/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netværket er for optaget
Fra : o.v.n.
Vist : 1259 gange
200 point
Dato : 17-05-15 13:03

Det er når jeg afspiller filmklip gemt på computeren at Windows Media player kan finde på at vise en lille ikon nederst til venstre, det er den samme ikon som vises når der streames men jeg undrer mig over den engang imellem vises når jeg afspiller filmklip gemt på computere, når jeg holder musemarkøren over ikonen står der: Netværket er for optaget til at afspille filen i den oprindelige kvalitet
Spørgsmålet er:
Hvad betyder den meddelelse?
Er filen på min computer eller er det kun en genvej?
Filen er næsten altid MP4 som er det format mit kamera gemmer i og filen fylder for meget til at være en genvej?
Jeg har set efter at filen ikke er gemt på OneDrive eller Dropbox, den er på harddisken!
Jeg har også prøvet at trække netkablet ud og afspillet filmklip, det kan jeg sagtens men meddelelsen vises også uden netforbindelse, hvad er det for et netværk som er for optaget når der ingen netforbindelse er?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-15 16:04

Har du sat mediaplayer til at hente oplysninger om klippet du spiller = prøv om det sker uden netforbindelse.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-05-15 16:09

Det har han allerede svaret på. Der er ingen forskel.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 17-05-15 16:11

Det er kompliceret nu om dage. Det kan godt tænkes sådan at de ting der danner netværk intern i din pc har for mget at lave. Her kan man godt tænke på firewall og andet kram. Også måske noget med at din fil er en mp4 som jo er en pakket fil som der skal kræfter til at pakke ud. og hvis nu din PC skal tilgode se alle spionerne, så er der måske ikke resurser til det hele, Men det er meget svært at sætte fingeren på hvad der er problemet. hilsen Steen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-05-15 16:13

Prøv at starte Joblisten for at se, hvilke ressourcer, det er bruger CPU mv.

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 200 point
Dato : 17-05-15 18:02

Hvad med hvis du bruger VLC til at afspille dine MP4 filer ?, for som jeg ser det ligner det mest et "dårlig" codec.

Væk med alle Codec Packs, og ind med et som du stoller på.

PS. Folk bliver ved med at glemme at Windows Media Player ikke kan en Sk** uden codec, og ofte er det disse som skaber problemerne

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-15 23:38

Citat
Det har han allerede svaret på. Der er ingen forskel.

Det kunne jo være at der var andre net-værk i nærheden, som brokker sig - især hvis der er kontakt til en mobilos der kører med Data slået til
Har du prøvet at omdøbe/ flytte filen for at se om problemer er der?
Selv om den ligger Lokalt, kan den stadig kræve at komme på nettet - efter Licens/ dårlige Codecs

Har du ? for sjov, prøvet at omkode filen, uden net - hvis du kan det, så ligger den på din pc.
MEN? hvor har du hentet filen, er det tuben
Citat
Det har han allerede svaret på. Der er ingen forskel.

Det kunne jo være at der var andre net-værk i nærheden, som brokker sig - især hvis der er kontakt til en mobilos der kører med Data slået til
Har du prøvet at omdøbe/ flytte filen for at se om problemer er der?
Selv om den ligger Lokalt, kan den stadig kræve at komme på nettet - efter Licens/ dårlige Codecs

Har du ? for sjov, prøvet at omkode filen, uden net - hvis du kan det, så ligger den på din pc.
MEN? hvor har du hentet filen, er det tuben, burde der ikke være problemer, DOG oplever jeg til UENDELIGHED at henter jeg noget der andet END 340FLV (YTD Video Downloader), burde der ikke være problemer, DOG oplever jeg til UENDELIGHED at henter jeg noget der andet/ større END 340/FLV (som stadig kommer ned som MP4) og så kan der mangle lyd, dårligt billed og mærkeligt format, som sikkert kræver ´tilladelse´ at se i DK

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-05-15 23:39

Copy&paste er ikke hvad det har været - eller også er kandu´s svar boks ikke stor nok.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-05-15 12:33

Tak for svaret JegErHer. OK jeg accepterer at det har noget med codecs at gøre, men vil ikke af med K-Lite codecs pakken, spørgsmålet var for at finde ud af hvad meddelelsen betyder

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 19-05-15 21:44

fejlen meddelelsen ligner en forkortelse af denne https://www.youtube.com/watch?v=Q8IMcEa9-Cs

eller måske " Media Player Network Sharing Service"

men jeg ville starte med at teste en anden codecs pakke, da det er nemt at komme tilbage igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-05-15 01:20

Tak for oplysningen, i filmen er det lydfiler der kommer med meddelelsen, jeg prøver en anden codecs pakke og prøver måske også at ændre eller slette de indbyggede tacs for at se om det hjælper, ikke fordi jeg er utilfreds med kvaliteten i de filmklip jeg afspiller, kun at jeg undrer mig over hvorfor der kommer en meddelelse om at netværket har for travlt, du får sikkert mail selv om svaret er accepteret, så hold øje med tråden her når jeg har prøvet at skifte codecs pakke engang i løbet af weekenden

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 22-05-15 17:18

jeps skal nok holde øje