/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bænkebidere i højbed
Fra : svendgiversen
Vist : 746 gange
100 point
Dato : 18-08-15 11:59

Jeg er ved at rydde mine 3 års jordbær i vort højbed, og det vrimler med, ikke bæltedyr,
men bænkebidere, jeg har jo jævnligt vandet der, men de kan da ikke mangle vand i år?

Gør de nogen skade?

Som gammel bonde har jeg vekseldrift, ikke 6-7 afgrøder, men kun 3,
jordbær, kartofler og salat, så næste år skal der være kartofler der...

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 100 point
Dato : 18-08-15 13:01

De generer ingen, lever af delvis nedbrudt plantemateriale. Fordi de er vekselvarme, behøver de ikke så farlig meget af slagsen.
vh
pbp

Vi havde lidt travlt ringridersøndag i juli, da vi passerede Egernsund, så vi kiggede ikke ind.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-08-15 13:43

Tak for svaret pbp_et.

Og I er altid velkomme her på Fjordvej 25...

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 18-08-15 14:55

Jeg takker for indbydelsen, men den dag skulle vi lige have en del af ridningerne med i Sønderborg, hvor vi også var nede og se mit gamle studielogi. Siden var vi rundt om Alsion, og så skulle vi pludselig have travlt, havde bestilt logi på Rømø. Kom heller ikke ned og se Rendbjerghjemmet.
Hilsen
Poul Børge