/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Visse "stenslag" i elven))
Fra : betterwisser
Vist : 635 gange
500 point
Dato : 20-05-15 07:32

n[B]ivloven. - Bent Ballegaard, Løsning - 19-05-2015 18:22   Skriv svar

Hvorfor skal vi jægere melde os elv, fordi vi har en kniv?

Dermed anerkender vi jo, at vi er lov brydere. Så kast ikke din jagtkniv i skrallespanden eller gå til politiet. Det er lovgivningen og måden den håndhæves på, der er forkert ikke at vi jægere har et stykke værktøj, som muligvis kan misbruges.

Alle mænd er jo heller ikke voldtægts forbrydere, selvom vi har værktøjet til det.

Er BallePumperen mon ikke frikendt, både på grund af manglende løbeevner og disfunktionelt værktøj i det sydlige regioner, hvad mener forummet?
Det er lige før man skrallegriner, sikke en perle fra hans pen.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-15 13:29

Jamen dog! Det er jo en perle fra formanden for Dansk Sprognævn som på vanlig tumpet vis kaster sig ind i debatten omkring voldtægtsforbrydere og knive. Joh - han spænder vidt, så meget at han altid revner midtpå i den bagerste del af kroppen.

Som altid ved han ikke, hvorom han taler ( skriver ). Han har ikke forstået, at almindelige jagtknive ( dolke ) stadig er tilladt, hvis formålet er at bruge kniven på jagt eller fiskeri.

Men det værste er, at KnaldBalle opfordrer andre til at bryde loven og derved risikere klækkelige bøder. Tåbeligt.

Om KnaldBalle er i stand til at gøre ulykker med sit personlige "værktøj" er dog højst usikkert.

Mvh.

Tonganeseren

Skal ud med affald tilskrallespanden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-05-15 13:45

Hvad så - må svigermor så heller ikke gå rundt med sin skarpe tunge.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-05-15 16:30

Citat
Som altid ved han ikke, hvorom han taler ( skriver ). Han har ikke forstået, at almindelige jagtknive ( dolke ) stadig er tilladt, hvis formålet er at bruge kniven på jagt eller fiskeri.

Jeg har nu ellers set mange jægere der har en foldekniv og den er IKKE lovlig hvis den kan åbnes med en hånd (har aldrig set en der ikke kan åbnes med en hånd).

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-05-15 16:37

Citat
Hvad så - må svigermor så heller ikke gå rundt med sin skarpe tunge.

Hvis den er i kategorien foldekniv og den kan enhånds-betjenes, så må hun ind og spjælde den på lige fod med frisører (ragekniven), tjenere (vinåbneren), tømrere (BD kniven) og alle os andre.

Borset fra det, hvordan er det lige med straffen for overtrædelse. Er det stadig 7 dage i brummen eller lavede de det om til en bøde?

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 500 point
Dato : 20-05-15 17:36

EXTERMINATOR

Hvorfor stå og bruge oceaner af tid på at åbne en normalt tohåndsbetjent lommekniv, når man lige så godt kan bruge begge hænder. Komplet tåbeligt. Kun endnu et tilfælde af politiets eksperimenter med en helt egen fortolkning af vedtagne love.
Min lommekniv kan ingen åbne med en hånd. Jeg fik den af min bedstefar, da jeg var dreng, og den forlader aldrig mine lommer.

Noget helt andet er så, at to af min hustrus lommeknive kan åbnes med en hånd - med mindst to brækkede negle til følge.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-05-15 17:37

Gad vide om disse nye swingblades er lovlige: http://www.korsholm.dk/dk/outdoor-edge-swingblade-swingblaze.html

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-05-15 18:59
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-05-15 00:04

Og hvad så med Stanley-knive. Her er der sgu da tale om en ægte enhåndsbetjent kniv?

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-05-15 07:49

Det er sgu' forståeligt, at Ballefæet omtaler sig med "vi" !! Med den vægt, formodentlig omkring de 150 kg, incl. dænder, skal han passe på med ikke at falle i elven, men blot forblive i muddergrøften ! Der har han jo været i mange år og kommer formodentlig aldrig derfra, da ingen normale mennesker har kræfterne til at løfte ham ud !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-05-15 15:30

Kommentar
Fra : Eyvind
Dato : 20-05-15 13:45

Hvad så - må svigermor så heller ikke gå rundt med sin skarpe tunge.

Glimrende opfattet Eyvind - benyt dig af det verserende "forbud" !!!

ØV4

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-05-15 16:45

Ja - man ser jo gerne, at svigermor ikke bruger alle arvepengene til bøder.

Det er vel egentlig underligt, det med at åbne kniven med een hånd, som nok mere er tiltænkt springknivene, hvor så nogle ubetænksomme mennesker, slynger en eller anden kollektiv forordning ud, fordi der sker så meget.

Men selvfølgelig skal der værnes mod idioterne som render rundt i nattelivet og snitter.
Det kunne evt. gøres med strengere straf.

Nu kan de stakkels ulveunger, jo ikke engang få sig et knivmærke.
Jægerne bliver nødt til at vente til dyret dør af sig selv................og får en bøde for det.
Fiskere bliver også dyrplagere.............uf

Det er en dygtig ordensmagt vi har----------------altså lige undtagen når der skal passes på en udsat befolkningsgruppe. (Synagogen)

Det var bare lige hvad jeg syntes, uden at vide det med sikkerhed.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 21-05-15 21:51

Hvis den er i kategorien foldekniv og den kan enhånds-betjenes, så må hun ind og spjælde den på lige fod med frisører (ragekniven), tjenere (vinåbneren), tømrere (BD kniven) og alle os andre.

Borset fra det, hvordan er det lige med straffen for overtrædelse. Er det stadig 7 dage i brummen eller lavede de det om til en bøde?'

. . . skrev EXTERMINATOR

En højesteretsafgørelse gav som resultat, at en kniv, i de fleste tilfælde, honoreredes med en bøde på 5.000 kroner.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-05-15 23:54

Citat
at en kniv,

Hvad så hvis de finder resten af ´lageret´ 10stk

Men øjeblikkelig Fængsel er blevet erstattet med en klækkelig bøde - de kan jo ikke lukke alle mennesker inde på en og samme dag = der skal jo også være plads til Pædagoger og andre væmmelige mennesker der står i KØ for andet år i træk og ikke kan afsone en Dom.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 22-05-15 06:20

En højesteretsafgørelse gav som resultat, at en kniv, i de fleste tilfælde, honoreredes med en bøde på 5.000 kroner.

AHA AHA,- mon så ikke at Knibeloven er et pangdang til ATV vognene, så det røde kartel kan få flere penge i i kassen, til deres mærkesager.

Mvg
BW

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-05-15 16:37

Det ender nok med,Jørgen Ryg`s gamle monolog "Enlig far",bliver virkelighed. Var det ikke noget med at han skrællede kartofler,med en Redekam.

Jeg har en gammel Rockwool kniv,liggende på loftet. Uhauha. Tilmed er den rusten. Det er nok en skærpende omstændighed. Kan jo gi`anledning til blodforgiftning.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-05-15 19:08

Rockwoolkniv............................................det hedder det ikke mere.
Det er et stenuldstilpasningsværktøj.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-05-15 19:40

Citat
Det er et stenuldstilpasningsværktøj.

Jamen okay, så omdøber vi den. Så lyder det heller ikke så "farligt".

Men ellers, denne "knivlov"....det er himmelråbende vanvittig.

Hvor mange knivdrab,eller forsøg herpå,er der ikke sket, blot de sidste par uger. Galimatias.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-15 18:53

Jeg har lige opdaget, at naboens dobbeltbladet havesaks ligger hos mig. Som jeg har sagt til naboen, kan jeg ikke aflevere den, fordi jeg skal ud i det offentlige rum og ind til ham. Den har jo to blade med bølgeskær, og kan uden besvær åbnes med een hånd.
Der står også en greb med fire lange skarpe fingre som han så heller ikke kan få.

Hermed vil jeg takke knivloven for alt mit "nye" værktøj.

Godkendelse af svar
Fra : betterwisser

Dato : 24-05-15 06:35

Tak for svaret Tonganeseren.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-05-15 11:48

Utroligt hvad en tolder bedriver tiden med

http://youtu.be/g12PwG543vo

http://heltnormalt.dk/dolph/2015/05/22

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-05-15 00:01

Og mange tak for de mange POINGER.

Var sammen med sønnen på jagt i går. Han gik syd om skoven - jeg nord om, for eventuelt at opfange en buk, som han måtte rejse.
Men sådan gik det ikke. I stedet rejste jeg mindst 52 krondyr, som kom buldrende ud af skoven til høre og venstre for ham. Sammen med de mange hinder og enkelte kalve var der en hjort i bast, med et gevir sønnen anslår til 14 ender.
Han blev naturligvis lettere rystet over at have fremstormende krondyr mindre end 5 meter fra ham, men mere skete der ikke.

Hele flokken af krondyr opholder sig nu på reviret, og de er optalt gennem kikkert til mellem 52 og 54 individer.

Til gengæld skete der noget andet, som gjorde mig rasende. Aner stadig ikke hvordan jeg skulle have reageret, men jeg venter et par dage, indtil vreden har lagt sig. Sagen kommer til at handle om en nabojæger, som jeg tidligere har omtalt her på sitet.

Mvh.

Tonganeseren