/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Lærer Andersen.
Fra : mig-selv
Vist : 1883 gange
50 point
Dato : 14-04-15 21:57

Citat
Tante Møehs grå Atlaskas

Ser man nogensinde den ´frakke´ i Matador - den tales rigtig meget om, men..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-04-15 22:53

Atlaske er stof, vævet på en bestemt måde.

Da Misse indleverede den i Damernes Magasin har den sikkert, set i forhold til mors alder, været så mør at den ikke kunne repareres, personalet har så håbet på at den gamle skøre dame havde glemt den.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-04-15 02:33

Atlaskes er silkestof
Citat
Stof til den grå atlaskes

Under Anden Verdenskrig måtte fruerne i Korsbæk få syet deres kjoler og kåber af lagner og duge, mens de drømte om fed silke og fine kniplinger som i de gode tider for Damernes Magasin. Vil man opleve indretningstilen og stemningen fra manufakturhandleren i Korsbæk , kan man kigge inden for hos Hvidberg Stoffer, der siden 1780 har leveret stoffer til konfektionsfabrikker, skræddere, teatre og i dag designere. Her fås helsilke og andre eksklusive stoffer fra de bedste producenter i i Europa, og hvis du stiller dig midt i lokalet med det gamle interiør, kan du næsten høre tante Møhge råbe: »Misse! Sig til Albert, at jeg vil have min grå atlaskes!«
taget herfra http://www.aok.dk/byliv/tilbage-til-korsbaek

læs endvidere http://hvasnakkerduom.blogspot.dk/2012/10/hvad-er-en-gra-atlaskes.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-15 08:01

Det var da den lærer Andersen havde på ude på altanen, kan jeg huske.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-04-15 14:59

Eyvind -> Det er du sgu for gammel til, at kunne huske noget om!
Lærer Andersen frøs jo ihjel, netop fordi han havde fået een på frakken
Næeh.. Alaskajakken var jo isoleret med metafor af lommeuld ! ...hvis jeg husker korrekt ???
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-04-15 15:18

Her i stedet et billede af en Thule Pjækkert (Parkacoat):

http://images.esellerpro.com/2244/I/241/29/Alpha%20M65%20Parka1.jpg

Top Moderne !!!

..men som du sikkert heller ikke ka' huske Eyvind; så finder jeg en Burburry oilskinsjakke langt mere praktisk og særdeles klædelig:

http://peecee.dk/upload/view/449477

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-04-15 16:18

Citat
Lærer Andersen frøs jo ihjel, netop fordi han havde fået een på frakken

Sikker på at han havde fået en på frakken ?

Nok et andet sted idet han var gammelliderlig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-15 20:28

Hvis nu den cykel havde støttefod, kunne det blive et pænt billede med cyklen alene.

Ps. Jeg lægger ikke mærke til hvad folk har på af tøj.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-04-15 20:48

Citat
Det var da den lærer Andersen havde på ude på altanen, kan jeg huske.

Og det var så en scene der aldrig er optaget - men som mange mener at have set.

Samt frakken er da omtalt i mange af afsnittene, men mener bare ikke at have set den.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 15-04-15 20:51

Det er da klart i ikke har set den "Atlaskas" som lærer Andersen havde på ude på altanen.
I har jo ikke set den altan bl.a.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-15 21:16

Ak ja, de øjne/ TV/ sindet vil bedrages...

Kommentar
Fra : Eyvind