/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win 10
Fra : ultra2
Vist : 1140 gange
100 point
Dato : 01-06-15 18:33

har lige fået mulighed for opdatering gratil for win 10
hvordan kører det med win 10 fortæl fortæl

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-06-15 19:07

Den kører bare godt.
Lav en backup af dit system før du går igang.
Der er flere lange tråde herinde med samme spørgsmål - men der er nogle måneder gamle.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-06-15 19:09

Men er den kommet på gaden allerede?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-06-15 19:10

Citat
Udret store sager.
Windows 10 kommer i august 2015.

http://www.microsoft.com/da-dk/windows/features
Ville vente til den er Officiel - der er helt sikkert fejl og mangler på den du kan hente..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-06-15 19:11

Den bliver først udgivet 29 juli, du kan "reservere" en gratis opdatering!

Og den bliver os gratis for dem som har win 7(også pirat udgaver af windows kan opdateres)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-06-15 19:15

Det nye styresystem bliver frigivet d. 29. juli.
Windows 10 kommer som en gratis opgradering til brugere af Windows 7 og Windows 8.1.
Du vil også snart kunne finde helt nye Windows 10-enheder hos danske forhandlere,
og hvis du køber en ny Windows 8.1-enhed, kan den let opgraderes til Windows 10
– og hos mange forhandlere kan du få hjælp til opgraderingen.

Du har mulighed for at reservere din gratis kopi af Windows 10 allerede i dag – dette kan du læse mere om på Windows.com og på Windows-bloggen.
http://www.altomdata.dk/saa-er-lanceringsdatoen-for-windows-10-er-afsloeret

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-06-15 19:26

Jeg havde win 10 technical preview på en gammel Dell Optiplex, den kørte fint indtil for nylig,
der bad den om aktivering!

Så den er slettet igen, men der var fart over feltet på den gamle pc

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 01-06-15 22:21

nede i højre hjørne er der et vindue den har jeg trykket på og forbestilt win 10 når det bliver frigivet får jeg besked

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 01-06-15 22:23

der står ca 3 gb for download

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 01-06-15 22:24

jeg er ikke god nok til engelsk så jeg venter

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 01-06-15 22:44

Undskyld jeg blander mig i denne tråd
Til mig-selv
Hvordan er det lige at lave en backup af mit system
jeg har også bestilt en gratis opdatering i dag

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-06-15 23:03

Citat
(også pirat udgaver af windows kan opdateres)

Ja lad os nu se hvad det kan

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 01-06-15 23:10

og så det store spørgsmål

hvad med printer mm skal de også opdateres ?????????

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 01-06-15 23:32

gratis opdatering gælder det for alle comp jeg har 2 bærebar og 1 stationær

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 01-06-15 23:33

Citat
(også pirat udgaver af windows kan opdateres)

KUN hvis den Windows viser ÆGTE skiltet i kontrolpanel/system - men det er meget nemt at fixe

http://www.microsoft.com/genuine/validate/DownloadValidationSupport.aspx?displaylang=da&sGuid=21f81a9a-0443-484d-8045-0dbae0ff5221
Citat
Hvordan er det lige at lave en backup af mit system
jeg har også bestilt en gratis opdatering i dag

Her lidt om programmet Aomei, som jeg anbefaler:
http://www.kandu.dk/search.aspx?grpid=0&ss=aomei&sa=7

http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html

Troede ellers at Win 10 kom som en ganske almindelig ´opdatering´? og ikke noget der skal bestilles/ reserveres.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 01-06-15 23:55
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-15 01:00

Citat
hvad med printer mm skal de også opdateres ?
nej men nogle gamle printe kan ikke virke med Windows 10 de virkede heller ikke med Windows 8 og 8.1
Citat
gratis opdatering gælder det for alle comp jeg har 2 bærebar og 1 stationær
ja

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-15 01:11

Citat
gratis opdatering gælder det for alle comp jeg har 2 bærebar og 1 stationær
jeg skrev kun et JA men der er det forbehold at det er Windows 7 og 8 og 8.1 der får tilbudet, ældre Windows må vente lidt endnu og opgraderes vistnok på en anden måde

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-06-15 08:39

Opdatering: Tidligere forlød det, at Microsoft ville give det nye system gratis til brugere, der havde en ulovlig version af en tidligere udgave af Windows. Det er nu ændret til, at de vil komme med et 'meget attraktivt tilbud'
http://ekstrabladet.dk/nyheder/videnskab_og_teknik/microsoft-saetter-dato-paa-windows-10/5589088

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-06-15 14:18

Tjaeh... Nu kører jeg på 8. år med XP pro ..og IE8 (.. som pga. usikkerhedsprincippet er blevet udskiftet med Opera browseren fra vort Norske broderfolk )

Alle de bål der blev sat i brand med udfasning af XP for at få folk lokket over på Win7, 8 , 8.1 ?

..må jeg sige; er gjort til skamme !

Sikkert det samme med 10'eren
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-06-15 17:05

og hvad er så økonomien i at win 10 er gratis pengene skal jo ind

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-06-15 17:18

Citat
Normalt køber brugeren styresystemet som en licens, men ifølge Forbes bliver licenseringen af produkter en stadig svindende del af Microsofts indtægter. Det er faldet fra 23 procent af de samlede indtæger til 16 procent.

http://kortlink.dk/ekstrabladet/guyq

De tjener fedt på alt andet, de skal nok få deres penge på en anden måde!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-06-15 18:39

Citat
Alle de bål der blev sat i brand med udfasning af XP for at få folk lokket over på Win7, 8 , 8.1 ?

..må jeg sige; er gjort til skamme !

Jeg skiftede også kun XP ud, fordi maskinen var for kraftig - og XP kun var 32bit og kunne ikke udnytte det.
Win 8 har jeg prøvet og det var ikke længe - Win 10 kører barer som det skal? dog kan jeg være lidt i tvivl om sikkerheden..?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-06-15 20:02

Opgradering til win 10 uden total backup af eksisterende styresystem med drivere og programmer, er efter min mening galematias.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 04-06-15 22:59

Eyvind enig

og hvad hvis man krakeler win 10 kan man så bare hente den på ny eller ??????=?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-06-15 07:21

Dette er gætværk fra min side ...eller et spørgsmål?

Mon det er rigtigt at man skal have en Microsoft konto for at kunne opgradere?

Har man installeret Win7 , 8, 8.1 ..UDEN at oprette en sådan, kan man så opgradere?

Jeg gætter på at en geninstallation af en 'ødelagt' Win10 kun vil kunne lade sig gøre, hvis man har en Microsoft konto.

Er det sådan det hænger sammen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-06-15 20:13

Det kræves, at der er tilknyttet en email konto.
Microsoft foreslår en Microsoft konto ( gratis) men du kan bruge hvad som helst, dog forudsættes en mail du kan logge på for at verificere / opdatere / opgradere til win 10 / hente gratis programmer.

Jeg bruger selv en gmail

Ja sådan ca. hænger det vist sammen.

PS. Jeg har 3 sti win 8.1 på samme harddisk hvoraf den ene styrer opstartskift af de 2 andre.
Boot-us.com

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-06-15 08:06

Tak for svaret på 'mit' spørgsmål Eyvind

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-06-15 23:23

Citat
Det kræves, at der er tilknyttet en email konto.
Microsoft foreslår en Microsoft konto ( gratis) men du kan bruge hvad som helst, dog forudsættes en mail du kan logge på for at verificere / opdatere / opgradere til win 10 / hente gratis programmer.

Har i NÆRLÆST ??? de sidste betingelser for at have ´gratis´ Windows tjenester - ELLERS ANBEFALES det OG få en Dansk Advokat´os til at hjælpe.

Citat
As part of our effort to improve your experience across our consumer services, we’re updating the Microsoft Services Agreement and the Microsoft Privacy Statement. We want to take this opportunity to notify you about these updates.
For all services except Skype, the Microsoft Services Agreement will now be between you and Microsoft Ireland Operations Limited. Skype users will continue to contract with Skype Software S.à.r.l, for free consumer software and services, and with Skype Communications S.à.r.l, for paid consumer services. The Microsoft Services Agreement will cover Microsoft’s consumer online services, such as Xbox Live, Bing, MSN, Skype, OneDrive, Outlook.com and Microsoft account. You can see the full list here. The Microsoft Privacy Statement also covers most of Microsoft’s consumer products and services.
Simplicity   Simplicity – Many of our customers use more than one Microsoft service, and have agreed to many sets of terms and privacy policies. To make it easier to use multiple services, we’ve brought together these documents into a single agreement and a consolidated privacy statement that cover most of our consumer services.
Privacy   Privacy – Our longstanding commitment to privacy has not changed. We remain committed to protecting your data, being clear about how we use it and putting you in control. For example, we do not use the contents of your email, chat, video calls, documents, photos or voicemail to target advertising to you. And as you’ll see when you read the Microsoft Privacy Statement, we offer a range of tools that enable you to make decisions about what data we collect. Additionally, we have launched a new privacy dashboard that makes it easier for you to make choices about how we use your data.
Transparency   Transparency – We are using straightforward language so our terms of use and Microsoft Privacy Statement are easier to understand. In addition, we’ve put key privacy information all in one place, so that you no longer have to cross-reference several documents to understand the big picture. While this consolidation eliminates redundancies and simplifies the structure of the information, we continue to provide service-specific details to allow you to make informed choices about how you use our services. We’ve also added some additional privacy information about new features and functionality we’ll soon roll out, like those you’ll see on Windows 10.
The updates will take effect on 1 August 2015. If you continue to use our services after 1 August 2015, you agree to the updated terms. If you do not agree, you can choose to discontinue use of the services and close your Microsoft account before 1 August. If you are an Xbox Live subscriber, you will be prompted soon to accept the terms when you log in to Xbox Live on your Xbox One, Xbox 360 or at Xbox.com. If you are a parent or guardian, you are responsible for your child or teenager’s use of Microsoft services, including purchases.
Thank you for using Microsoft services.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-06-15 23:24

MEN ? hvad har det med spørgsmålet at gøre...?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-06-15 23:30

Øh, ovestående TEKST, var fra engang jeg prøvede WIN10 og det kom i en MAIL til mig med diverse LINKS til ?
Har virkelig ikke nærlæst ´skidtet´ og brugen af andres oplysninger/ cookies /spøgelser OSV

SYNTES altså ? at NU HAR Bill Gates godt nok snotten for langt fremme IGEN..
Hvem snakker om at Google gemmer historik..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-06-15 23:34

Citat
We are using straightforward language so our terms of use and Microsoft Privacy Statement are easier to understand.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-15 17:03

Citat
For all services except Skype, the Microsoft Services Agreement will now be between you and Microsoft Ireland Operations Limited. Skype users will continue to contract with Skype Software S.à.r.l, for free consumer software and services, and with Skype Communications S.à.r.l, for paid consumer services.

Et eller andet sted i en mail til mig snakker microblød om at skype kommer ind under samme hat og samme betingelser.

Så har du glemt mosters fødselsdag spørger du bare over there ........................de ved alt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-15 17:09

Og så lige en ting der kan være lidt interessant win 10 komme 29 Juli .........................den Danske udgave kommer først måneden efter.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 11-06-15 20:16

min besked er den 29-6 dansk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-15 20:18

OK - vi får se

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 11-06-15 22:16

jeg akter da ikke at download 3 gb på engelsk og så bagefter på dansk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-15 13:07
Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 19-06-15 19:30

Tak for svaret mig-selv.