/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Kapring af domænenavn
Fra : fleng
Vist : 319 gange
200 point
Dato : 22-08-15 11:02

Hvad gør man ved personer som registrerer domænenavne som ligger tæt op ad eksisterende domænenavne, som for eksempel - hvor forskellen kun er et bindestreg eller mellemrum?
Med venlig hilsen Fleng

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-08-15 15:28

Stil spørgsmålet til DK-hostmaster, de kan svare dig. Tror ikke der er andet at gøre end en retssag...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 23-08-15 22:57

Usædvanligt er det ikke.

Jeg vil meget gerne orienteres om, hvad mulighederne er når sådan en situation opstår som den du nævner.

Og her er der en af de mere usmagelige.

Det findes en side gravsted.dk hvor man kan slå kendte op.

Men de fleste tænker ikke i ental men i flertal, så under gravstedet.dk finder du følgende som jeg har kopieret ind her.

Thors Hammer ApS
Info til privat kunderne   PDF   Print   E-mail
Vig, 14 Januar 2014
Til Dig som har købt udstyr eller service i min butik "Din EDB Ekspert".
Jeg må desværre meddele at jeg for tiden har meget travlt, og har måtte opgive at drive butikken også.
Måske åbner den igen en dag, men jeg har ingen planer p.t.
Hvis du har reklamations sager, eller garantisager, kan du selvfølgelig kontakte mig, for at få afklaret dit problem, dog må du forvente lidt ekspeditions tid.
Kontakt mig på email, eller gennem "kontakt" punktet på hjemme siden.

Venlig hilsen
Steen Poulsen.