/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
klip i Windows 10
Fra : mabou
Vist : 772 gange
50 point
Dato : 26-08-15 11:13

hej.

i den windows 7 kunne man ved at klippe på windows knappen + s kopiere noget til udklipsholderen

denne funktion kan jeg dog ikke finde i windows 10.

jeg mener ikke i tekst programmer, men generelt, fx, hvis man læser noget på nettet og lige vil tage et printscreen, kunne man ved at taste win knappen + s vælge at tage et " printscreen af det man ville, her kunne man selv vælge hvad man ville have med.

Er her nogen der ved hvordan jeg finder den funktion i windows 10

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-08-15 12:10

Den ligger i "alle programmer"
Eller søg på
Klippeværktøj

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 26-08-15 14:03

I min win 10 er der en lille apps med klippeværktøj, - tryg på det hvide flag og kig alle apps efter hvis den ellers ikke er synlig.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 26-08-15 19:03

Og når du finder den, så højreklik og vælg fastgør til processionen. Så er den altid klar til brug.

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 26-08-15 20:29

jeg har fundet den.

og den er lagt ned på procceslinjen.

men er der ikke en genvejs tast til den??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-08-15 20:51

Citat
Og når du finder den, så højreklik og vælg fastgør til processionen. Så er den altid klar til brug.

Og højreklik på genvejen og i Egenskaber klikker du i Genvejstast boksen og vælger din tast/er

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-08-15 23:26

processionen = proceslinjen

Min tablet elsker at lave teksten om, uden at jeg opdager det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-08-15 12:40

Citat
Min tablet elsker at lave teksten om, uden at jeg opdager det.

Ak ja, jeg har set mange ´oversættelser´ med den indbyggede stavekontrol, og de fleste er som regel gode og til at grine af.
Derfor jeg ikke har slået min til.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 28-08-15 16:32

Klippeværktøj findes nemt under windowstilbehør under apps. ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-15 19:44
Godkendelse af svar
Fra : mabou

Dato : 05-09-15 22:27

Tak for svaret Eyvind.

og tak til alle jer andre.