/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
top 10 sygehusoversigt
Fra : denevigeuheldige
Vist : 658 gange
100 point
Dato : 17-04-15 10:00

Findes der en form for top 10 liste eller evt. en "trustpilot" for sygehuse i det jyske og fynske område når jeg spørger ind til behandlingssucceser og ikke mindst kundetilfredshed?
Jeg ved godt at man høre godt og skidt om de enkelte sygehuse som sådant, det har jeg også selv oplevet i familien hvor der har været alvorlige problemer med kræft og blindhed. Ta` f.eks. Åbenrå sygehus hvor vi har oplevet en katastrofebehandling når der snakkes ny hofte. (Her var Sønderborg sygehus helt suveræn). I det hele taget har jeg hørt for mange negative eksempler fra Åbenrå hvor jeg også selv har oplevet fejloperation 2 gange med bl.a. en brækket ankel. Dem tør jeg ikke behandles hos men blev tvunget til det da den ene situation var en vagtlæge der henviste.
Men sådan helt generelt, findes der en "trustpilot" oversigt specielt sygehusene?

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 17-04-15 11:17

Ikke mig bekendt, men jeg kan bekræfte det dårlige image Åbenrå har og forstår ikke,
at det er hospitalet her i Sønderborg der skal nedlægges.

Selv om de engang kom til at tage den forkerte finger der. Lige efter skulle min daværende chef opereres for prostata og han bad om at komme til Odense.
Hvorefter hans sekretær sagde: "Der er da ikke noget at tage fejl af."

Jeg synes heller ikke de er for kloge i Odense, jeg kan anbefale privathospitalet i Kollund,
hvor min bror blev opereret i ryggen, de er også specilister i guldbelægninger af slidflader
i knæ og hofter, men det koster...

Hvis du har mulighed for det, så prøv at få en behandling i Flensborg,
det fik min kone med et godt resultat, hun levede 5 år længere end danske læger skønnede.
Som man siger her på egnen, man skal være læge i Danmark men patient i Tyskland.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-04-15 13:03

Jeg kæmper med noget neurologisk/reumatisk og har fået mange forskellige meninger på OUH, herunder også psykiske, de er dog elimineret efter en nylig undersøgelse.

Efter hvad jeg læser er disse tilfælde også svære at diagnosticere, men jeg har så min alderdom at "støtte" mig til, hvilket jobcentret også er inde på...........de kan bruge hovedet nu og da.

En veninde fik fornylig en hofte på OUH, det gik godt, men hun måtte desværre vente på den genoptræning der jo skal i gang så hurtigt som muligt.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 17-04-15 14:35

Prøv at se her:
http://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCYQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.b.dk%2Fnationalt%2Fsyge-kan-tjekke-kvalitet-paa-sygehuse&ei=Rf0wVf3pMsv4yQPdq4HgCQ&usg=AFQjCNH3Y7hmby3KgU1h0W1scV2zfBsnvw&bvm=bv.91071109,d.bGQ

Region Midtjylland er vistnok den region, der har de bedste evalueringer, Både Skejbjerg og Kommunehospitalet i Århus samt Horsens, Randers m. fl. har glimrende evalueringer på mange af de vigtigste specialer. Jeg ville nok ikke turde vælge Region Hovedstaden.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 23-04-15 12:31

Ja hvad er det lige vore dyre skattekroner går til? Et håbløst system som beslutningstagerne i det kære folketing jo ikke selv oplever da de jo bare kan betale sig fra behandling på privathospitalerne.
Sygt Danmark!

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 23-04-15 12:31

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-04-15 13:27

Selv tak, og Ja,

vi har, bare i min famile, eksempler på bedre behandling i: Tyskland, Holland, England og Østrig,
end vi ville kunne få i Danmark, trods vore sky høje sundhedsomkostninger.