/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
JPEG til pdf
Fra : return
Vist : 480 gange
500 point
Dato : 07-08-15 20:11

Hej har scannet 2 A4 sider ind på et SD kort og det bliver åbenbart scannet ind som et jpeg format der fylder små 4mb det vil jeg gerne have lavet om til en pdf fil. - så nogen der kender et godt program der kan det så det kan blive en sammenhængende pdf fil og ikke fylde i MB men i KB Meget gerne et program der ikke gør det online og et der virker sammen med Vista 32bit Nogen der kan hjælpe og så skal det være et gratis program

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-08-15 20:21

Prøv med JPG to PDF 3.7
http://www.freewarefiles.com/JPEG-To-PDF_program_23144.html

Det er grat og kan gemme jpg filer som et pdf dokument.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-08-15 20:22

du får lige en "is" som mangler i gratis!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-08-15 20:24
Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-08-15 20:58

Check lige om det program som du har brugt i forbindelse med scanningen ikke kan stilles til at scanne direkte til pdf. Det mener jeg at de fleste kan i dag.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-08-15 20:59

Hvis du bruger Foxit til PDF filer eller kunne tænke dig at skifte Adobe PDF læser ud, så har du mulighed for at omdanne til PDF ved at højreklikke på et billede eller et tekstdokument og vælge Convert to Pdf in Foxit reader:
https://www.foxitsoftware.com/products/pdf-reader/ den er gratis

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-08-15 21:25

Med http://www.online-convert.com/ behøver man ikke installere noget program, man har bare genvejen på værktøjslinjen...

OG så kan det bruges til en forfærdelig masse andre konverteringsopgaver...

Gratis online fil konverter
Konvertere mediefiler online fra et format til et andet. Vælg målet format nedenfor:

Konverter musik online
Audio konverter

Konvertere video online
Video konverter

Konvertere billedet online
Billedkonverter

Konverter dokument online
Dokument konverter

Konverter e-bog online
Ebook konverter

Konverter arkiv online
Arkiv konverter

Generer hash online
Hash generator

Dette gratis online fil konverter kan du konvertere medier nemt og hurtigt fra et format til et andet. Vi støtter en masse forskellige kilde formater, bare prøve. Hvis du ikke kan finde konverteringen, du har brug, så lad os vide, og skriv os en e-mail. Vi sandsynligvis kan hjælpe dig ...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-08-15 10:38

Det fylder ikke nødvendigvis mindre som pdf end som jpg fil.

Problemet er at du har valgt en for stor scanneropløsning og et tilsvarende svagt komprimeret jpg format.
Der findes en del programmer, som kan omformattere jpg filer til et format, der fylder meget mindre, og hvor man næsten ikke kan se forskel, hvis man da ikke forstørrer billedet bagefter.

Hvis dine A4 sider ikke er billeder men tekst, skal du ikke scanne til jpg filer, men bruge et scannerprogram, som scanner direkte til pdf eller et andet tekstformat, som bageftewr kan omdannes til pdf.

Du skal bruge lidt tid på at lære dit scannerprogram at kende, eller anskaffe et andet. Der er mange af dem.

Hvis du er den heldige ejer af det rigtige acrobatprogram kan det styre en scanner direkte til pdf-format , med grafik indsat,hvor det ikke kan genkende bogstaverne. Desværre er programmet ret dyrt, men man kan undertiden redde sig en gammel udgave til små penge.

Kommentar
Fra : return

Dato : 08-08-15 12:03

Hej har nu fået dokumentet sat sammen så det nu er en pdf fil. Problemet er så nu at det ikke er blevet mindre det fylder stadig ca 4mb men hvordan får jeg det lavet om til KB så det fylder mindre Skulle gerne ned omkring 400 KB nogen der ved hvordan man gør har brugt noget der hedder cutepdf editor. For at sætte dokumentet sammen men kan ikke se at man her kan lave det til KB så håber nogen Kan hjælpe

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-08-15 12:10

Du skal lave billeder mindre(skaler dem ned og gem i mindre komprimering),
brug f.eks FSViewer eller IrfanView

http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm
http://www.irfanview.com/

eller det billede program du nu plejer at bruge!

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 08-08-15 12:17

Det er der allerede andre der har givet gode bud på. Du kan enten scanne den ind igen med en lavere opløsning eller bruge for eksempel marken84's forslag. Hvis dit scannerprogram understøtter det kan du også OCR-læse dokumentet (omsætte billedet direkte til tekst), men her er det en god ide at checke resultatet bagefter for læsefejl. Der findes naturligvis også andre programmer der kan komprimere filen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-08-15 12:25

En lille video om resize i IrfanView

https://www.youtube.com/watch?v=0IMR5E8s0TE

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-08-15 12:29

Hvis du vil have god hjælp skal du oplyse om de 2 sider er ren tekst ,eller om det er rigtige billeder.
Evt om det er blandet billeder og tekst.

Hvis det er billeder hjælper det ikke at gøre dem til pdf. Hvis det er tekst skal du igennem en ocr ( tekstgenkendelse) for at kunne gøre dem rigtig små og bevare teksten intakt.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 08-08-15 12:53

IrfanView kan for øvrigt os gemme som PDF!

Resize billede, vælg Filer > Gem som, vælg Filtype (her er det så PDF), klik Gem

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 08-08-15 17:36

Tak for svaret Klaudi.ja det virkede tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-08-15 19:02

velbekomme