/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Det danske hjortevildt
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 708 gange
200 point
Dato : 20-07-15 06:29

Lige hjemkommet fra ferie i Danmark og en endeløs, men hyggelig palaver med mine gamle jagt kammerater om de danske hjortevildtgruppers ve og vel.
NU har jeg siddet og funderet over, hvorfor administrationen fungere bedre her i mit nye hjemland og enigheden blandt jægerne er langt større, om hvordan man afskyder og til retter biotoperne.
Er den danske jæger og hans organisation ikke dygtig nok?

De dejligste sommerhilsner fra en udenlandsdansker

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-07-15 10:08

Jeg har også indtryk af, at tingene blandt jægere fungerer betydeligt bedre i Tyskland - men så længe nogle af disse såkaldte hjortevildtgrupper består af inkompetente skvadderhoveder som Bendt Ballegård Knudsen, som ikke kan enes med andre normale mennesker, skal tingene sgu' da gå helt galt ! Mon ikke "godsejeren" ville have et andet syn på sagen, hvis ikke han blot skulle leje jagtretten på "sit" gods. Hvis folk har egne midler i sådanne foretagener, fik piben nok en anden lyd. Så vidt jeg er orienteret, består de fleste af disse grupper af offentligt ansatte skovfogeder og så skvaddermikler som Ballegård - ak ja, vi er sgu' godt hjulpne i dette land. Hvis der derimod var flere ansvarlige ejere med, skulle I bare se nogle effektive laug, men bøvlet med alle skrighalsene får ikke ret mange fornuftige jægere til at gøre en effektiv indsats til gavn for vildtet !! Der findes jo talrige eksempler på, at man ikke overholder vedtagne regler og "love" for disse laug - jeg har hørt, at en vis forfatter skulle være én af de værste til at omgå vedtagne regler-en rigtig hyler !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-07-15 15:36

Ja - Fandeme etc. . . og her i Nordsjælland hersker Skov & Naturstyrelsen med det ene formål at arrangere jagter for egne folk, Kongehuset og dets venner.

Mvh.

Tonganeseren Normalt glad

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 20-07-15 18:09

Aner ikke hvad man handler på i Tyskland og jeg har hørt de offentlige skove i Danmark har åbnet for mere jagt i skovene, til den almindelige jæger.
Mvh. shv

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-07-15 20:33

Citat
NU har jeg siddet og funderet over, hvorfor administrationen fungere bedre her i mit nye hjemland og enigheden blandt jægerne er langt større, om hvordan man afskyder og til retter biotoperne.
I Danmark - især blandt jægere, trives Jantes Lov i bedste velgående.
Janteloven udmøntes blandt jægere således; "Ingen er klogere end mig fordi jeg er alt vidende - og jeg gider ikke at diskutere det med andre - jeg har nemlig ret!"
Vi har på Kandu haft besøg af en del, bla. Bent Ballegaard, som er det værste eksempel der kan hives frem

Kort sagt, jægere er hinandens største fjender. For at det skal se ud som om at jægere er jordens bedste venner danner de en stor organisation og kalder den "Danmark Jægerforbund"
Dette forbund motto er "Sammenhold gør stærk" men ledelsen og deres små mellemledere - også kaldet "Udvalgs Konger" bestiller ikke andet end at snyde medlemmerne, og tager groft pis på dem til ligemed.

Sidste gang medlemmerne blev snydt og bedraget, gav de selv samme idioter den formand, der havde snydt og bedraget dem en ærespris. Af samme årsag meldte jeg mig ud promte.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-07-15 22:32

Meget smukt skrevet - kære Kpt. Tommy - og en helt rigtig problemformulering.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-07-15 06:41

Du har helt ret Tommy !! DJ består hovedsageligt af pampere og simple lommetyve !!
Og så er der de helt uantagelige som en vis forfatter fra bibelbæltet i det østjyske, fuldstændig blottet for viden om emnet jagt og en storskryder og en løgnhals af guds nåde !!
De få støtter han øjensynligt stadig har, bliver belønnet med gratis jagter fra hans lejede jagt omkring Silkeborg - i bedste DJ-stil, blot for at lukke munden på evt. kritikere !!
Moral er godt - dobbeltmoral er dobbelt så godt - synes devisen for store dele af DJ.

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-07-15 20:05

Citat
De få støtter han øjensynligt stadig har, bliver belønnet med gratis jagter fra hans lejede jagt omkring Silkeborg - i bedste DJ-stil, blot for at lukke munden på evt. kritikere !!
Her rammer du sømhovedet klokkeklart. Den bedste øvelse når munden skal lukkes på evt. kritikkere er at tilbyde dem gratis jagt - og herved kan vi konkludere, at jægere generelt er en flok prostituerede slapsvanse, som sælger deres overbevisning for at få lov til at skyde en udsat halvtam fasan. Hvor dybt kan et menneske synke?

Løgnen til den almene befolkning lyder; Vi er nødt til at udsætte fasaner i naturen ellers vil fasanen uddø. Hvilket er en sandhed med visse modifikationer.
Jo jo fasan uddør hvis ikke der sættes ud, man glemmer bare i jægerkredse, at grunden til den uddør er fordi, at alt udsætning bliver for det meste bortskudt af samme flok bonderøve der postulerer at fasanen - hvis ikke den udsættes, vil uddø. Rent til grin med sådanne argumenter og handlinger - og er danmark jægerstand i en nøddeskal.

Loven - moralen burde være: Vi udsætter 500 fasaner i år og til næste år afskyder vi overskuddet. Og det, at udsætte fugle på en given jagt, burde kun være lovligt, f.eks. hvert 10. år. OG...... tvungen hagl-skydeprøve/riffelprøve hvert eneste år på en godkendt lerduebane.

OG..... så kunne vi med ret og rimelighed ha' længere jagttid på duer. Hvis duerne alligevel bliver reguleret kan der ligeså godt være jagttid på dem. f.eks. 01-10 - 30.03.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-07-15 20:12

Loven - moralen burde være: Vi udsætter 500 fasaner i år og til næste år afskyder vi overskuddet. Og det, at udsætte fugle på en given jagt, burde kun være lovligt, f.eks. hvert 10. år. OG...... tvungen hagl-skydeprøve/riffelprøve hvert eneste år på en godkendt lerduebane.

Godt nok lidt af en "strammer", men på den anden side kunne man nøjes med at indføre tvungne skydeprøver til "jægere", hvis efternavn ender på xxxxxgaard. - på lige år og ..udsen på ulige år.

Mvh.

Tonganeseren

Lige nu doven og ugidelig.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-07-15 21:56

Hej Tonga.
Jæ æ altid grov

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-07-15 23:12

Hej Kpt. Tommy

Jeg er sådan set enig i dine betragtninger, idet jeg længe har været fortaler for tvungne supplerende riffelprøver, når en ny riffel anskaffes. Hvad angår prøver i "bøsseskydning", så kunne det være passende med prøver hvert tredje år. Her i DK er vi overvåget i h & r, og for ikke at skyde sig selv i foden, må man ikke give anledning til mere kontrol.
Derimod er det fint, at nye jægere skal demonstrere deres skydefærdigheder, før jagttegn erhverves.
Og hvad så med de gamle jægere? Jeg har set uhyrlig dårligt skydende forretningsmænd i den modne alder, altså jægere som bruger jagten til at opnå nye kontrakter på dit og dat; men de fleste jægere jeg kender, skyder fortræffeligt.
Men OK! Hvis det administrativt kan arrangeres, så er en årlig skydetest helt i orden.

Nu kører vi snart til Sydfrankrig - og vi smutter først en kort tur til Tobleroneland. Håber ikke at oversvømmelser i Sydfrankrig stikker en kæp i hjulene.

Mvh.
Tonganeseren

Forresten! Nu mener forskerne, at vi snart finder aliens i rummet. Det bliver spændende. Hvis et rumskib lander i Bottrup, er det garanteret sidste gang vore ydre naboer lægger turen forbi.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 24-07-15 07:02

Til Tonganeseren vil jeg gerne ønske en rigtig god ferie - hvis jeg var dig, ville jeg hægte Arken på træktøjet af bilen, hvis det værste skulle ske rent vejrmæssigt ! Men mener at vide, at Ballesumpen lejer trailere ud til netop at transportere skibe, hjemmegjor(d)te vel at mærke a la jagtvognene !!! Ikke bedste kvalitet, men dog brugbare de første 10 km - resten af vejen er for egen regning, men billig leje !!!!
Tænk nu på andet end fliselægning og anden form for arbejde - nyd livet og drik af dunken - rigtig god tur !

Ønsket gælder ligeledes andre "jagtvenner", som inu ikke har holdt ferie - nyd det !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-07-15 15:11

Tak for de gode ønsker - kære ØV4. Nej, vi skal ikke have "arken" på slæb. Et morsomt udtryk - altså "Arken". Den har jeg ikke hørt tidligere.
Der bliver ikke lagt flere fliser på matriklen, og madame har holdt lav profil den sidste tid. Hun formulerede sig en smule spøjst forleden: "Sommetider glemmer jeg, hvor gammel du i virkeligheden er". Den kan jo fortolkes på flere måder. Overrasker jeg positivt eller forsøger hun nu at være hensynsfuld?
Min og overkommandoens ferie starter den 1. august, og så går det sydpå. Normalt, når vi kører til det sydligste Italien, tager vi biltoget fra Hamborg til Verona; så er resten til at overse, også selv om vi kører hele vejen tilbage. Vi afsætter 3 uger til formålet. I år skal vi "kun" til en lokalitet cirka 100 km nord for Marseille - og så skal konen naturligvis se Prinsens tidligere ejendom i Cahors. Vi snupper Napoleonsruten nordover og overnatter blandt andet i Digne, på et skønt gammel hotel. Derpå sjusser vi os nordpå gennem frankrig. På Napoleonsruten oplevede vi forrige gang tre voldsomme ulykker med dødelig udgang. Vi var altså ikke impliceret men voldsomt var det. En lokalfranskmand kiksede en kurve og styrtede mindst 80 meter lodret ned. Et ungt par overså en svingende lastbil - og forulykkede. Endelig baldrede to biler frontalt ind i hinanden og al trafik var stoppet i et par timer.
For nogle år siden kørte vi gennem Toscana i min hurtige V-6`er - uden at blive overhalet af andre end en motorcykelkører på en rød Ducato. Konen sagde ikke en lyd på turen. Først da vi nåede ud til vestkysten brød Helvede løs. Skideballen varede næsten 2 timer.

Glæder mig til at komme afsted.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 28-07-15 15:49

Mandehørmen får et skud for boven hos Trænregimentet i Nørresundby.
Når 300 nye rekrutter på mandag møder, vil halvdelen af dem for første gang blive indkvarteret på værelser, hvor der bor både mænd og kvinder. Det skriver NORDJYSKE Stiftstidende.

Hidtil har kvinder - der ikke har værnepligt, men værneret og altså i alle tilfælde har bedt om at gennemgå den fire måneder lange basisuddannelse - boet på stuer for sig.
Hærens ledelse har imidlertid besluttet at ændre dette.

Nu bliver der "run" på at komme i Hæren. Man er sgu født for tidligt.

Accepteret svar
Fra : TheRealDeal

Modtaget 100 point
Dato : 14-08-15 06:42

Kære alle

Husk lige at få diverse tilladelser på plads inden efterårets jagter.
http://netnatur.dk/lovstof/3416-gode-rad-til-transporten-mellem-saterne-nar-du-er-pa-jagt
TRD

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-08-15 10:29

Denne opfordring gælder specielt de jægere, som skal på jagt i det midtjyske hos godsejeren på det lejede areal omkring Gl.Rye ved Silkeborg !!!!
Få evt. godsejeren til at underskrive en erklæring på, at han overholder alle relevante love og regler, når det gælder transport ! Lad være med at deltage hvis I bliver henvist til en ombygget combi-camp eller lign. - det er hamrende ulovligt, specielt fordi man også transporterer jægere på offentlig vej !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-08-15 23:13

.....Og vi stiller om til broderfolket - yes, det er Sverige jeg tænker på.

Noget lader til at gære i Sverige – og det er ikke øl. Men det er heller ikke spor mystifistisk. Landets udlændinge- og asylpolitik er reelt brudt sammen. Integrationspolitikken og skolevæsenet ligger i ruiner, banderne mobiliserer i byernes forstæder, den religiøse radikalisering hamrer derudad, og adgangen til skydevåben har aldrig været lettere. Samtidig melder de svenske jagt- og skytteklubber om gevaldig medlemsfremgang. Andejagt er pludselig blevet meget populært – eller er det mon jagttegnet – og våbentilladelsen – der lokker?

Mvh.
Tommy.

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 18-08-15 06:12

Tak for svaret TheRealDeal.