/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Egoistisk og svagt at bede?
Fra : Mågen
Vist : 613 gange
50 point
Dato : 30-07-15 21:05

Nogle gange tænker jeg at det faktisk virker lidt egoistisk at bede til en gud om hjælp. Hvad med om man selv gjorde en indsats for at klare sig igennem livet. Hvorfor skal man have hjælp af en magt udefra.
Jeg så en i et fly der sad og bad. Sikkert så gud ikke skulle lade flyet styrte. Jeg tænkte at det var en kende egoistisk og en selvfed holdning at en eller andet magt udefra skulle have tid til at tage sig af ham. I min små irritation begyndte jeg at bede til at vi styrtede ned.

Jeg ser også indvandrere med deres slogan. I fear no one but Allah. Det virker da svagt. Jeg frygter ikke gud. De er da ikke særlig modige. De ved jo ikke engang om han/hun skal frygtes. Det kan jo være det er det kærligste væsen.

Men i hvertfald.. så er det da en falliterklæring at trygle og bede om hjælp i mine øjne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-15 21:13

I fear no one but Allah > betyder altså > "jeg frygter ikke andre end gud"
Når du vil tænke de store tanker, så kan det være en god ide at lære lidt sprog.

Bliver du et bedre menneske af, at håne andre.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 30-07-15 21:38

Du fører dig stadig frem med din begrænsede intelligens

Hvad er dit ærinde her - hvad er spørgsmålet?

Man kan da overhovedet ikke tage dig alvorligt...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-07-15 21:57

Citat
så er det da en falliterklæring at trygle og bede om hjælp i mine øjne.

Mon ikke der kommer en dag du også beder om hjælp?? du spørger da pænt her inde = kan det ikke sammenlignes?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-07-15 01:26

Citat
Mon ikke der kommer en dag du også beder om hjælp?? du spørger da pænt her inde = kan det ikke sammenlignes?

Kloge Måge Åge aner jo ikke hvad han taler om, han vil jo bare sætte lidt gang foretagenet og så bliver tråden lukket...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-07-15 05:03

Citat
Kloge Måge Åge aner jo ikke hvad han taler om, han vil jo bare sætte lidt gang foretagenet og så bliver tråden lukket...
Trolleri/
eller RUDOLF`? med en røde tråd
http://www.blogworld.com/2012/10/02/online-trolls-toxic-disinhibition-and-how-we-can-change-the-internet/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-07-15 05:07

NB; minder mig om en annonce i diverse blade? om HUNDE der kan sendes og kun SERIØSE henvendelser.

DE MÅ SGU DA VÆRE BLØDE I BOLDEN, eller også savner de noget andet de ALDRIG har haft..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-07-15 05:08

NB, hvad er klokken?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 31-07-15 14:24

JEG vil faktisk godt give dig ret et stykke henad vejen Mågen:

Min respekt for 'troende' kan ligge et meget lille sted
At bede til 'Gud' ...hvem så dét end er ..når man er i nød? ..eller i trussel om samme?

..opfatter jeg lidt; som at bebrejde himlen, når det regner ..og man har glemt paraplyen
..eller give andre skylden for egen selvutilstrækkelighed i situationen og kampen med tilværelsen?

Det er nok næppe at betegne som egoistisk, men: NYTTELØST !!! ..og helt ude i Hampen.

I det hele taget er religion og gudedyrkelse en dårlig undskyldning for ikke selv at tage ansvar for sit eget liv ..og andres ! ..i min optik.

At anråbe 'højere magter' for at opnå held, lykke og success er en falliterklæring, som bekræfter MIG i; at man er dårligt begavet, handlingslammet og ikke magter at bede sine nærmeste om hjælp til dét man ikke kan klare selv, samt at man ikke ønsker at tage del i opgaven med at hjælpe andre i nød. Med andre ord: ANSVARSFORFLYTTELSE.
Det ordner Gud såmen nok ...bare man beder om godt vejr
Vor Herpes bevare os !
Man skal HANDLE på begivenheder. Ikke overlade hele ansvaret til en ' tanketorsk' af dimensioner.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 31-07-15 17:02

Citat
Det er nok næppe at betegne som egoistisk, men: NYTTELØST !!! ..og helt ude i Hampen.

Efter din overbevisning - og den har du og Mågen selvfølgelig lov til at have helt for jer selv...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-15 23:37

marken84 ->
Citat
din overbevisning - og den har du og Mågen selvfølgelig lov til at have

Præcis !
..lige som dig selv ...og alle andre for den sags skyld
..sålænge; man ikke med lov og magt påtvinger alle andre sine egne obskure 'fantasier'.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 01-08-15 07:28

Gud er de voksnes usynlige ven!!!!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-08-15 08:52

Citat
Gud er de voksnes usynlige ven!!!!

Tja, sådan kan man måske også udtrykke det...

http://www.denstoredanske.dk/Sprog,_religion_og_filosofi/Religion_og_mystik/Primitiv_religion/gud/Gud_(Kristendommens_gudsbegreb):-)

Kommentar
Fra : Mågen

Dato : 01-08-15 10:12

Eyvind: Det er også det jeg skriver. De frygter ingen ud over gud. Det jeg mener er hvorfor frygte gud.

Men i det hele taget, hvorfor må jeg ikke dele mine tanker om livet herinde. Det er jo et debat forum. Jeg vil bare lufte mine spontane tanker og høre hvad andre synes.

Måske skulle indlægget have været under filosofi så? Havde det været godkendt af jer?

Godkendelse af svar
Fra : Mågen

Dato : 01-08-15 10:23

Tak for svaret molokyle. Det er altid en fornøjelse at læse dine indlæg.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-08-15 16:54

Velbekommelse Mågen
Citat
Men i det hele taget, hvorfor må jeg ikke dele mine tanker om livet herinde. Det er jo et debat forum. Jeg vil bare lufte mine spontane tanker og høre hvad andre synes.

Deri har du helt ret: http://www.kandu.dk/rules.aspx
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Alexandra98

Dato : 04-08-15 02:36

Problemet bunder i, at de fleste mennesker "beder" til det forkerte. Den kristne "gud" hjælper ikke nogen, fordi "den" aldrig har været menneskets gud. Den sande Gud og Skaber af menneskeheden er Satan. Satan betyder "sandhed" på sanskrit, hvilket er verdens ældste sprog, og han er blevet tilbedt under mange forskellige navne gennem tiden. Kristendommen, derimod, er ikke særlig gammel. Kristendommen er et redskab, der er blevet opfundet for relativt få hundrede år siden til at afvæbne folk spirituelt (deres spirituelle evner), så folk skulle være afhængige af de kristne kirker, der i århundreder har undertvunget størstedelen af verden med deres løgnhistorier og udøvet tortur. Så der er svaret. En sand Gud bør hjælpe os, indtil vi kan hjælpe os selv. En sand Gud bør også lære sine følgere, hvordan de hjælper sig selv. Og det viser Satan. Gennem power meditation kan man opnå evnerne, men han er der altid til at hjælpe, når man beder om hjælp. Og hjælpen kommer ikke 10 år senere .. fra personlig erfaring. Læs min besked igen, og hold i mente, at kristendommen i mange, mange år har været ene om at definere Satan, fordi han repræsenterer sandhed, i modsætning til dem selv.

"Jeg er altid til stede for at hjælpe dem, som stoler på mig og påkalder mig i nødens stund. " - Satan (fra Al Jilwah)

Læs evt. mere her om hvem Satan virkelig er:
www.frydenvedsatan.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-08-15 08:41

Sjovt som religiøse altid henviser til sandheden. En upåviselig sandhed naturligvis. Vi ateister forholder os i stedet til virkeligheden. En virkelighed der kan observeres og efterprøves ved gentagelige eksperimenter. Det kaldes videnskabelig metode. Det som religiøse kalder at tro og at bede, kalder vi for myter, fantasi og ønsketænkning. I religion gives ingen forklaringer. Kun postulater. Derfor er det omsonst at diskutere sandhedsværdien af religiøs tænkning. Jeg går derfor aldrig i dialog med religiøse mennesker, da præmisserne for diskussionen er nytteløse. Sandhed er ikke til diskussion og den synes religiøse at have patent på. Altså; End of discussion.

</MOLOKYLE>