/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mulig vold mod SIM kort.
Fra : vedikkealt
Vist : 703 gange
300 point
Dato : 17-07-15 15:25

Hej Allesammen

ELgigantens reparatør har taget et SIM kort ud af min telefon som jeg selv havde isat i forkert størrelse.

Nu har flere udtalt, at sådanne skader som det har efterladt på SIM kortet, mere end langt fra er normalt når der skal tages et forkert størrelse SIM kort ud af en telefon.

Jeg har mulighed for at vise jer et billede af SIM kortet, for det er lagt op på denne side under fanen - SIM kort med skader....http://www.skifergasskader.dk/

ELgiganten tilbød så at "udbedre skaden" på SIM kort læseren for kun 2350 kr.

Hvad er jeres vurdering af skaden på SIM kortet.

PS. Har en anden tråd kørende her på Kandu om næsten samme emne, som jeg lukker ned om et øjeblik

Hilsen fra vedikkealt

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 17-07-15 15:33

Det er lige klar til at skrotte og få et nyt...

Men det er vel heller ikke problemet.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 310 point
Dato : 17-07-15 16:08

Som jeg kan se det har du isat et mindre simkort end det der skal i. Og så kan det lade sig gøre at sætte det ind på tværs, og har kilet sig fast.
der er vist brugt mere vold ved udtagelse end da det blev sat ind.

DET ER IKKE EN MOBILREPARATØR SOM HAR LAVET DET.
Det må være El-gigantens egen amatør, som har voldtaget din telefon.
De prøver at sælge dig en ny ............................uforskammet kundeservice hos el-giganten.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 17-07-15 16:12

# marken84

Nej det er ikke et problem at få et nyt kort, det er jo bare at gå ind i butikken.

Det der er problemet er at det er en autoriseret reparatør der har taget kortet ud, og flere har nævnt at kortet - eller rettere skrevet telefonens SIM kort læser har taget helt unødvendig skade af behandlingen, da man tydeligvis har valgt at sætte tangen ind lige midt i hvor SIM kort læseren sidder.

Og jeg har så i første omgang frabedt mig en rep. til 2350 kr.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-15 16:23

Jeg så i den anden tråd, at du har kontaktet Mytrendytelefone
Citat
Jeg tager selv til Mytrendytelefone i næste uge, og køber en diagnostik til 100 kr.

Jeg har været der og købt "overfrakker" til min sony og min Iphone.
Jeg oplevede et proff firma som lige reparerede en Iphone mens jeg stod der.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-15 16:24

Tror ikke det kommer fra en tang, men en skarp genstand = som er smuttet hen over kortet.
MEN VIRKELIGT amatør agtig gjort, det ligner noget du kan få lavet BEDRE i en børnehave...

Og hvis det er værkstedet der står for de skader - gad vide hvor de så henter deres? VEJLEDENDE PRISER henne.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 17-07-15 16:39

# Eyvind

Det var ikke et for lille kort - det var et nummer for stort kort, der rimeligt nemt kunne skubbes ind i telefonen, men så ikke lige var til at tage ud igen.

Nu skal jeg så - som du så i den nu lukkede tråd til Mytrendyfone og høre deres vurdering.

# mig-selv

Det er værkstedet, for de skader kan ikke være opstået da jeg skubbede kortet ind.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-15 16:42

Noget i denne stil gjorde jeg, dog brugte jeg en skarp genstand til at skubbe kortet ud
Og det tager altså ikke særligt lang tid:

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-15 16:47

Ja mig-selv........den plasic vipper lige kontaktfjedrene ned så kortet kan komme ud.
Men det hjælpe jo ikke meget nu.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 17-07-15 16:58

# mig-selv

Ja...det er meget langt fra den behandling som mit SIM kort har fået.

Måske jeg skulle sende linket til ELgigantens reparatør.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-15 20:15

Citat
Ja...det er meget langt fra den behandling som mit SIM kort har fået.

Måske jeg skulle sende linket til ELgigantens reparatør.

Måske.
Eller til andre, hvis du vil klage over det.

Citat
den plasic vipper lige kontaktfjedrene ned

Der er også en meget lille kant som sikkert er grunden til det hele, og der virker plasten som et ´fejeblad´ uden modstand

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 18-07-15 08:16

Nu venter jeg lige og ser, hvad de siger hos mytrendyphone om situationen, men pilen peger meget i retning af forbrugerklagenævnet, da min påstand er at den ""service"" ELgiganten her har ydet er så langt under middel, at de har delagtiggjort sig i at telefonens SIM kort læser er smadret / defekt.

For det var jo netop derfor jeg indleverede telefonen, for at få det gjort proff., for at undgå skader, selv er jeg ikke mere håndværker end jeg ville have brugt en rørtang til at tage kortet ud

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-07-15 10:26

God idé med forbrugerklagenævnet - men så skal den jo ikke laves først.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 18-07-15 13:31

Nu kender jeg ikke lige din telefon. Men jeg har oplevet andre hvor et ellers korrekt størrelse sim-kort ikke var helt let at få ud igen. Og jeg har endda i dag en telefon hvor sim-kortet faktisk skal bøjes lidt for at man kan få den ud igen. Kan det tænkes at dit sim-kort faktisk havde den rigtige størrelse men hvor "reperatøren" blot ikke havde forstand på at tage den ud?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 18-07-15 21:36

# Eyvind

Du har ret i den ikke skal laves hvis jeg vil klage, men hvis mytrendyphone kan lave den for en "femhundredemand" så vil jeg lige vende skråen på, om jeg så vil igangsætte en flere måneder lang klagesag, sidst jeg vandt en sag med nogle gardiner tog det ni måneder.

# Soren_Steen_Nielsen.

Det er HUAWEI P8 der ikke er en time gammel, men det var et for stort SIM kort, og hvis du ser på billedet igen, er det forholdsvis tydeligt, at der er taget en meget tynd kant for lidt af kortet.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-07-15 19:28

Mytrendyphone kan ikke lave telefonen.

Så nu er det en realitet at det koster mindst 2350 kroner at reparerer en telefon som koster små 3700 kroner - det er da helt vildt - så nu laver jeg en klage til Elgiganten over deres hårdhændede behandling af min telefon og hvis stadig ikke de kan se at de er en stor del af problemet så er det turen igennem forbrugerklagenævnet for her kan man klage over - Hvis den reperation, du har fået bestilt, er dårligt udført. - og det vil jeg påstå at den er.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 30-07-15 12:00

Elgiganten synes ikke lige de kunne gøre noget, så nu bliver der indgivet en klage til Forbrugerklagenævnet.

Så nu lukker jeg denne tråd om nogle dage, for den kan jo ikke stå åben indtil sagen om et halvt - eller helt år er afgjort.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 30-07-15 12:29

Jeg har nu kigget på min defekte telefon med en urmagerlup, og her kan man tydeligt se at de har grattet mere end SIM kortet, selve telefonen har også tydelige skader.

Jeg har taget 2 billeder med min raske P8 igennem luppen, som er langt ind på samme side som før...og under fanen.....

- SIM kort med skader....http://www.skifergasskader.dk/ og som det fremgår af billedet har telefonen og udvendigt lidt overlast, og det kan man også se med det blotte øje.

Så virkeligt service på HØJT HØJT niveau

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-08-15 22:12

Tak for svaret Eyvind.

Se lige den nye tråd under - Elgiganten uden ansvar.

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-15 11:32

Jeg håber du får noget godt ud af den sag.