/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvad mener I om det her???
Fra : Tonganeseren
Vist : 2242 gange
500 point
Dato : 11-05-15 23:25

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-05-15 07:43

Jeg er nok lidt naiv, eller bare uvidende på området, men jeg troede, at det også handlede om længden på knivbladet.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-05-15 07:48

Magen til vanvid i dette efterhånden latterlige land, skal man sgu' lede længe efter !!! Alting er farligt hvis man absolut vil - en skovl, en spade, en greb, en saks - ja listen er alenlang ! Hvornår hører dette vanvid op ??
Én politiker, Kristian Pihl Lorentzen, skriver om det i JP i dag og giver alle fornuftige mennesker ret:
Hvorfor skal nogle ganske få tosser/psykopater "bestemme" hvem og hvilke knive der må benyttes af almindelige mennesker ? Politikerne generelt ved sgu' ikke hvordan verden udenfor Christiansborg fungerer. Lovgivningen er en gang misk-mask inden for alle felter. Derfor kan man opfordre til, at vi som borgere henvender os til de enkelte politikere, som repræsenterer de enkelte områder de er valgt i, og beder dem om at gøre deres indflydelse gældende !!! Det er dèt de er sat i verden for !! Så på med vanten og tag kontakt med jeres folketingspolitikere, specielt nu hvor valget er indenfor rækkevidde

ØV4

I øvrigt vil jeg gerne sende en hilsen til Lill Lindfors, som i dag fylder 75 år, hende med denne:
https://www.youtube.com/watch?v=LZW_q6RMnOk

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-05-15 09:41

Godt spørgsmål og indlæg Tonganeser.

Det belyser til fulde, det fuldstændige lovjusk og mangel på indblik i den virkelige verden, som vi almindelige lovlydige borgere skal navigere rundt i, i vores dagligdag.

Samtlige våbenhandler, byggemarkeder ja så og sige alle forretningsdrivende, som handler med disse knive i enhver afskygning, er gjort kriminelle med det her indlæg.

Jeg med mange flere, har desværre ingen indflydelse på lovgivningen, da Cirkus Christiansborg sætter sin egen dagsorden, ved valg af ministerne/partisammensætningen. Som bekendt er spændet i den sammensætning enormt, lige fra kuglekastere til minimal bøsser og andre småpiger, som overhovedet ingen erhvervs eller livserfaring besidder, men kun har det ene mål, at få røven ind på læderet i en Aud A 8, med efterfølgende livslang pension, efter det fyldte 60 år, og det bare efter bare ganske få måneder på posten. Når de ryger ud grundet deres uduelighed, eller de finder ud af, at de ikke har fattet en skid af det hele, når de bliver bedt om, at tage fat i roret og efterfølgende løber med halen imellem benene.

Kort tid efter dukker de op som en oppustet selvdød gedde i en varm mergelgrav, og starter et nyt parti, viola så er lønnen squ reddet igen. Lidt synd for Riskogeren, at ingen gider lege med ham, men lur mig, han skal nok få sit sutteben sammen med de andre skamløse i kurven.

En af vores mest berømte jagt og hundeskribenter på denne sitze m. fl., ville hvis han kunne, og måtte skrive på denne her side, nok anvende hans mest brugte værktøj udi skrivekunsten, og benævne dem hylerne og gører sig fortjent til de fulde poings med dette statment.

Jeg forsætter med at have knive i samtlige biler. Måtte stikke en påkørt rå for ca. 1 måned siden, hvor der stod 6 personer og så på, mens der var ´en som forsøgte af aflive dyret med en hjulnøgle, ingen af de personer, havde noget imod jægerstanden og deres knive efter det optrin kan jeg love for.

I ønskes alle knæk og bræk til den forestående jagtsæson.

MVH
BW

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-05-15 11:32

Jamen,det er sku så rigtigt:
Citat
Magen til vanvid i dette efterhånden latterlige land, skal man sgu' lede længe efter !!!

Havde jeg været 27 år i stedet for 72,var jeg forlængst skredet. Det er jo ikke landet som sådan,der er noget galt med. Det er dem som "styrer" det,der ødelægger alt.

Et udpluk,der dog ikke har så meget med jagt at gøre,men anledning til dyb forargelse:

Politiet kan lynhurtigt samle 10 (ti) patruljevogne,for at klare en biltyv. (Randers). Men tyverier,røverier,har de ikke tid til. Jeg har en teori om at de prioriterer efter,hvad der er "sjovest" / mest spændende.

4 (fire) timer om at finde hen til den jødiske synagoge. Mon ikke deres GPS`er,trænger til en justering.

En kirurg,på Thisted sygehus,der ikke kender forskel på Anus og Skeden. Gad vist hvordan han klarer problemet,hjemme hos konen.

(Nej,det er ikke skeden til en Dolk eller Bajonet. Men menes den kvindelige kønsåbning).

M.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-05-15 16:04

Kort tid efter dukker de op som en oppustet selvdød gedde i en varm mergelgrav, og starter et nyt parti, viola så er lønnen squ reddet igen. Lidt synd for Riskogeren, at ingen gider lege med ham, men lur mig, han skal nok få sit sutteben sammen med de andre skamløse i kurven.

Ovenstående fra BW er ren og skær kunst.

Fremover, når bemeldte politiker dukker op på skærmen, knækker jeg sammen i ren og skær krampelatter.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-05-15 19:53

Kære skribenter, ovenstående kommentarer er helt og aldeles TOP TI kommentarer, og jeg aner faktisk ikke, hvad jeg skal skrive uden jeg kommer til at gentage hvad der allerede er skrevet.

Danmark er blevet et lille middelmådigt land, hvor speltfisser og curlingforældre sætter dagsordenen.
For satan da, hvor jeg savner den parole der hedder; "Foretager du et tilvalg, foretager du samtidigt et fravalg - kort sagt: At ha' -og ta' ansvar for eget liv, og så lad Staten koncentrerer sig om at indkasserer skatter og afgifter....Det er den satme også skrap til, da.

LORTELAND!! Som Buster Larsen engang sagde i "HOV HOV"

Mvh.
Tommy René, Cairo

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-05-15 23:01

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-05-15 23:04

Øh! Hvad er en speltfisse? Lyder farligt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-05-15 00:04

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/kendte-har-gode-odds-i-dansk-politik/5562147

Odin og Thor bevarer gamle Danmark, for ham fra oven har vist mistet grebet totalt, om vores bøge besmykkede lille land.

Vi går en trykket alderdom imøde, med disse politiske begavelser, som skal smide deres vid i en lind strøm ud til os dødelige, de bliver nok højt rangeret på valglisterne, nok især i Ishøj, Voldsmosen og andre omliggende gethoer, samt fittnesworld´s publikum for de hårdt pumpede drenge og møe´r på diverse kemikalier, de er sikre krydser på disse natur talenter, inden for den politiske scene.
Med de mængder af ovenstående får de uden tvivl begge et kanon valg, mon ikke politiet sætter diverse salatfade mm. til rådighed for dem, så de når sikkert frem til valg urnerne det bør der være økonomisk råderum og tid til.

For at holde formen, kan de jo passende bruge Fittnes Dronningenes håndvægte og spagat øvelser, de bliver sgu nok tungen på vægtskålen ved næste kolbøtte valg.

MVH
BW

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-05-15 12:36

Er dette en sag,til efterfølgelse herhjemme. Henrettet på grund af døsighed:

http://ekstrabladet.dk/112/efterretningstjeneste-minister-blev-henrettet-med-antiluftskyts/5562625

Hvis såfremt,vil det tynde gevaldigt ud på Borgen.

Man kunne jo godt tro,at mange love er lavet i en tilstand af dyb søvn. Ialtfald uden bevisthed.

M.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-05-15 12:38

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-05-15 21:09

Citat
Øh! Hvad er en speltfisse? Lyder farligt.

Spelt er en gammeldags kornsort uden gluten - eller har en anden glutensammensætning end den vi kender idag.
Derfor er spelt meget populært blandt de kulturradikale, som vil redde hele jordkloden fra fæle mænd der elsker en god westernfilm/krigsfilm og som ikke synes at drenge bør lege med dukker....før de er over 14 år.
Kællinger som Camilla Hesteslagterens mor Plum(rådden) er et godt eksempel.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-05-15 11:22

Jamen Tommy dog.......! Sikke nogle udbrud du kommer med !!!

Men for fanden hvor jeg enig med dig !! Som mennesker er vi desværre dømt til fordærv, død og ødelæggelse, hvis vi spiser hvidt brød (alm. hvede, forståes), alm. mørkt rugbrød eller med lidt kærner i, drikker sødmælk og spiser smør, fuldfede oste fra køer osv. osv. - uf hvor modbydeligt, siger mange. Jeg tror nu ikke at Camilla Plump hører til i denne kategori, men ulækker er hun sgu'!! Al den gratis reklame hun modtager i DR for sine udsendelser fra den faldefærdige gård, hvor renlighed bestemt ikke er nogen dyd, parret med hendes egen personlige stil med sorte beskidte negle, uanset at hun laver/ælter gærbrød med klør fem (i øvrigt godt til at rense negle og sorte fingre), ja forstå det hvem der kan ??

Lad os stå sammen som de brave mænd vi er, ryge og drikke som det passer os, og sige fra over for udenoms-gimper der ikke vil vores bedste - det gælder specielt nogle typer politikere, både hanner og hunner og henner !!!

Rigtig god dag til alle, specielt til Tomme Renè, et sted mellem DK og Cairo

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-05-15 19:59

Citat
Tomme Renè,
nårhh, jamen tak for det.

Mvh.
Empty Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-05-15 22:23

Tommy !

Beklageligvis har skrevet Tomme - det var absolut ikke meningen !! Men somme tider bliver man sgu' negativ påvirket af f.eks. forfattere, som ofte ikke skriver rigtigt - med henvisning til, at de har deres kunstneriske frihed til at skrive som de vil !!

Jeg skal fremover bestræbe mig på at skrive rigtigt første gang.

De bedste hilsner til TOMMY Renè, et sted mellem DK og Cairo

ØV4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-05-15 22:26

Allerede en fejl !! Mangler et jeg efter har i første linie - beklager

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-05-15 21:51

Hø, hø! Man kan sige at den koreanske minister er blevet kanoniseret.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-05-15 22:55

Det var i øvrigt samme metode, som englænderne brugte, når man henrettede pakistanere og indere i slutningen af 1800- tallet. Her brugte man feltkanoner, og den dødsdømte blev bundet til kanonmundingen. Way to go.

Nu lader det til at fortolkningen af knivloven bliver politisk. Fandeme ikke t sekund for tidligt. Politiet føler sig gerne som en stat i staten, og det sidste tiltag omkring fortolkningen af enhåndsbetjente knive er rablende sindssyg - hverken mere eller mindre

Mvh.
Tonganeseren

Lige hjemvendt fra Fejø. Pragtfuldt vejr i dag.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-05-15 22:14

Kan se det for det indre øje!! To kombattanter står overfor hinanden, idet de hver for sig forsøger at åbne en lommekniv uden lås.

Mvh.

Tonganeseren

Sønnen og jeg så til morgen en hare, en ravn, to bukke, 4 råer og 8 krondyr. Bukkene slap med forskrækkelsen. Ellers en forbandet kold morgen.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-05-15 22:20

Har i øvrigt hørt, at politiets blankvåbensekspert har en abnorm højre tommelfinger, idet yderste led er bøjet 90 grader, så han uden besvær kan åbne en ganske almindelig lommekniv.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-05-15 07:44

En kendt forfatter har ladet en tommelfinger operere som ovenfor beskrevet, dog ikke for at kunne åbne knive, men til at kunne klø sig et vist sted !!!????? En såkaldt bajutfinger !

På premieredagen så jeg tre bukke, som var udenfor skudvidde, men blot det at se potentielle emner sådan en kold, men tør morgen, er hele turen værd. Derudover en masse duer, der fouragerer i skoven, en duehøg, en lidt pjusket ræv, gæs og ænder, lærker m.m.fl. alt i alt en dejlig morgen til pürsch. Jeg når sgu' nok det hele på et senere tidspunkt !

ØV4

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-05-15 10:30

Hmm...ja, "Hvad mener I om det her???".

http://nordjyske.dk/nyheder/jaeger-skoed-en-bil/bcf933b7-9ea5-4d53-8c04-c7a4ee0637f1/112/1513

Nok kan biler have en futuristisk formgivning,men at forveksle een med en Buk?????

M.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-05-15 12:27

Om der har været "kuglefang" eller ej, så er det mest "kriminelle" nok den kendsgerning, at pågældende riffelejer savner evnen til at orientere sig i terrænet.

Mon ikke polisen finder den formastelige - med mindre der var tale om en krybskytte. Har en krybskytte en mave som et kinesisk hængebugssvin - kalder man vedkommende for en kravlenisse - hvis han hedder Nissen til efternavn.

Skal ud til fliserne.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-05-15 12:32

Bukkejagten gik ind lørdag, og politiets forklaring på skudepisoden lyder, at jægeren formentlig ikke havde 'ordentligt kuglefang'.

Nej, det havde han "formentlig" ikke. Tåbelig formulering. Gudskelov slap føreren af bilen med livet i behold.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-05-15 12:48

Mosebaek !

Det må ikke ske - så enkelt er det !!! Men så længe der er levende mennesker til at betjene disse skydevåben, er risikoen desværre tilstede !! Men jeg kan garantere dig, at de fleste jægere er ansvarlige og meget omhyggelige ved brug af skydevåben

Med folk som forfatteren bb1 Knudsen og nogle af hans ligesindede, jeg henviser til en tv-optagelse for nogle få år siden i Sønderjylland, hvor en aut. DJ skydeinstruktør skød efter et dyr uden et sikkert kuglefang, som blev fuldstændig afvist og "godkendt" af forfatteren som værende en hetz mod erfarne jægere bla. bla. bla. ...., er vi sgu' godt hjulpne fra organisatorisk side. - Men hvad - så længe skvadderhovedet bb1 Knudsen skyder på lange hold - iflg. ham selv 300 m efter en ræv, som han i øvrigt ikke ramte, så skal tingene sgu' da gå i fisk !! Han kan ikke engang ramme en ladeport på 30 mtr. afstand med haglbøssen !!!! Geder og lign. bliver bundet og skudt på 3 - 4 mtrs. afstand - og han kalder sig jæger !!!?????

Vi skal passe på - det er ikke legesager a la paintball-våben !!

ØV4

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-05-15 14:52

Det var nu heller ikke for at kaste smuds,på alle DK`jægere. Jeg er godt klar over,de allerfleste kender deres ansvar med diverse våben. Der er strammet gevaldigt op,siden jeg var "Jæger". Jojo det har jeg. Havde en 16`,med udvendige haner. Dengang var det bare en formsag,at hente en Jagttegn,på Politistationen,formedelst 15 kr.
Hvis alle brugte bilen korrekt,ville der heller ikke ske færdselsulykker.
Citat
Bukkejagten gik ind lørdag, og politiets forklaring på skudepisoden lyder, at jægeren formentlig ikke havde 'ordentligt kuglefang'.

Godt konkluderet. Det minder mig om,ham faldskærmsudspringeren,fra Hobro,der blev dræbt forleden dag. Her kan man nok også "konkludere",at det var på grund af at faldskærmen ikke foldede sig ud. Men det var da trist.

M.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-05-15 15:54

Klippet fra Ekstra Bladet dags dato:

"En jæger har meldt sig til politiet efter en vådeskudsulykke samme dag, som bukkejagten gik i gang.

Her faldt et skud helt forkert på Langeland. Projektilet havnede nemlig i en forbipasserende bilists bil. I bilen sad en 36 årig mand, og kuglen gik igennem sideruden ca. 30 cm. foran manden og landede i instrumentbrættet.

Manden kørte meget forskrækket ind til siden. Kort efter kom en jæger frem til bilen og spurgte om der var sket noget. Da han kunne se, at der var sket noget - dog ikke med bilisten selv - forsvandt jægeren hurtigt igen, og han blev søndag morgen efterlyst af politiet.

I dag klokken 12 meldte han sig selv til politiet.

Jægeren var og er stadig chokeret over uheldet. Der venter nu et retsligt efterspil, oplyser politiet.

Fyns Politi indskærper, at man altid skal sikre sig, at man har ordentligt kuglefang, når man afgiver skud i naturen. Overtrædelse kan medføre sigtelse for overtrædelse af jagtloven og man kan få konfiskeret sit våben, samt konfiskation af våben og udbytte.

- Men i særligt grelle tilfælde risikerer man jo at komme over i Straffeloven, siger vagtchefen ved Fyns Politi til Ekstra Bladet.

Politiet er glade for, at manden nu har meldt sig. Det er endnu uklart præcist, hvad han vil blive sigtet for."

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-05-15 15:55

Men!!!!

Hvorfor Fanden forlod manden stedet?

Mærkeligt!

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-05-15 16:17

Sidste:

Klippet fra TV-2:

"Bukkejagten gik ind lørdag, og politiets forklaring på skudepisoden lyder, at jægeren ikke havde 'ordentligt kuglefang'. Det kan medføre sigtelse for overtrædelse af jagtloven samt konfiskation af våben og udbytte.
Jægeren risikerer også at miste sit jagttegn, idet skudepisoden ifølge politiet skete klokken 21.38 lørdag aften. Det er nemlig ikke tilladt at jage efter solnedgang. Solen gik ned over Langeland 20 minutter inden, skuddet ramte bilen".

Nu begynder det at ligne noget rigtig grimt.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-05-15 14:03

Tingene ser ofte anderledes ud efter en efterforskning, og indtil da plejer vi at klappe hesten, før skråsikre meninger bliver luftet.
Men!
Når åbenlyse fejl, begået af en jæger, er tæt på at koste sagesløse borgere livet, ser det hele langt mere alvorligt ud.
Det kan ikke nytte noget, at vi holder hånden over en jæger, som begår følgende fejl:

1. Skyder hen over offentlig vej
2. Afgiver skud 20 minutter efter solnedgang
3. Stikker af efter forsyndelsen

Samtlige faktorer er oplyst af politiet i den aktuelle politikreds.

Havde jeg begået blot en af fejlene, havde jeg af egen fri vilje afleveret mit jagttegn - for altid, og sådan bør det være.

Det er trods alt jægerstandens troværdighed, som er i spil.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-05-15 14:13

Helt enig, kære Tonganeser - sådan må det være !!

ØV4

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 500 point
Dato : 18-05-15 15:35

Jeg er enig med dig Tonganeser.

Den eneste formildende omstændighed er, eller lidt undskyldende faktor, ville være hvis skuddet var gået af under afladning, altså ikke en bevist handling fra jægerens side, men en gang dårlig våbenbetjening.

Hvis skuddet er afgivet bevist efter "høj" lukketid og uden kuglefang er der kun en ting at gøre, aflevere jagttegnet frivilligt eller ved domsafsigelse, mon ikke politimesteren har bedt om at få riffler med tilhørende ammo. i hans varetægt, hvis der er tale om en bevist skudafgivelse.

Manden i bilen har været i latent livsfare, at jægeren bare valser af uden af aflever person data, med mere er squ da helt hen i vejret, mon ikke han har fået et vink med en ladestok, fra hans omgangskreds om at komme ud af busken, jeg holder ikke hånden over slige personager, med en kyllinge adfærd

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-05-15 16:26

En forretningsindehaver på Fyn er mandag ved Retten i Odense blevet idømt en bøde på 100.000 kroner, fordi 44 knive, der var til salg i hans butik, var ulovlige.

Problemet med knivene, der blev solgt i Tommerup Jagt & Fiskeri, er, at de kan åbnes med én hånd, og det er ulovligt efter våbenbekendtgørelsen.

Kommentar:

Rend en fattig mand etc.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-05-15 19:33

Mig bekendt er det Rigspolitichefen som er ansvarlig overfor politiets tiltag. Er han udenfor demokratisk kontrol, når han udenom Retsudvalget går i krig mod kartoffelskrælleknive og andet isenkram, som ikke kan bruges til andet end det, det er fremstillet til?
Fandme uhyggeligt det her.

Mvh.

Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-05-15 21:25

Tak for svaret betterwisser.

Må hellere lukke tråden, inden jeg får lange nosser.

Mvh.

Tonganeseren

Du har ret - BW. Han ligner sgu en selvdød gedde.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 19-05-15 00:20

Tak for poings

Du har ret - BW. Han ligner sgu en selvdød gedde.

Ja,- og man fornemmer en ditto lugt/stank omkring deres virke, eller mangel på samme.
Ja vi går en svær tide i møde, når deres jagtsæson på klister taburetterne og de livslange pensioner snart går ind, for fuld styrke til det kommende valg.

Så kommer de læspende bag gårds indianere, og skole tøserne både ind og frem af deres huller for fuld styrke, ikke at forglemme diverse tusse gamle tasken svingere, af skolelærinde herkomst, som ligner et talende mumier, når hun nedlægger et dansk klenodier udi muskikkunsten.

Odin og Thor må give os styrke i denne svære tid. Der burde give os fuld skattefrihed for øl og stærke drikke, i den til stødene svære taburet kamp, for deres livslange pensioner og andet frøns.
Hvor er DJ hænde med fri proces til den lille våbenhandler mon, nå nej,- de skal bruge 8,7 million til en bygge grund, nok danmarks dyreste, og 51,7 million til færdiggørelse " Frugtboden" på Kalø.

MVH
BW

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-05-15 11:37

Nu synes jeg nok,det bliver lidt for "underholdende":

http://nordjyske.dk/nyheder/ups--jaeger-ramte-hus-og-var-taet-paa-at-skyde-familiefar/3e873234-fcea-45e1-88ef-040eff515572/112/1513

Der er nok visse jægere,der burde udstyrees med Slangebøsser,i stedet for Rifler.

M.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-05-15 15:04

På Vordingborg Kasernes område var Henrik engang på riffeljagt med sine trofaste håndgangne mænd. På et tidspunkt røg en kugle ind gennem vinduet til en stakkels husmor, som stod i sit køkken.
Sagen blev omtalt i pressen, og så vidt vides, efter det oplyste, var det ikke Prinsen som affyrede det fatale skud.
Ved du hvad kære Mosebaek, nu håber vi alle, at der ikke sker flere vådeskudsulykker, ellers kaster pressen sig igen over jægerne.
For nogle år siden sendte en helt ung jæger to kugler ind over mit revir, og begge kugler var nok mindre end 8 meter fra min ringhed. Bukken, som jægeren anskød, forendte på mit revir, en hundefører blev tilkaldt og jeg fik da også lejlighed til at kritisere den unge jæger for sindsyg skydning - endda i overværelse af hundeføreren.
Ak ja!

Mvh.

Tonganeseren