/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Forkert isat SIM i HUAWEI p8
Fra : vedikkealt
Vist : 888 gange
500 point
Dato : 13-07-15 10:43

Hej med jer.

Jeg havde sådan glædet mig at at eje en HUAWEI p8, men grundet manglende / misvisende informationer om isætning af SIM kortet fik jeg det sat i forkert, og kunne ikke selv tage det ud igen.
Forretningen hvor jeg købte telefonen kunne heller ikke pille det ud, så det var ind til rep. og de kunne sagtens pille det ud igen, men for at få det til at virke igen, skulle der et såkaldt ombytningsmodul til, til HOLD FAST 2350 kr. 300 kr., mere end jeg havde givet for telefonen med abb.

Men ifølge forretningen var jeg langt fra den første der havde isat et SIM forkert i en sådan telefon, grundet den mangelfulde information om hvordan, så kunne jeg være så heldig at der er nogle her på KANDU der kender nogle der har været i samme situation, så vil jeg gerne i kontakt med dem.

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-07-15 11:05

Det burde være en sag for forbrugerrådet.
Forkert indstruktion / vejledning er en fejl som burde dækkes af garantien.
Ellers kan du måske påberåbe dig fortrydelsesretten, da varen jo ikke virker.

Kan vi lige få navnet på forretningen...............for jeg tror de tager R....... på dig.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 13-07-15 21:36

# Eyvind

Hvis du er er Facebook kan du finde HUAWEI Danmark hvor jeg i kommentarene beretter om mine telefon meritter, og fortsat vil opdaterer når der kommer nyt.

Forretningens navn holder jeg helt bevist tilbage, indtil andet er bevist. Jeg skal i næste uge til en anden rep af mobiler for at høre hans vurdering og ikke mindst pris.

Men som udgangspunkt er det mig selv der har "smadret" telefonen, ved at følge instruktionen bag på telefonen. Men jeg forstår stadig ikke uanset hvad at det overhovedet er muligt at sætte en forkert størrelse SIM kort i.

Og efter hvad jeg kan læse mig til på nettet koster en ny SIM kort læser til lillebror P7 små 300 kr. så der er noget i regnestykket her som ikke passer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-15 12:19

Citat
SIM kort læser til lillebror P7 små 300 kr

Hvis du mener en ADAPTER, så kan du lave en selv på 2 minutter.
Og hvad er det for et SIM kort du bruger, min Huawei tager de små der skal prikkes ud af i et stort kort = det skal dog tilpasse med en lille ´kasse´ - og selv om det skulle sidde fast, kan du løfte det forsigtigt om med en spids genstand og med en nål trække kortet ud = havde selv samme problem da jeg skulle tage min i brug.
https://www.youtube.com/watch?v=AxWgr-loebg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-15 12:21

NB: tror næppe du får noget ud af at klage, da det står i brugervejledningen = det med kortet/ adapter, så det er sikkert at betragte som en brugerfejl.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-15 12:31

Citat
skulle der et såkaldt ombytningsmodul til, til HOLD FAST 2350 kr

DET kan/ bør du så til gengæld klage over.

Vil du ikke selv lave en adapter, så findes de til ingen penge på Ebay også billigere end det du har set.
5.- må da være billigt:
http://www.ebay.com/itm/Nano-SIM-Card-to-Micro-Standard-Adapter-Adaptor-Converter-Set-For-Iphone-4S-5-5S-/351150028273?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item51c22c35f1

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-15 21:14

.. mine kommentarer var vist nok overflødige, da du åbenbart hat fået lavet din tlf OG betalt.
Men så kan andre måske bruge dét.

https://www.youtube.com/results?q=sim+card+is+stuck

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-15 21:31

Status opdatering.

1. har du fået det lavet, så telefonen nu virker.
2. hvilket simkort skal bruges til din HUAWEI p8
------ a. stort b. lille c. meget lille (nano)
3. hvilket simkort har du forsøgt med: a. b. c.
4. hvad er der ødelagt i telefonen
5. har du selv været hos reparatøren
6. har forretningen sendt telefonen til reparatøren

Det er ganske vist en høj pris for at rette den fejl, men telefonens nypris er måske afhængig af en aftale med en teleoperatør.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 14-07-15 22:36

# Eyvind

Svar på status opdatering.

1. Nej

2. Nano

3. B - og så langt ind, at det sad fast.

4. Angiveligt det der skal læse SIM kortet, lånte et Nano SIM kort i dag som blev sat i på den rigtige måde, men det reagerede telefonen ikke på.

5. Jeg tager selv til Mytrendytelefone i næste uge, og køber en diagnostik til 100 kr.

6. Som jeg nu godt vil oplyse var det EL Giganten der sendte den ind til egen reperatør, og derfra """tilbudet""" på de 2350.

Og så er nyprisen hos ELgiganten 3675 kr. men med nytegning af et abb. hos TDC kom telefonen ned på 2600 kr.

Og den Service ansvarlige hos EL gigangten i Aalborg Kevin, mente ikke at rep. prisen var urealistisk, da de kaldte det en bundkort fejl.

Men jeg kunne da sikkert sagtens finde en uautoriseret rep. som ville skaffe og isætte en ny SIM læser til en 500 kr. var Kevins bud, men så skulle jeg være opmærksom på, at garantien røg 100 %.

Og her falder jeg helt ned af stolen, hvorfor gør EL Giganten så ikke det samme, men det er der måske for lidt penge i.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 14-07-15 23:07

# mig-selv

Alle link henviser til engelske sider, ikke et sprog jeg behersker

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 500 point
Dato : 15-07-15 12:24

Kan nogen fortælle mig hvordan man overhovedet kan ødelægge en telefon ved at sætte et forkert simkort i??? Jeg tror helt bestemt som Eyvind at den pågældende forretning har taget r.... på vedikkealt!

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 15-07-15 23:19

# Soren_Stenn_Nielsen

EL Gigantens rep. har tydeligvis haft en tang inde for at hente kortet ud, da der er et mere end tydeligt tangmærke på SIM kortet sådan ca. midtpå, tænker bare at tangen ligesågodt kunne have været brugt i en af enderne på SIM kortet.

Men nu ser jeg hvad de siger hos Mytrendyfone hvor jeg selv er tilstede under diagnosen.

Vil helt ikke tænke tanken - men den er der, at EL gigantens rep. har brugt unødig """vold""" for at få SIM kortet ud.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-07-15 23:51

Citat
at EL gigantens rep. har brugt unødig """vold""" for at få SIM kortet ud.

Som jeg skrev, er det noget af det nemmeste at ´hive´ ud igen - en lille genstand ind under kortet og en spids genstand ned på kortet og skub det ud = tager mindre end et minut.

At de overhovedet kan få en tang derned?? vil jeg mene er umuligt, måske en pincet, som også kan hive kortet ud.
Håber ikke de gjorde det med strøm på telefonen.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-07-15 00:18

Nu kan man desværre ikke vise billeder her på Kandu, men mærket i SIM kortet er i min optik meget tydelig.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 17-07-15 10:57

Jeg har nu lagt billedet ind under fanen Skader på SIM kort på denne side.

http://www.skifergasskader.dk/

Og jeg sidder bare og tænker, med de skader der er på SIM kortet har det åbenbart ikke været nogen nem opgave for EL Gigantens værksted.

Men HVORFOR H!!!!!!!!!!!! har de sat tangen ind der hvor kortlæseren sidder, for der er jo god plads til at de kunne hive i begge sider.

Glæder mig til jeres kommentarer, for for mig ser det noget unødvendigt voldsomt ud.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 17-07-15 15:30

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.

Det er jeg også bange for, at de er i gang med

Men se ny tråd her på Kandu - Mulig vold mod SIM kort, hvor du også kan se et billede af, hvor hårdhændet udtagelse af SIM kortet har været.

Bedste hilsner fra vedikkealt som håber du har tid til at kigge i den ny tråd.