/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Cute FTP
Fra : Ammitz
Vist : 456 gange
300 point
Dato : 26-05-15 17:39

I flere år her jeg lagt min hjemmeside på nettet via Cute FTP 7.2 Home.
Pludselig kan jeg ikke bruge den, - og fejl meddelelsen er:
connection closed; transfer aborted.

Jeg kunne dog slette nogle filer for at lægge nye filer op.
Men jeg kan ikke uploade.
Er der nogen af jer der véd, om dette program ikke mere kan bruges?

Hvad vil I så anbefale mig i stedet for, som virker på samme måde, og som også fås i en free version, ligesom Cute... er/var?

På forhånd tak for en løsning
Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 26-05-15 17:42

Jeg glemte at skrive, at jeg har brugt Cute FTP 7.2 på min gamle XP.
Ammitz

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 310 point
Dato : 26-05-15 17:54

Har den nogensinde været fratis, det kan jeg ikke mindes.

FileZilla er et af de bedste FTP programmer og så er det gratis: https://filezilla-project.org/

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 26-05-15 18:16

Server adresse
Administrationspassword
Port

Jeg ved ikke hvad jeg skal taste ind, i disse felter.
Kan jeg ikke bruge porten fra CUTE ?
Jeg har et Web password er det det jeg skal bruge i Administrationspassword?
Serveradressen er det min www adresse?
Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 26-05-15 18:18

Hvis jeg gør sådan, - virker det ikke!
Ammitz

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-05-15 18:22

Porten er normalt 21
Adressen er næsten altid noget andet end din www adresse
Og Webpassword er ikke altid det samme som FTP password.

Hvor er det hostet, så kan vi nok hurtigere hjælpe med de rigtige indstillinger

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-05-15 18:27

Citat
connection closed; transfer aborted.

Kunne forøvrigt være en firewall der driller, enten hos dig eller også hos din hosting udbyder.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-05-15 18:56

Er det din egen hjemmeside, eller er det en af dem man kan få gratis.
Er det din egen, så har du fået tilsendt ALLE oplysninger angående upload osv.
Er det en gratis side, så kontakt dem og spørg hvad der er galt, og det kan være mange ting.
Har du prøvet at gå ind på din side med FTP = ftp://www.kandu.dk i stedet for HTTP: = http://www.kandu.dk

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 26-05-15 20:16

Citat
Porten er normalt 21
Adressen er næsten altid noget andet end din www adresse
Og Webpassword er ikke altid det samme som FTP password.
Hvor er det hostet, så kan vi nok hurtigere hjælpe med de rigtige indstillinger

Jeg har forsøgt med port 21
Host address: er min webadresse
Jeg har fra min udbyder Abusiness et password, som også er brugt i Cute FTP.
Men det er jo nu mange år siden jeg sidst rodede med dette, - og jeg er bestemt ikke nogen ørn til at sætte det op.

Citat
Er det din egen hjemmeside, eller er det en af dem man kan få gratis.
Er det din egen, så har du fået tilsendt ALLE oplysninger angående upload osv.

Ja det er min helt egen hjemmeside, - som jeg har haft i rigtig mange år.
Jeg har som jeg skrev alle oplysninger fra Abusiness.

Det er kun en måned siden, jeg sidst har både down- og uploaded for at opdatere siden.

Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 26-05-15 20:20

Det er korrekt CUTE FTP var ikke gratis, jeg havde da bare glemt alt om at jeg har købt den og at den er registreret.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-05-15 20:46

Ikke meget online info fra dem.
Der står at du skal bruge det info du modtog i en email da du bestilte dit webhotel.
Har du stadig den mail, ellers kan du sikkert logge ind på administrations siden og finde den rigtige opsætning.
http://www.abusiness.dk/kundeservice/kundecenter.aspx

Her er deres guide til FTP: http://www.abusiness.dk/kundeservice/online-support/upload-af-hjemmeside/upload-med-filezilla.aspx

Hvis du stadig har maintenance på CuteFtp så skal du lige opdatere til seneste version.

Hvis det ikke er din firewall der blokerer så skal du prøve at skifte aktiv/pasiv ftp i dit ftp program (kan ikke huske hvordan det gøres i CuteFtp da det er mange år siden jeg har brugt det)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-05-15 20:57
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-05-15 22:13
Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-05-15 22:47

@molokyle: prøv du lige at CHMOD en fil via ftp i din browser

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-05-15 10:35

EXTERMINATOR man kan da sætte mappe- eller fil egenskaberne FØR man uploader mappen/filen (BIN overførsel).

Kan man ikke ..?

Tjaeh... jeg er ikke rigtigt inde i UNIX/LINUX, når det kommer til FTP.
Så det kan være du har ret
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 27-05-15 14:11

Tak for svaret EXTERMINATOR.

http://filezilla-project.org/download.php?type=client
er nu anvendt, og det hele fungerer igen.
Jeg skulle slet ikke bruge et portnummer, - det så jeg i vejledningen fra Abusiness.
http://www.abusiness.dk/kundeservice/online-support/upload-af-hjemmeside/upload-med-filezilla.aspx
Hvad der er sket med CUTE FTP ved jeg jo stadig ikke, - men vil nu fremover bruge denne.
Ammitz