/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Klarinet fra langeland, men hvem, hvor ?
Fra : boyelauritzen
Vist : 466 gange
90 point
Dato : 09-09-15 09:19

Klarinet fra Langeland, og doneret til Bent Nielsen eller Tåsinge Museum, men er der nogen der har bud på, hvem og hvor instrument kan være produceret?

Klarinet er formodentlig fremstillet af større buksbom træ end der normalt gror i Danmark.

Er der andre der har kendskab til et lignende instrument?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10207990052573669&set=pcb.10207990058173809&type=1&theater

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 90 point
Dato : 09-09-15 11:04

Ja der er mange flotte og sjove instrumenter på Tåsinge Museum.
Jeg var der her i sommer.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-09-15 13:07

Nej, men jeg ved der findes en henrivende forretning i Rudkøbing fuld af gamle ting,
vi købte gamle skilte der og ejeren er meget kyndig om alt muligt.

Prøv at spørge der...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-09-15 13:12
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-15 20:23

Nøj manner - det Tingsted skulle jeg have set, da jeg var på Langeland.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-09-15 17:37
Godkendelse af svar
Fra : boyelauritzen

Dato : 18-11-15 15:46

Tak for svaret Eyvind.
Upåagtet at spørgsmål netop er født af at Bent Christian Nielsen savner historie til det instrument han har fået fra Langeland, og som supplement til hans samling, han har doneret til Tåsinge Museum.
God dag