/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Smarttv HD format
Fra : johnnyBP
Vist : 1270 gange
112 point
Dato : 09-04-15 20:36

Jeg har et Medion smart TV. Jeg har tilsluttet en harddisk, og kan optage udsendelser. Det virker fint. Jeg kan dog kun se optagelserne på det fjernsyn de er optaget fra. Nogle af optagelser vil jeg godt gemme, så jeg også kan se dem på andre medier.
Filformater er angivet som .ts, men der er ingen af de videokonvertere jeg har prøvet som kan læse filerne på "TV-Harddisken" selv om de skulle kunne håndtere TS formatet.
Medions TS format er åbenbart anderledes end gængse filer i TS format.
Er der nogen der kender en videokonverter, som kan konvertere Medions TS filer til et andet gængs format (AVI, MOV, Mpg MP4 eller andet)?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-04-15 07:28
Kommentar
Fra : dabj

Dato : 10-04-15 09:50

Kikker lige med

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 10-04-15 20:06

Der findes en del værktøjer derude som kan fortælle dig hvad der er i filen. En TS fil er blot en container for forskellige streams. Media Player Classic Home Cinema er det program jeg har bedst erfaring med at afspille ts filer med.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-04-15 22:32

Citat
En TS fil er blot en container for forskellige streams.

De kan være krypteret, som spørger også skriver kan intet andet program åbne/ redigere klipppene.

Havde selv problemet for mange år siden med en ? modtager fra H Nyborg hvor jeg kunne optage via USB, men de var alle kodet og ikke brugbare på en pc - kun på usb stikket.
Jeg brugte så TS-Doctor og alle problemer var løst, dengang var der kun 2 færdige formater den kunne klare MKV og MPEG/ts, programmet lavede seperate klip/lyd og tekster, så helt igennem et FEDT program, man skal bare lige prøve sig frem med et par små klip, for lige at lære det at kende, og dengang var der ikke noget andet der kunne klare omkodningen.
Jeg nåede aldrig at bruge det i stort stil, da Dansk TV gik over til andre tv signaler og siden har jeg hentet diverse udsendelser fra min PC uden alt for mange problemer.

Men man kan jo prøve det gratis i følge deres hjemmeside - for at se om det virkelig virker.

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 11-04-15 21:30

Hej
Jeg har hentet TSdoctor og prøvet med en TSfil. Jeg får en fejlmelding: "No PID found - this is not a valid transport stream" og feltet PID scan lyser rødt.
Filstrukturen på harddisker er således:
DVR\FWT\   tom
DVR\RECS\2015031013030701.ts
DVR\RECSINFO\2015031013030701B.ADF
DVR\RECSINFO\2015031013030701B.INF
DVR\RECSINFO\RECS.INF
DVR\STORAGE\BOOKBKUP\tom
DVR\STORAGE\BOOKINGS\tom
Der er alts både en TS, en ADF og en INF fil
Siger det jer noget, eller skal jeg bare kanstatere at det kun er fjensynet der kasn bruges til at vis optagelser

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-04-15 23:10

Nu er det som skrevet nogle år siden jeg prøvede programmet, men selv med de meldinger burde du kunne omkode klippet - prøv lige at se hvor meget filerne fylder
Prøv at klik på den grønne med PID og eller forsøg med de nederste knappper.
Har du Codex:
https://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=k+lite&gbv=2&oq=k+l&gs_l=heirloom-hp.1.0.0l10.1529.2465.0.4228.3.3.0.0.0.0.94.265.3.3.0.msedr...0...1ac.1.34.heirloom-hp..0.3.265.YiXxbUqUSjQ

Ellers prøv at læg et lille klip på nettet, så vil jeg forsøge om det kan omkodes.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 112 point
Dato : 11-04-15 23:28

Kom lige til at tænke?? har du prøvet at omdøbe klippet til AVI eler anet kendt firmat, det virkede til tider på min pc eller måske disse programmer kan være til hjælp:
http://www.videohelp.com/software/tsmuxer
http://www.videohelp.com/software/tsremux

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 13-04-15 16:41

Hej
Jeg er optaget den næste uges tid, hvor jeg ikke er i nærheden af mit udstyr. Jeg sætter stor pris på din hjælp, og venner tilbage så snart jeg atter har tid og lejlighed til at rode med problemet. hej så længe.

Godkendelse af svar
Fra : johnnyBP

Dato : 27-06-15 14:42

Tak for svaret mig-selv.
Jeg har ikke tjekket dine forslag endnu, jeg har ikke haft tid til at rode med det. Men jeg lukker tråden nu inden Kandu bliver sur over for mange åbne tråde.