Armatur
Fra : mig-selv
Vist : 548 gange
50 point
Dato : 14-04-15 22:08

Kan jeg på nogen måde udvide disse armaturer (T5) med 4 cm - og samtidig øge rørets styrke fra 21W til 29W uden der går for megen GED i det hele - det er Elektronisk ikke mekanisk??

http://spic.dk/index.php?view=2361429041778
http://spic.dk/index.php?view=5471429041801

http://spic.dk/index.php?view=2551429041825

Fra : Falcham

Dato : 14-04-15 22:14

Med hvad formål, vil du gøre det?

Fra : mig-selv

Dato : 14-04-15 22:30

Fordi man ikke kan købe rør til dem...

http://www.kandu.dk/spg173508.aspx

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 50 point
Dato : 14-04-15 23:34

Det er reaktorspolen, som i sidste ende bestemmer strømmen, så du får kun det oprindelige lysudbytte svarende til de 21 W, men det er du jo også vant til. Ellers burde der ikke være problemer i det, men som Grundtvig sagde: Virkeligheden er altings prøve!

Fra : transor

Dato : 15-04-15 08:25

Du har vist ikke fattet det.
Armaturet er slet ikke tl lysstofrør.
Det er til diodelamper, som er udformet, så de ligner et lysstofrør.

Du får det ikke til at lyse med et lysstofrør. Det er derfor det er lavet så det ikke passer til lysstofrør.

Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-04-15 20:06

Hmmmmm transor, det er da et lysstofrør på sidste billede

@ mig-selv: SKAL det være et Philips rør, en hurtig søgning gav disse to Osram rør: http://www.elvvs.dk/c/lysstofroer-t5-16mm-2867/#filter-17=961&filter-1=80&filter-111=811
(Håber linket virker)

Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-04-15 20:09

Fik lige læst dit andet spørgsmål, hvad mener du med at de er 80 og ikke 84,9? det du har på billede http://spic.dk/index.php?view=2551429041825 er da et standard T5 på 84,9 cm: http://www.lampspecs.co.uk/Light-Bulbs-Tubes/860-and-865-Daylight_7/T5-21-Watt-865-Philips

Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-04-15 20:18

Her er Philips datablad på det rør: http://pdfs.icecat.biz/pdf/42843712-5077.pdf 849 mm langt

Fra : mig-selv

Dato : 16-04-15 19:21

Citat
[...]

Som jeg har skrevet er ´mine´ rør 80cm mens dem man kan købe (standart) 84cm og det kan jeg bare ikke få til at gå op = på nogen som helst måde.
Og det er ikke LED rør der sidder i mine armaturer, så tvivler jeg på at jeg kunne købe dem for 80.-
Samt der stor i selve artiklen fra Biltema at DET VAR almindelige T5 lysrør

OG SÅ MÅ JEG KOMME MED EN MEGET STOR UNDSKYLDNING TIL BILTEMA...

Jeg trænger ALTSÅ til nye briller.
Forklaring følger, skal lige have taget billede af ´misæren´ .

Fra : mig-selv

Dato : 16-04-15 19:28

http://spic.dk/index.php?view=5471429041801
Orker ikke lige tage et billede, men på dette billede kan man SE en beskyttelses kappe - som jeg ikke lige havde set/ tænkt på, og den fylder så resten eller manglende CM på røret.
Og så er røret nøjagtigt 84,9cm = øv, for en brøler fra min side..

Fra : mig-selv

Dato : 16-04-15 19:31

Citat
Lader mig lige stå til offentlig grin en dag eller 2

Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-04-15 22:47

Det er da ikke en af de slemme, jeg har da tit set folk der laver meget værre ting.
Den seneste er en maler der ikke lige havde overvejet at den interaktive tavle (som hang i en glideskinne) måske blev skubbet op og ned. Så der var malet rundt om hvor den sad da maleren var forbi
Jeg spurgte pedellen om det var en læræing der havde malet men han sagde at det var mester selv, så flyttede jeg tavlen op og afslørede et stort stykke væg der ikke var malet.

Citat
det er grin at være til sjov men det er 'sgutte' sjov at være til grin
(maleren måtte af med kage)

Fra : mig-selv

Dato : 18-04-15 15:03

Det kan så undre MIG, at der ikke var en herinde der ´lige´ havde spottet det problem, så deler gerne ud..

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 18-04-15 15:07

Tak for svaret pbp_et.
Da du svarede på spørgsmålet, så nogenlunde da.
Men problemet løste sig ved ´nærsyn´ af det hele.

Du har følgende muligheder