/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Snydt af Biltema
Fra : mig-selv
Vist : 509 gange
50 point
Dato : 12-04-15 21:08

Ved ikke om jeg er blevet snydt eller bare godtroende, men jeg købte sidste år 3 armaturer m.rør som har mål som man ikke kan finde rør til i DK.
De hedder FSL 21W og er 80cm (standart er 84cm), nogen der ved hvor man kan købe sådanne rør - ikke i Kina, men i DK.
Varen findes ikke mere i deres katalog.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-04-15 21:38

Hvad mener du med snydt? Har du betalt for varen og ikke fået den leveret?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-04-15 21:50

Jeg kan heller ikke finde dem ovre i SE

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-04-15 23:14

Jeg kan finde dem på http://www.alibaba.com/
Men jeg kan ikke finde noget om FSL 21W / 80cm på Danske sider, og jeg har prøvet næsten alle EL forretninger i min omkreds, og de kan kun finde en størrelse der hedder 84cm.

Mon ikke de har fået besked på ikke at sælge sådanne ting i Danmark/ Nordske lande.
Det sidste jeg købte er knap en måned gammelt...

Nå, men det er jo også et køb og smid væk samfund vi lever i, så det var da godt at de ikke kostede en formue = 70.- pr styk

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-04-15 23:16

Og måske? kan de så udvides,,,med lidt snilde, men så er det om de kan holde til et rør der bruger knap 10W mere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-04-15 00:32

Se det du har på 80 cm er ikke et lysstofrør, men en diodelampe,som ligner.

Hvis armaturet havde samme mål som standardlysrørene, ville man jo risikere at sætte sådan et i, som det ikke er beregnet til.
Så søg hos en af de forretninger som har specialiseret sig i LED.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-04-15 12:09

Citat
Snydt af Biltema
er du blevet lovet at kunne købe løse rør til armaturet? Hvis du er blevet snydt så har du fået noget andet end det du har betalt for eller en anden support end det forretningen har lovet.
Du har købt en vare som der ikke kan købes reservedele til, ok hvis du ikke er blevet lovet at der kan købes reservedele så er det ikke snyd

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-04-15 02:22

Citat
er du blevet lovet at kunne købe løse rør til armaturet?

Nu er jeg og sikkert mange andre ikke ude i alle deres produkter, men at de sælger en vare som man ikke kan købe rør til - knap en måned efter er for mig snyd - de burde have skrevet at det var specielle rør som ikke kan købes i EL butikker.
Og tror næppe at de sælger T5 rør med dioder så havde de vel skrevet det, samt LED rør har samme størrelse og fatning som alle andre rør, eneste forskel er starteren/ glimtænderen der skal udskiftes (hvad jeg kan læse mig til).

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-04-15 20:10
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-15 19:40

Citat
se lige mine svar her: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=173516

Og se mit ´gensvar´ Øv, altså.

Det skal så lige nævnes (til mit forsvar) at jeg havde særdeles travlt med at komme ud af døren, da jeg målte røret og uden megen lys, og et par gamle ridsede briller..

MEN godt det blev afklaret - trods alt..

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 50 point
Dato : 16-04-15 22:31

Citat
og uden megen lys

Det var vel derfor du skulle have nye rør

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-04-15 22:48

Jeg har fortsat ikke fundet ud af, hvorledes du mener, at du er blevet snydt.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 18-04-15 15:10

Det var vel derfor du skulle have nye rør