/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
ferie i kassel
Fra : janik
Vist : 540 gange
100 point
Dato : 13-07-15 18:59

Vi har talt om at tage en uge til Kassel i Tyskland .
Nogen der kender et godt sted at overnatte zimmerfrei
i eller omkring Kassel ??

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 13-07-15 19:34

Vi har for 3 gang holdt ferie i Bad Lauterberg,Sydharzen,det er godt nok et stykke før Kassel,men med en bjergrig egn,og med skønne omgivelser.Hotellet råder over indendørs pool og wellnes.Man kan også booke et appertment,hvor man har det helt for sig selv.Hvis du gerne vil vide mere,må du gerne kontakte mig. Hilsen omahexen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-07-15 19:36

Og hvorfor så Kassel, der hvor bjergene begynder, en stor industriby, og ikke meget andet,
hvor de lige har afskediget 5-600 solcelle arbejdere, med tilknytning til vort Danfoss.

Kør dog et par hundrede kilometer længere, eksempelvis til Würtsburg,
her får du meget mere smukt Syd Tyskland for pengene, og langt bedre vin.

En af mine tidligere Danfoss kollegaer har arbejdet der, i Lohr, lidt nordfor
men langt syd for Kassel, og vi hjælper gerne med gode råd derfra.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 13-07-15 19:43

Hej svendgiversen.Vi valgte stedet,fordi det er en overkommelig køretur,især når man tager den lange ventetid ved vejarbejderne i betragtning,jeg har ikke talt dem,men der er mange,og lange.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-07-15 19:54

Nu er jeg lidt forvirret over hvem der spørger, men jeg vil anbefale at køre lidt længere,
selv som pensionist, Lohr er en dejlig by, men endnu bedre er Würtsburg.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 13-07-15 20:25

Citat
Nu er jeg lidt forvirret over hvem der spørger, men jeg vil anbefale at køre lidt længere,
selv som pensionist, Lohr er en dejlig by, men endnu bedre er Würtsburg.
Nej det er os andre der er forvirret - du svarer slet ikke på det der bliver spurgt om

Kommentar
Fra : janik

Dato : 13-07-15 20:33

Det var nu ikke for at gøre turen kortere men har tit kørt forbi Kassel uden at være der .

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-07-15 22:20

Kør du bare uden om Kassel, videre til Würtsburg.
Et Godt råd og God Ferie...

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 14-07-15 11:28

Tyskland er et herligt rejseland. Jeg var for nogle år siden på ferie i Kassel, det var absolut interessant, byen ligger smukt ved floden, der er meget at se, bl. a kunst og kultur, hvis man er til det. Men ellers er det nok rigtigt, at Würzburg og andre lidt sydligere områder har mere naturskønne landskaber og idylliske landsbyer at byde på. I 1990érne rejste jeg ofte i Tyskland og fant ud af, at man ubetinget bør købe den glimrende bog "Links und Rechts der Autobahn" (til højre og venstre for autobahnen), den er sprængfyldt med info om kroer, hoteller, b&b, seværdigheder og dealjerede kort, så man kan finde alle de charmerende perler, der ligger få kilometer fra motorvejen. En sommer boede vi hos en slagter, der udlejede værelser på 1. sal, en anden gan hos en bager (til stor glæde for børnene), en tredie gang i et bryggeri, der også drev et minihotel med 8 værelser. Links und Rechs koster 135 kr. hos FDM's netbutik, men kun 79 kr., hvis du er medlem af FDM- God rejse! (Og så er Tyskland meget billigere at rejse i end DK)

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 14-07-15 12:52

Enig med Oldboston - Kassel er en smuk og dejlig by. Jeg har været der nogle gange og nydt det meget. Vi har boet hos noget familie og derfor ikke haft brug for GästeHaus.

Her er nogle eksempler på overnatning http://gloveler.de/uebernachten-in/Kassel/1344981 og så ligger der mange småbyer rundt om Kassel hvor det også er muligt at finde overnatning.

Godkendelse af svar
Fra : janik

Dato : 17-07-15 07:25

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-07-15 09:31

Selvtak janik og god ferie