/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Film til YouTube i god kvalitet.
Fra : hjerterum
Vist : 493 gange
50 point
Dato : 05-06-15 16:15

Jeg er så forviret.... er der en der kan hjælpe mig, når jeg laver en lille film i god kvalitet, som jeg vil have ud på YouTube så bliver den reduceret på deres side og bliver dårlig, hvordan kan andre alve små film i HD kvalitet uden problemer....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-06-15 16:56

Her er lidt om at få det bedste resultat ud af upload

Make Video Format Best Suitable for Uploading to YouTube
Actually, to know the YouTube supported video format for YouTube uploading is just the beginning. If you want to get the best uploading results on YouTube, you’d better to know the best settings for uploading to YouTube. Here's a summary of the audio and video specifications you will need if you want to learn the best video format for YouTube uploading.
•   Best video format for YouTube: H.264, MPEG-2 or MPEG-4
•   Aspect Ratio: Native aspect ratio without letterboxing (examples: 4:3, 16:9)
•   Resolution: 640x360 (16:9) or 480x360 (4:3) recommended
•   Audio format: MP3 or AAC preferred
•   Frames per second: 30
•   Maximum length: 10 minutes (we recommend 2-3 minutes)
•   Maximum file size: 1 GB

http://www.macxdvd.com/mac-dvd-video-converter-how-to/best-video-format-for-youtube.htm

Og her en google oversættelse!!!
http://kortlink.dk/google/gvhh

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 05-06-15 19:16

Det jeg ikke forstår er at jeg har en lille vide på 30 sek. data på denne fil er:

Den fylder 57 mb i den originale fil
MP4
Billedbrede 1920
Billedhøjde 1080
Datahastighed 17102 kbps
Billedhastighed 25 billeder/ sekund.
Bithastighed 126 kbps

Når jeg ser denne fil på min pc står den kniv skarp, når jeg ouploder til YouTube bliver den meget dårligere i kvaliteten, kan ikke finde noget sted på YouTubs side hvor jeg kan vælge kvalitet, syntes bare at denne fil er så kort at det ikke skulle være et problem har set videoer på YouTube hvor såm hjemmelavet film står kniv skarp..... hvad er det jeg ikke forstår.

HJÆLP

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 05-06-15 19:42

https://www.youtube.com/watch?v=k2gJoBUtxRA

Kig og lyt her!

Det lyder mystisk at et så lille klip ikke du'r, har du husket at vælge kvalitet når du ser den på yt?

Klik på tandhjul i afspiller og vælg kvalitet der!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-06-15 20:12

Citat
Den fylder 57 mb i den originale fil
MP4
Billedbrede 1920
Billedhøjde 1080
Datahastighed 17102 kbps
Billedhastighed 25 billeder/ sekund.
Bithastighed 126 kbps

Datahastighed 17102 kbps VS Bithastighed 126 kbps
Hvor har du det fra?
Datahastighed er for specielle typer media og burde ikke være i en MP4 fil.

Prøv programmet Mediainfo, det fortæller dig alt om film klip og andet - lægger sig i højrekliks menuen.
https://mediaarea.net/da/MediaInfo

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-06-15 20:15

Bithastighed bør være mindst 1500kbps før du får noget godt ud af klippet, mindre gør at filmen pixelerer
Men forstår ikke den med Datahastighed, det bruges kun på sider der streamer i specielle kodninger som ASF og muligvis MKV filer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-06-15 20:18

Citat
Men forstår ikke den med Datahastighed, det bruges kun på sider der streamer i specielle kodninger som ASF og muligvis MKV filer

Og det bruges på sider hvor klippet skal kunne vises øjeblikkeligt (stream), i stedet for at brugerne skal hente hele filmen for at kunne åbne klippet

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 05-06-15 21:57

Hej Klaudi
Kig og lyt her!

Det lyder mystisk at et så lille klip ikke du'r, har du husket at vælge kvalitet når du ser den på yt?

Klik på tandhjul i afspiller og vælg kvalitet der!
Det hjalp tak for det....

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 05-06-15 21:57

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 05-06-15 22:22

Hej Klaudi
Kig og lyt her!

Det lyder mystisk at et så lille klip ikke du'r, har du husket at vælge kvalitet når du ser den på yt?

Klik på tandhjul i afspiller og vælg kvalitet der!

Har lige et spørgsmål til til dig det med tandhjulet virker fint, men når jeg lukker YouTub ned og starte min side med min film igen så står filmen igemn på 480 og for at se den i hd skal jeg hver gang selv stille den på 1080 hd hvorfor forvælger den ikke den bedste kvalitet med det samme......

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-06-15 09:29

Klik ind på YouTube.com og log ind. Hvis du ikke har en brugerkonto, kan du oprette en gratis.

Vælg herefter menupunktet Konto under dit brugernavn i højre hjørne af skærmen.

Klik på Afspilningsopsætning.

Hvis det ikke allerede er valgt, skal du markere punktet Vælg altid den bedste valgmulighed for mig baseret på størrelsen af min afspiller.

Det er vigtigt herefter at sætte et flueben ud for punktet Afspil altid i HD, når du skifter til fuld skærm (når det er tilgængeligt).

Husk at trykke på Gem ændringer til sidst.

Fra nu af vil din afspiller automatisk afspille HD-kvalitet, når du klikker på fuld skærm i det lille YouTube-fremvisningsvindue.

http://www.computerworld.dk/art/102150/afspil-altid-videoer-fra-youtube-i-hd-kvalitet#5j4OxKF0yQjMejcq.99