/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
oprette forbindelse til projektor ?
Fra : return
Vist : 469 gange
500 point
Dato : 11-09-15 16:19

Hej

nogen der måske kan hjælpe med dette?

Hvis man feks har en 3,5 år gammel hp 6360b og tilslutter den til en projektor model EB-84H via VGA kabel så er der billede på via projektoren med det samme ,men tilslutter man en Dell Latitude E7450 via display porten(med et mini display for VGA) så kommer der ikke sådan lige billede på via projektoren og computer er sat op til at skærmen er Dubleret

nogen der har et bud på hvad det kan være galt ?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 11-09-15 16:24

Måske er Dell'en sat op til at bruge for høj opløsning på porten til projektoren.

Kommentar
Fra : return

Dato : 11-09-15 16:34

problemet ja det må vel være noget med opløsningen for hp6360b tilslutter sig til projektoren med det samme med en opløsning 800x600 men den dell virker ikke selvom man prøver at sætte opløsningen til det samme som den anden hart prøvet samtlige skærmopløsninger på dell men det virker ikke som det skal virker som at det måske er skærm driverne der måske skal opdateres

vil det mon kunne være en mulighed ?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 11-09-15 16:37

Jeg tvivler lidt på at det er driverne. Har du prøvet at taste FN+F8?

Kommentar
Fra : return

Dato : 11-09-15 17:02

ja FN+F8 et tastet men det virker ikke kun blå skærm via projektoren men det virker skam fint til den anden pc hp6360b så er detr billede på med det samme

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 11-09-15 17:23

Har du en anden skærm du kan prøve med? Er du sikker på at den adapter du bruger på Dellen virker?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-09-15 22:02

Min første tanke er noget med STRØM ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-09-15 22:05

Citat
kun blå skærm via projektoren

Så er der da kontakt.
Prøv et andet kabel - havde engang samme problem med et dårligt/ billigt HDMI kabel - købte et ved Thansen og så var der knald på stor skærmen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-09-15 22:07

??
Kan du søge på ´skærmen´ efter hvad der er tilsluttet

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-09-15 03:20

Hvis ledningen til projekteren er for lang, kan det være at vga udgangen ikke kan drive den. vga chippen afbryder hvis man trækker for meget strøm så den overbelastes. Ved høje frekvenser udgør selve kablet kapicitans en belastning, som trækker strøm.

Forklaringen er for lang og indviklet til at bringe her, så ikke elektroteknikkere kan forstå den.

Kommentar
Fra : return

Dato : 12-09-15 14:46

Adapteren jeg bruger virker det er tjekket med en anden pc af en anden model

Kommentar
Fra : return

Dato : 12-09-15 14:48

VGA kablet er kun 2 m og det virker fint på de andre pc'er. Men bare ikke på dellen når man forbinder det via adapteren

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-09-15 08:27

2 m kabel burde ikke være et problem. Men det kan være din vga udgang på dell-dyret, der er defekt, eller kun kan med en opløsning, som din adapter ikke kan klare.
Det er i øvrigt lidt uklart hvad der er for en adapter du bruger. forklar nærmere. Har den selvstændig strømforsyning ?

Kommentar
Fra : return

Dato : 15-09-15 07:49

Transor nej adapteren har ikke nogen selvstændig strømforsyning

Accepteret svar
Fra : DellCare

Modtaget 500 point
Dato : 17-09-15 14:50

Hej return

Umiddelbart kunne det lyde som en in-kompatibilitet mellem adapter & din Latitude. Der er dog et par enkelte ting vi kan prøve.

1. Prøv at tilslut maskinen til en anden skærm, ved brug af din adapter.
2. Hvis muligt test om en anden Mini DP til VGA adapter virker på din Latitude
3. Du kan prøve at opdatere dine drivere (BIOS, Chipset & grafik) for at se om det hjælper. Du finder de seneste drivers her: http://dell.to/1iySjib.

Det er som oftest indenfor en af ovenstående kategorier problemet ligger.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 18-09-15 16:41

Tak for svaret DellCare. problemet blev løst med en HDMI til VGA adapter så virker det uden nogen form for problemer

Mvh

Return