/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Snittemaskine - hvilken
Fra : vivian67
Vist : 591 gange
100 point
Dato : 16-04-15 17:06

Jeg overvejer at købe en "snittemaskine" f.eks. Moulinex fresh Express, men jeg syntes der findes mange forskellige modeller - hvilken har du/vil du anbefale.
Den skal være god til hårde grøntsager f.eks. gulerødder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-04-15 22:14

Vi har sådan en Moulinex.
Nem at rengøre
Nem at skifte værktøj
Nem at skille ad
Vi spiser mange grøntsager bl.a. gulerødder
Vi har haft den et par år.

Vi har også et "mandolinjern" som jeg en gang forærede konen ................................duer ikke.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-04-15 13:08

Bedre en et "mandolinjern" er en god snitte kniv, som prof. kokkene også bruger.
De bedste er tyske, ikke Zwilling, men Dreizack.

Vi spiser også mange grønsager, men har endnu ikke haft behov for en billig snittemaskine,
vi elsker at skære gulerødder, nemt og hurtigt med vore gode Dreizack køkkenknive...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-04-15 15:00

En køkkenkniv er ingen snittemaskine.
Selv børn kan proppe gulerødder i maskinen (ikke egne) dog sammen med en voksen.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-04-15 15:47

Jeg køber sådan en Moulinex i morgen, den bliver nok kun brugt en gang om året, nemlig når jeg laver 10-15 kg rigtig engelsk orangemarmelade (af pomeranser, der er i sæson i januar), det er et helvede at skære skallerne i rigtig tynde stykker! Jeg håber den kan klare det der tager 1 times tid med en kniv, uanset mærket, på få minutter

Men jeg kommer nok ikke til at bruge den til at hakke et løg eller en gulerod, der er en kniv nok nemmere (fylder ikke ½ opper)!

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 17-04-15 16:05

Tefal eller Moulinex er vist samme maskine men med 2 navne, min hedder Tefal:
http://www.harald-nyborg.dk/p1451/tefal-fresh-express
den brugt brugt til hasselnødder forleden dag så den kan sagtens snitte hårde grøntsager og rodfrugter som gulerødder og meget andet, min er den viste med 3 tromler jeg har set en med 5 tromler og der er en rivetromle med større huller:
http://www.proshop.dk/Koekkenmaskine/Moulinex-Fresh-Express-MB755GTR-2478300.html
den med 3 tromler savner den tromle med store huller, hullerne er lige små nok efter min mening men den snitter en gulerod på få sekunder men altså i meget små strimler

Kommentar
Fra : vivian67

Dato : 01-05-15 10:04

Tak for alle svarene . Jeg har købt en Moulinex som jeg tror jeg bliver glad for

Kommentar
Fra : Eyvind