/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Adressering af ansøgning
Fra : HomeAlone
Vist : 668 gange
100 point
Dato : 08-09-15 10:32

Hvem adressere man ansøgningen til når man sender til de større firmaer der har en HR afdeling? Normalt vil eg skrive den HR ansvarlige men.....

I dette tilfælde bliver ansøgningen sendt gennem firmaets online rekrutteringssystem men havner i første omgang ved et eksternt rekrutteringsfirma (Jobindex) som de arbejder sammen med og som står for den første udvælgelse af ansøgninger. Men det er jo ens kommende chef man sælger varen til, som forhåbentlig ender med at få overdraget ansøgningen.

Hvem vil I adressere til, Den ansvarlige fra jobindex, eller den kommende chef?

Begrund gerne jeres svar

Tak for jeres inputs

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 08-09-15 19:20

Jeg ville adressere ansøgningen til Jobindex, vedr. stillingen hos xxxx, hvis der er bid sender de nok originalen videre.

Underlig måde, firmaet kan gå glip af en medarbejder med den rigtige kemi trods at der mangler en enkelt ting som hurtigt kan samles op efter ansættelsen, men det kan også være at Jobindex udvælger et antal som bliver indkaldt til samtale hos firmaet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-09-15 21:33

Et alternativ er, hvis du har en særlig kompetence,
som kun den pågældende afdeling i et større firma kan vurdere,
så prøv at finde frem til chefen i denne afdeling, og skriv,
ikke en ansøgning, men oplysninger om hvad du specielt kan,
og han vil kunne anbefale dig i din senere jobsøgning ad de normale kanaler.

Godkendelse af svar
Fra : HomeAlone

Dato : 25-11-15 19:26

Tak for svaret LuffeA.