/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Fredagsbar/teambulidng
Fra : Rosa12
Vist : 459 gange
244 point
Dato : 14-09-15 10:36

Hej

Jeg er så "heldig" at jeg har vundet retten til at planlægge vores næste fredagsbar.

Vores fredagsbar er delt sådan her op.

1. Hejsa - vi venter lige på alle er færdige med at arbejde og kommer hen til os.
2. En form for leg eller underholdning - der binder os alle sammen - jeg hælder til en leg hvor alle på alle niveau er sammen og kan sammen. vi har de unge M/K fra ca start 20 til de "gamle" M/K på 55+
3. Fri leg hvor vi bare hygge snakker og drikker en Asti/øl/sodavand eller 2 og spiser en nød/chips.

Buget er meget begrænset
Vi bliver et sted mellem 10 og 30 måske flere.

Det jeg meget gerne vil have hjælp til er del 2. Vi har en kæmpe græplanen vi kan gå ud på eller en kæmpe kantine til 200 mennesker, så der er plads.

Vi har også mulighed for mindre rum - hvis vi skal være lidt imtine.

Sidste gang var der en skattejagt, så den går ikke igen.
Det må være alle mod alle eller delt op i grupper.

Hvad skal jeg dog stille op med allle de mennesker.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-09-15 13:48

Noget vi engang gjorde på et lignende arrangement,
ikke en fredagsbar, men en firmaskovtur,
var en "gå på stylter" konkurrence, der blev meget populær.

Du kan sikkert selv lave stylterne, det er ikke så svært,
kun hvor høje du tør lave dem?

Kommentar
Fra : Rosa12

Dato : 15-09-15 09:03

Det tør jeg næsten love at jeg ikke få dem til, men kan selv godt se det sjove.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-09-15 12:11

Du kunne jo starte med lave stylter, som selv overvægtige chefer kan klare,
og så lade de yngre heat vindere løbe finale på rigtige høje stylter...

Kommentar
Fra : Rosa12

Dato : 15-09-15 12:55

hehe det var da noget af en fordum - overvægtige chefer

Det er nu ikkr chefer der kommer mest af, mere os dødelige

Kommentar
Fra : susanne72

Dato : 16-09-15 09:56

Var engang på kursus hvor vi skulle stille os op på en lang række ud fra vores skostørrelse (ved tvivl, er det den størrelse der bæres på dagen!) - vel at mærke uden at tale sammen. Det var ret sjovt og nogenlunde fredeligt. Efterfølgende skulle vi lave samme øvelse men nu efter alder - dét var sjovt og der var noget mere masen rundt - det var ret tydeligt vigtigere for folk at "stå godt" i aldersrækken emd i skorækken Man kunne evt gøre det i hold, hvis I er for mange til 1 række.

Ellers prøv at kigge på denne her sider, der er ret mange idéer til både lege, teamøvelser og icebreakers: http://www.idespejd.dk/smid-skoene. Jeg faldt fx lige over denne her:

Deltagerne deles ind i små hold af 4 - 7 personer.
Holdenes deltagere ligger sig på ryggen i en lille cirkel med fødderne liggende i midten af cirklen. deltagerne skal have letbøjede ben.
Deltagerne skal nu løfte deres ben og der pladseres et vandfad i midten af cirklen som holdet skal holde oppe, svævende over jorden, kun ved hjælp af deres fødder. Alle deltagere skal have begge deres fødder på baljen med vand.
Nu er opgaven at holddeltagerne skal tage deres sko af uden at spilde noget af vandet i holdets balje.
Deltagerne må selv bestemme i hvilken rækkefølge de tager skoene af på holdet. der er dog kun en der må tage skoene af ad gangen og denne deltager skal berører baljen med en fod/sko mens han/hun fjerner den anden.

Håber du finder på noget

Kommentar
Fra : Rosa12

Dato : 20-09-15 22:28

er vild med den med fødder og alder