/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Ny Bank og Nem ID
Fra : Rytterknaegten
Vist : 759 gange
100 point
Dato : 01-07-15 14:35

Hej

Kan man skifte Bank og Nem ide, hvis man har gæld til en bestemt Bank.

Mvh Rytterknægten

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 01-07-15 14:56

Om du kan skifte bank kommer helt an på om du kan finde en bank der vil overtage din gæld.
Man kan ikke rigtigt skifte Nem ID, der er heller ikke nogen grund til at gøre det.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 01-07-15 14:56

NemId har ikke noget at gøre med hvilken bank man har. Og ja man kan altid skifte bank, men gælden forsvinder jo ikke af den grund.

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 100 point
Dato : 02-07-15 09:22

Du kan altid gå ind med passende legitimation i en hvilkensomhelst bank og oprette en indskudskonto. Har du konto i en bank, så hjælper de dig gerne med at gøre den til din nem-KONTO. Du kan også gøre det selv på http://www.nemkonto.dk/

Nem-ID er noget andet. Se mere på https://www.nemid.nu/dk-da/
Det er en slags CPR-nummer med indbygget sikkerhed til brug på nettet.

Dit spørgsmål lugter lidt af problemer. Enten vil du 'flygte' fra problemerne med din økonomi. Det er nok muligt på kort sigt, men tro mig - problemerne finder dig og kommer tilbage mange gange større. Eller også er du på vej ud i et forbrug der er større end din økonomi kan bære. Også dette giver store problemer.

Det bedste er at du får en oversigt over din økonomi og derefter tar et møde med din bsnk (de gir gratis kaffe). Du vil godt kunne få banken til ikke at hæve så meget på din nem-konto at de ødelægger din økonomi.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-07-15 20:16

Citat
Kan man skifte Bank og Nem ide

Skifte bank - Ja.

Skifte NemId - Nej
Her findes dog en undtagelse...............ved identitetstyveri kan skadelidte, skifte personnummer og dermed også NemId.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-07-15 02:19

Hvis du skifte NemID mener at skifte nøglekort, så er svaret JA
det nøglekort som du bruger til login i banken har nu er knyttet til din konto i den bank du benytter for tiden, skifter du til en anden bank så får du sikkert et nyt nøglekort ellers skal dit nøglekort skiftes til den nye bankkonto-
Jeg kender fremgangsmåden med et nyt nøglekort jeg fik af min bankrådgiver, det nummer som står på nøglekortet blev tastet ind i mine konto oplysninger sådan at det er min konto jeg logger ind på med det nøglekort.
Jeg ved så ikke om din nye bank vælger at give dig et nyt nøglekort eller taste nummeret på dit eksisterende nøglekort ind så det bliver knyttet til din nye konto.
Men du kan være helt sikker på at din gamle bank forlanger gælden betalt når du skifter til en anden bank, hvis du vurderes som en solid kunde så vil din nye bank tilbyde et lån som betaler det du skylder i den gamle bank, du kan så prøve at forhandle betingelser for hvordan lånet skal tilbagebetales, gælden kan du ikke løbe fra ved at skifte bank

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 06-08-15 12:14

Tak for svaret henrikkrebs.