/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Laurine Katrine Møller gift
Fra : 2601
Vist : 1764 gange
500 point
Dato : 21-06-15 20:37

Jeg søger efter hvor Laurine Katrine Møller født 14 jun 1855 i Sankt Nikolai sogn i Sunds herred, Svendborg Amt.

Hun er datter af Skomagermester Johan Frederik Antonius Møller og hustru Karen Birgitte Enghausen.

Laurine bliver konfirmeret 02 okt 1864 i Sankt Nikolai Kirke, Sankt Nikolai sogn i Sunds herred, Svendborg Amt og derefter forsvinde hun. Hendes far dør 19 sep 1865 i Sankt Nikolai sogn i Sunds herred, Svendborg Amt.

Efter 1864 kan jeg ikke finde Laurine. Jeg har set Sank Nikolai Kirkebog fra 1870 op til 1890 uden at finde indgå ægteskab.

Nogle der kender hende??

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-06-15 21:17

Er det dem her: Bare for at starte en søgning...

Svendborg, Sunds, Svendborg Købstad, St. Nicolai sogn, Skattergade, Huus Nr. 123, forhuuset stuen, 27, FT-1860, b7000

Anne Dorthea Enghausen født Simonsen 65 Enke Eierinde af Skibsp., lever i fællig med svigersønner Svendborg
Johan Frederik Antonius Møller 37 Gift Skomager, huusfader Færøerne
Karen Birgitte Enghausen 33 Gift Hans kone (gift 2den gang) Svendborg
Lauritz Clausen 10 Ugift Hendes søn af 1ste ægteskab Svendborg
Laurine Katrine Møller 5 Ugift Deres børn Svendborg
Jørgine Ernstine Møller 3 Ugift Deres børn Svendborg
Johan Heine Møller 1 Ugift Deres børn Svendborg

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-06-15 21:34

Og du er sikker på Katrine?
Ikke, mere udbredt på den tid Catrine??

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 22-06-15 02:42

Til svendgiversen.

Først ja det er min familie du har fat i FT 1860.
To , hun er døbt Laurine Katrine Møller:
Faddernes Navn, Stand og Opholdssted:
Madm Eriksen, Jomfru M. Brandt,
Skomagermester Hassing, do. Hansen,
Sadelmager E. Hansen, Smedemester
Larsen, Alle af Svendborg.
Sankt Nikolai Kirkebog side 57 nr. 16. Opslag 58, 1850-1861. Ny udg.

Konfirmation: Søndag efter Michaelis 1864 (19 Søndag efter Trinitatis).
Laurine Catrine Møller
Når og af hvem vaccineret:
M? 21 Juli 1856.
Sankt Nikolai Kirkebog side 152 nr. (3). Opslag 138, 1862-1876. Ny udg.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 22-06-15 23:43

Kan det være hende her:

København, Sokkelund, Lyngby, Lyngby, Gl. Rustenborg, Kælderen, 159, FT-1880, C1033
Navn:    Alder:    Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:
Fritz Christian Hellborn    41    Gift    ???       Rendsborg
Karen Kirstine Hellborn, født Petersen    39    Gift    Husmoder       København
Martha Dorthea Hellborn    9    Ugift    Deres Datter       København
Ida Hellborn    7    Ugift    Deres Datter       København
Kaj Hellborn    1    Ugift    Deres Søn       København
Ida Caroline H. Petersen    66    Enke    Husfaderens Svigermoder       København
Johanne Eskildsen    49    Ugift    Tjenestepige       Tjæreby Sogn, Frederiksborg Amt
Laurine Cathrine Møller    24    Ugift    Jomfru       Svendborg
Olga Hansine Wilhelmine Nielsen    25    Ugift    Huspige       København
Frederikke Johanne Juliane Bruun    24    Ugift    Køkkenpige       København

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 500 point
Dato : 22-06-15 23:56

... og senere her:

Oplysninger om registerbladet
Udfyldelsesdato: 1-5-1892
Personer
Hovedperson
Laurine Catrine Møller , 14-6-1855 , Svendborg
Stillinger: Tyende
Adresser
1-5-1892: Lille Kongensgade 1 , 1. hos Boghandler Lose
25-10-1892: Frederiksholms Kanal 16 hos Murermester Frohne
2-1-1894: Charlottenborg, Kongens Nytorv hos Kammerherre Meldahl
2-11-1894: Frederiksberg

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1601370&searchname=polit_adv

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-06-15 09:42

Ja det er jo helt sikkert hende,
og altså er Katrine blevet til både Cathrine og Catrine, som jeg frygtede,
og hun er lidt gammel tyende, måske forbliver hun ugift?

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 23-06-15 11:06

Tak for svaret vith. Nej mange tak for din store hjælp.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : vith

Dato : 23-06-15 18:16

Altid en fornøjelse at hjælpe dig, 2601