/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
cpr
Fra : jensviggo
Vist : 506 gange
200 point
Dato : 12-06-15 06:59

Morten har arbejdet i Norge og Sverige og påstår at han har 3 personnumre, altså et dansk svensk og norsk, kan det ha sin rigtighed. Morten er dansk statsborger og fordi han arbejder i andre nordiske lande behøver han så deres personnumre. Han siger Svensk skatteverket har udstedt et til ham med billedid.

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 210 point
Dato : 12-06-15 07:31

Ja, både Norge og Sverige udsteder cpr.nr. til udlændinge der arbejder i de respektive lande... God weekend

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-06-15 07:33
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-06-15 10:37

Klart hvis de bruger andet nummersystem.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-06-15 18:13

Ja det er helt korrekt.
Det mærkværdige er at man i Danmark kun kan få et personnummer ,hvis en dansk myndighed har brug for det.
Men mnange andre kræver i praksis personnumre.
For eksempel er det i de fleste danske banker i praksis umuligt at åbne en konto uden at opgive et personnummer.
så man kan opleve det mærkværdige at personer uanset at de har dansk indfødsret ikke kan åbne en konto i en dansk bank, bare fordi en dansk myndighed ikke behøver deres personnummer. .

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 23-06-15 19:42

Tak for svaret Stouenberg.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-06-15 08:56

- velbekommen Jens Viggo og ha en god sommer...