria, selvbestøvende,
som vi glemte at vande sidste år, i år kun én blomme.

Men så fik vi et podet pæretræ, 4 slags pærer på det samme træ, og derfor også selvbestøvende,
igen i år skuffende kun én pære, men jeg har nu lært at vande via et rør ved roden.

Så næste år, både blommer og 4 slags pærer...

Kommentar
Fra : sigfrid

Dato : 17-09-15 08:04

Nu bliver jeg ved med at rode i det her blommer, er der nogen der ved hvordan frugtavler takler problemet, de hænger vel ikke fælder op på hvert træ?

Godkendelse af svar
Fra : sigfrid

Dato : 25-09-15 10:50

Tak for svaret svendgiversen
Der er åbenbart kun 2 muligheder, enten fælder eller ingen blomme træer.
V H Sigfrid.
.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-09-15 15:36

Ja og tak,
Svend