/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Postkasse til email forsvundet
Fra : Lincoln1242
Vist : 413 gange
50 point
Dato : 30-04-15 21:13

Min kone har en hotmail-adresse, som hun ikke har brugt længe. Nu skal hun imidlertid bruge den igen.

Når hun taster hotmail.com ind, så bliver hun videreført til login.live.com. Hun taster så mailadressen og password ind. Ingen problemer; mailadressen og passwordet eksisterer stadig, og godkendes til login. Men så starter mysteriet…

Hun kommer ind på account.microsoft.com, hvor der er følgende ’faneblade’/valgmuligheder:
Startside – Grundlæggende oplysninger – Betaling og fakturering – Enheder – Familie – Sikkerhed og beskyttelse af personlige oplysninger

Det er meget fint, men hvor f***** er hendes emails!? Der står ”Velkommen (Navn)” og hendes mailadresse nedenunder, så hun er logget ind – angiveligt på hendes Microsoft konto. Man kan åbenbart 117 ting med denne konto – undtagen at se sine mails…

For at sammenligne det med den fysiske verden, så er det som om hun har en adresse – men ingen postkasse…

De mails, der er sendt, og bliver sendt til den adresse, må jo havne et sted. Men hvor?

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 60 point
Dato : 30-04-15 21:26

Ved ikke om det her kan hjælpe, men prøv oppe i adressefeltet, at skrive: outlook.com og så logge ind med mailadressen og koden - det virkede lige for mig, da jeg prøvede!

Clou

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 30-04-15 21:30

?
hotmail bliver vist automatisk lukket
når de ikke er brugt i en vis tid

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 30-04-15 21:43

Skulle I eventuelt overveje en anden udbyder af webmail? For eksempel mail.com, der med mange millioner brugere - både gratisbrugere og betalte abonnenter - tilbyder et hav af domænenavne, god sikkerhed og især mange funktionaliteter, som man som bruger selv har fuld kontrol over? ferik har vist ret i sin teori. Men vælger man en betalt webmailadresse til omkring 125 kr om året, risikerer man ikke den slags, og sikkerheden er så vidt vides mindst på niveau med de danske statslige og kommunale systemer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-04-15 21:54

Citat
De mails, der er sendt, og bliver sendt til den adresse, må jo havne et sted. Men hvor?

Som andre er inde på, bliver den lukket efter en vis periode uden aktivitet, at du kan logge ind igen kan man vist kalde heldigt - har haft 2 mails hos dem og de er blevet totalt lukket efter et år eller mere.
Ellers burde der da være en mulighed for at kunne viderestille de mail der går ind på Hotmail.
Selv har jeg flere mail konti og de ender alle i min Gmail.

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 30-04-15 22:42

Tak for svaret clou - det var lige dét, der skulle til!

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-05-15 14:03

Dejligt at det virker

Clou