/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Belysning
Fra : mig-selv
Vist : 632 gange
50 point
Dato : 08-04-15 22:03

Hvor meget lys får dit akvarie?
160Watt:
http://spic.dk/index.php?view=8771428522918
80Watt, varm hvid:
http://spic.dk/index.php?view=4711428523223
80 Watt, varm hvid + Aqua-Glo / rystet billede men alligevel:
http://spic.dk/index.php?view=5611428523302

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-04-15 08:24

133 liter ... alm. hvidt 8 watt lysstofrør.

Ikke meget, men akvariet står temmelig lyst placeret i stuen og lysstofrøret giver lys nok til at man se se fiskene efter mørkets frembrud. Planter vokser glimrende (3 slags cryptocoryner) og fiskene (Kulii ål, Perleguramii og Siamesisk kampfisk) trives vældig fint. De yngler endda ind imellem.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-04-15 11:54

Det var ikke meget døjer du ikke med brunalger?

Har forresten lige tømt et akvarie med småt sandgrus max 2mm og der var ingen skidt i bunden, kun på overfladen, næsten som nyt efter knap 2 år, men en hel del GAS, så måske derfor min planter ikke vil vokse, da der åbenbart ikke kommer skidt/ gødning ned til rødderne.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 11-04-15 08:07

Nul alger. Jeg har ingen cirkulationspumpe og derfor intet filter. Til gengæld har jeg luftpumpe med luft gennem pimpsten i dagtimerne. Vandet er klart og både dufter og smager helt rent. Jeg skifter ca. 1/3 del af vandet een gang om året.
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 12-04-15 23:36

Citat
Vandet er klart og både dufter og smager helt rent

Mange mennesker hader duften af natur - MEN engang årligt??