/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Læge latin?
Fra : taliskoko
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 10-05-15 18:54

Kort og godt:
Hvad betyder på læge latin "Obs sine it sygdom" oversat til dansk?

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 10-05-15 19:06

Det er ikke latin. Jeg tror "it" er en sjuskefejl eller en forkortelse. Spørg den der har skrevet de.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 10-05-15 19:08

ja der opstår nemt fejl, der skulle stå det til sidst

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-05-15 06:19

Ok så, hvordan burde sætning så være mener du? Og hvad betyder det?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 11-05-15 08:40

Det eneste jeg er sikker på er at SINE betyder; uden.
OBS gætter jeg på betyder; observeret/iagtaget ...eller; skjult (obscurum)
IT ??? ..ved/gennem.

Altså er mit gæt: Der er ikke observeret sygdom.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-05-15 09:09

Citat
Obs sine it sygdom

Det er kun den pågældende, som har skrevet det, der kan give dig det konkrete svar.

Alle andre svar vil være gætterier, men det har intet med latin at gøre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-05-15 12:22

Citat
Det er kun den pågældende, som har skrevet det, der kan give dig det konkrete svar.

Og så skifter patienten lige Læge og vedkommende kan heller ikke forstå dét.

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 18-05-15 15:58

Tak for svaret molokyle.